Vreemde aanmeldingen en voorwaarden accepteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:48

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Sinds vandaag krijg ik allemaal meldingen op mijn devices dat er iemand probeert in te loggen met mijn Apple account. Uiteraard weiger ik deze, maar ben ik momenteel wel beducht om mijn wachtwoord te veranderen omdat ik dan alsnog een code in moet voeren.

Maar er is nog iets aan de hand. Ik heb een 2TB icloud+ abo en die deel ik met mijn gezin. Maar mijn vrouw krijgt ineens een melding dat ze nieuwe voorwaarden moet accepteren voor iCloud terwijl ik de beheerder ben. En ik krijg deze melding weer niet. Tevens merk ik dat al mijn foto's terug in iCloud staan terwijl ik deze verleden jaar allemaal verwijderd heb. Van iCloud en van mijn telefoon. Tevens het syncen uitgezet. Maar toch heeft Apple niet mijn foto's van icloud verwijderd.

Hebben mensen meer problemen ondervonden dit weekend? Want ik vind het maar raar wat er allemaal gebeurd. En ik ben behoorlijk boos over mijn foto's in icloud. Deze heb ik express verwijderd omdat ik niet wil dat er in geneusd gaat worden door AI. Kan ik Apple aansprakelijk stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:34
Misschien handig om eerst uit te zoeken waar die inlogpogingen vandaan komen. Recent een Apple apparaat weer aangezet of in gebruik genomen? Zo niet, kijk dan even naar de maatregelen die je kan nemen in je Apple Account. Heb je multi-factor authenticatie aanstaan? Zo niet, meteen organiseren op https://account.apple.com/. Wijzig ook je wachtwoord.

Hier vind je overigens ook de apparaten terug die gekoppeld zijn aan jouw Apple Account. Staat er een vreemd apparaat bij? Direct verwijderen.

Stap twee is het iCloud probleem. Er kan van alles gebeurd zijn waardoor je foto's/video's niet verwijderd zijn. Controleer dus eerst even op https://icloud.com of daar inderdaad nog media staat. Zo ja, verwijder het daar.

Stap drie is simpelweg de voorwaarden laten accepteren door je vrouw. Het maakt niet uit dat jij de hoofdeigenaar bent. Als je iCloud deelt met familie, dan hebben zij ook nog steeds voorwaarden te accepteren voor het gebruik van de dienst.

Boos worden en met de vinger wijzen naar Apple heeft geen zin. Je reactie begrijp ik wel, maar wellicht heb je zelf iets niet in de juiste volgorde gedaan of niet de juiste procedure gevolgd. Mijn tip is om even tot 10 te tellen en eerst uit te zoeken waar dit allemaal vandaan komt.

Maar zoals ik al zei, begin met het veilig stellen van je account.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Als je MFA meldingen krijgt, is je password compromised. Zsm wijzigen dus, heb exact hetzelfde gehad een tijdje terug toen ik erachter kwam dat mijn Apple account nog een van mijn standaard wachtwoorden had, ipv een gegeneerde uit mijn password kluis.

Als het goed is zie je ook waar de inlogpoging vandaan gebeurt?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-11-2024 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:35
Bij gek gedrag wachtwoord wijzigen en overal uitloggen op devices waar je ingelogd bent.