Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupid673
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo,

Begin dit jaar heeft mijn Enviline het begeven. Hij is 7 jaar geleden geïnstalleerd en eerder ging het expansievat al kapot en een motor van de buitenunit. En nu ging er weer vanalles kapot waardoor vervanging zinvoller lijkt dan herstel.

Nu heb ik een offerte gekregen om deze door een Bosch compress 5800i AW12 te vervangen. Zonder subsidie, maar met installatie kom ik op een bedrag van 17,5k. Ben ik nou gek of is dat echt bizar veel? Uit een soort van coulance heeft Bosch al een mooi prijsje gerekend voor de pomp zelf, maar dan nog.

Ik weet niet wat een CV op gas kost vandaagdedag, maar ik kan me niet voorstellen dat je boven de 5k uitkomt. Dan is het verschil wel bizar groot.

Hoe zien jullie dit?

48 x Axitec 260Wp - Goodwe 15k - www.pvoutput.org/list.jsp?userid=59318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

wut? 8)7

Het 'voordeel' juist nu, mits er niets aan de installatie en appendages veranderd hoeft te worden, is dat je de oude demonteert, de nieuwe terugplaatst, misschien nieuwe controller of iets dergelijks en go.
Wat ze dus precies doen voor die 17.5k en wat daar precies 'coulance' aan is, is me onduidelijk, maar het klinkt absurd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupid673
Alles wordt vervangen, omdat het de eerste keer prutswerk was. Daarom is hij waarschijnlijk ook zo snel kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Cupid673 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:52:
Alles wordt vervangen, omdat het de eerste keer prutswerk was. Daarom is hij waarschijnlijk ook zo snel kapot gegaan.
naja, dan heb je eigenlijk wellicht een zaak van aansprakelijkheid richting die installateur, maar daar moet je maar net zin in hebben. En na 7 jaar is dat ook niet zomaar beklonken.

Maar uh. lekker offertes opvragen ;)
Diverse merken bij diverse installateurs.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupid673
Je bent, lijkt het, niet getrouwd. Er is niets lekker aan het proces van offertes aanvragen met een klagende vrouw in een koud huis ;-)