Ik ben aan het kijken welke mogelijkheden ik heb om zonnepanelen op mijn schuur te leggen. Mijn voorkeur gaat uit naar zonnepanelen met micro omvormers. Maar ik zit vooral met de vraag, wat kan überhaupt op mijn schuur? Welke gewichten kan het aan?
Ik heb geprobeerd de situatie zo compleet mogelijk te schetsen.
Dit is de plattegrond van de schuur. De garagedeur links is wat je ook op de 2e plaatje in het aanzicht ziet.
/f/image/VIPneezrZVyXxUKNCxM9h5DY.png?f=fotoalbum_large)
En in de afbeelding hieronder is de hoek van het dak te zien. De grootte van de balken en de afstand tussen alle balken onderling. De muur is enkel steens van ongeveer 10cm dik.
:strip_exif()/f/image/pvYM8y0obPYlTy4P3wJIEHQo.png?f=user_large)
Is dit sterk genoeg om maximaal vol te leggen met panelen? (Gewicht proberen bovenop de muur te plaatsen?)
Moet ik extra dwarsbalken leggen?
Hoe kan ik omgaan met het schuine dak?
Oost-west is denk ik de slimste methode om het te leggen?
Is er nog informatie die er mist om mij te helpen met deze vraag?
Ik heb geprobeerd de situatie zo compleet mogelijk te schetsen.
Dit is de plattegrond van de schuur. De garagedeur links is wat je ook op de 2e plaatje in het aanzicht ziet.
/f/image/VIPneezrZVyXxUKNCxM9h5DY.png?f=fotoalbum_large)
En in de afbeelding hieronder is de hoek van het dak te zien. De grootte van de balken en de afstand tussen alle balken onderling. De muur is enkel steens van ongeveer 10cm dik.
:strip_exif()/f/image/pvYM8y0obPYlTy4P3wJIEHQo.png?f=user_large)
Is dit sterk genoeg om maximaal vol te leggen met panelen? (Gewicht proberen bovenop de muur te plaatsen?)
Moet ik extra dwarsbalken leggen?
Hoe kan ik omgaan met het schuine dak?
Oost-west is denk ik de slimste methode om het te leggen?
Is er nog informatie die er mist om mij te helpen met deze vraag?
[ Voor 4% gewijzigd door Kruimelvlaai op 18-11-2024 12:18 ]