Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinVL1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 14:32
Ik heb 4 dagen geleden een robotstofzuiger gekocht bij bol.com (roborock Q8, 260 euro)
En ik zie nu dat diezelfde robotstofzuiger 40 euro goekoper is.

Ik wil dit nu terug opsturen om een nieuwe te kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het toestel gekocht zonder station.
Met station staat die nu ook verder in korting. Ik zou overwegen om die te kopen.
Zo koop ik alvast niet exact hetzelfde toestel opnieuw na het te retourneren.

Ik heb de robot stofzuiger al 1 keer mijn huis laten stofzuigen gesplitst over 2 sessies voor een totaal van 106 min.

Alvast bedankt voor jullie input.

Beste antwoord (via RobinVL1 op 18-11-2024 10:59)

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:22
Ik heb dit een aantal keer al gehad en gewoon via de chat contact met BOL gezocht. En elke keer heb ik voorgesteld het verschil in BOL tegoed op mijn account te zetten. En dit is ook elke keer geaccepteerd. Is veel minder gedoe. Paar minuten en je hebt het geregeld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zei de verkoper (Bol of een thirdparty) toen je hierom vroeg?

In principe, WKOA is van toepassing, dus je kan de stofzuiger in principe zonder opgaaf van reden terugsturen.

Andersom; als dezelfde verkoper nu de 40 Euro eraf heeft gehaald; je zou ook kunnen vragen of het verschil kan worden teruggestort om onnodige zendingen, (vuile) bestelbusjes & administratie te voorkomen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-05 08:00
Daarnaast is het wellicht handig om te wachten voor een goede BF deal, anders kun je hem over 2 weken weer terug sturen omdat die elders iets goedkoper is..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinVL1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 14:32
MAX3400 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:58:
Wat zei de verkoper (Bol of een thirdparty) toen je hierom vroeg?

In principe, WKOA is van toepassing, dus je kan de stofzuiger in principe zonder opgaaf van reden terugsturen.

Andersom; als dezelfde verkoper nu de 40 Euro eraf heeft gehaald; je zou ook kunnen vragen of het verschil kan worden teruggestort om onnodige zendingen, (vuile) bestelbusjes & administratie te voorkomen?
Ik heb bol.com nog niets gevraagd.
Ik heb schrik dat als ik daar naar vraag, mijn reden later om het te retourneren geweigered gaat worden.
Ik heb niet veel ervaring met retourneren.

Waar staat WKOA voor? ik vind het niet online.

De 3de partij die het verkoopt is roborock online store. Dus het lijkt mij de producent van het toestel.

Ze zeggen het niet met zoveel woorden, maar dit leek mij al een black friday deal, aangezien het deze hele maand wel loco gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05 17:55
RobinVL1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:04:
[...]

Eerste hit op Google, Wet Kopen Op Afstand. Kort gezegd heb je 14 dagen bedenktijd op een online aankoop.
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:23
[...]

als je letterlijk WKOA op google in typt staat er precies wat het is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:20

Fanta

FordPerformance™️

JelleDJs schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:08:
[...]

Eerste hit op Google, Wet Kopen Op Afstand. Kort gezegd heb je 14 dagen bedenktijd op een online aankoop.
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten
Dat lijkt me niet meer van toepassing als het product al 2x gebruikt is.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:23
[...]

Ik heb bol.com nog niets gevraagd.
Ik heb schrik dat als ik daar naar vraag, mijn reden later om het te retourneren geweigered gaat worden.
Ik heb niet veel ervaring met retourneren.
Heb dit eerder 1 keer gehad met een artikel op Bol.com. Daarop heb ik het verschil gevraagd bij de klantenservice, echter gaven zij aan dat ik het artikel beter terug kon sturen en opnieuw kon bestellen. Dat was voor hun het minste gedoe.

Ik verwacht dat als jij contact opneemt met Bol, zij hetzelfde gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Toen ik dit had (uit m'n hoofd € 30 op een apparaat van € 600 de volgende dag) heb ik zonder gedoe via de chat het verschil als tegoed op m'n account gekregen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:47
Fanta schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:10:
[...]

Dan geldt het nog steeds. De verkoper mag dan echter wel een vergoeding rekenen omdat het apparaat meer gebruikt is dan noodzakelijk om uit te testen. In dit geval lijkt het me dat de kans groot is dat er meer dan 40 euro in gehouden zal worden vanwege het gebruik.
Ik zou dan ook eerst even contact opnemen en kijken of je de korting niet alsnog zo kunt krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 18-11-2024 10:13 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-05 15:48
Fanta schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:10:
[...]

Jawel hoor, alleen ze mogen wel een waardevermindering in rekening brengen.
Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.

[ Voor 39% gewijzigd door LordSinclair op 18-11-2024 10:15 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:22
Ik heb dit een aantal keer al gehad en gewoon via de chat contact met BOL gezocht. En elke keer heb ik voorgesteld het verschil in BOL tegoed op mijn account te zetten. En dit is ook elke keer geaccepteerd. Is veel minder gedoe. Paar minuten en je hebt het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19

D4NG3R

kiwi

:)

spamsmurf schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:16:
Dit, het ging bij mij om €35 op een product van €240. Zowel bij Bol als bij andere winkels ging het ding een dag na ontvangst een aardig stuk in prijs omlaag. Genoeg verschil dat ik er moeite in wou steken om de aankoop terug te sturen en elders opnieuw te kopen.

Berichtje richting de klantenservice gestuurd dat ik het jammer zou vinden om het product terug te sturen alleen maar om het vervolgens opnieuw te kopen voor de nieuwe prijs. Terugsturen en opnieuw kopen was geen probleem, alternatief werd mij het verschil als tegoed op m'n account aangeboden.

Edit: Dat gezegd hebbende heb ik het hier wel over Bol.com voordat deze vol met externe verkopers zat.. Indien het product niet bij Bol zelf gekocht is verwacht ik mogelijk wat meer gedoe.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2024 10:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
*knip* Dit riekt wel heel erg naar fraude.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2024 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Had je ook €40 naar de verkopende partij overgemaakt als het artikel onderhand duurder was geworden?
Is het überhaupt dezelfde aanbieder?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-05 09:03
Het feit is gewoon dat je een product gekocht hebt voor een prijs waar je op dat moment tevreden mee was. Prijzen van electronica gaan constant naar boven en beneden. Persoonlijk kijk ik niet eens meer naar de prijzen als ik het product gekocht heb.
Daarbij had je kunnen nagaan dat er rond Black Friday aanbiedingen hadden kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jasper_S1985 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:33:
[...]

Vind dit soort praktijken persoonlijk erg triest. De boel gaan oplichten voor 40 euro.
WKOA != oplichting. Dat je een mening hebt over de consumenten bescherming/wet vs. hoe lang iets gebruikt / getest is, best.

Er zijn genoeg bedrijven die wel meedenken met de klant en dat prijsverlagingen binnen X dagen netjes worden vereffend om juist het "gedoe" met retourzendingen niet te hebben.

/edit: verkeerd gelezen, met dank aan @D4NG3R :)

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 18-11-2024 11:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 14:09

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En laten we weer terug ontopic gaan met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:47
Jasper_S1985 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:33:
[...]

Vind dit soort praktijken persoonlijk erg triest. De boel gaan oplichten voor 40 euro.
Via de normale manier krijgt de verkopende partij een doos terug die uitgepakt is. Doe je het op deze manier hebben ze een apparaat dat gelijk weer verkocht kan worden. Dus ook al mag het niet, is het voor beide partijen wel de beste oplossing als het niet onderhands kan worden geregeld.

Maar zoals hierboven al gezegd, meestal als je contact opneemt krijg je het verschil al terug en eheb je helemaal niet met een retour te maken.

[removed]

Pagina: 1