Tijdens een verbouwing hadden we een nieuw ventilatiesysteem nodig voor de badkamers, omdat het bestaande systeem in de weg zat. Een installateur heeft toen vier buitenventilatoren geïnstalleerd: één voor elke badkamer (drie in totaal) en één voor het toilet. Helaas maken deze ventilatiesystemen behoorlijk veel lawaai, volgens de handleiding tot 60 dB, als ik het goed heb.
Omdat we vijf kinderen hebben, leek een timer me een handige toevoeging zodat de ventilatie automatisch uitschakelt. Achteraf bleek dit echter niet te werken met de buitenventilatoren, volgens de installateur. In plaats daarvan heeft hij een bewegingssensor geplaatst. Deze sensor kan worden ingesteld op afstand (1 tot 6 meter), gevoeligheid en tijdsduur.
Hoewel de sensor op zich werkt, levert het een probleem op: als we ’s nachts de badkamer gebruiken, maakt het systeem enorm veel lawaai. Dat is oke als we bijvoorbeeld douchen, maar voor een nachtelijk bezoek aan het toilet nogal vervelend.
Mijn vraag is of er een slimmer systeem bestaat dat deze situatie beter aanpakt, of of het huidige systeem eenvoudig aan te passen is. Bijgaand wat foto;s. Merci
:strip_exif()/f/image/xJOYdg4viMSfMqmc5HYAMYNN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8o7h2iyF8Ts23qPXBKvOib6o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mq0QE15mc2wW6bpVriflJTjy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TemKKfpdtheUJBcH4iei43aZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat we vijf kinderen hebben, leek een timer me een handige toevoeging zodat de ventilatie automatisch uitschakelt. Achteraf bleek dit echter niet te werken met de buitenventilatoren, volgens de installateur. In plaats daarvan heeft hij een bewegingssensor geplaatst. Deze sensor kan worden ingesteld op afstand (1 tot 6 meter), gevoeligheid en tijdsduur.
Hoewel de sensor op zich werkt, levert het een probleem op: als we ’s nachts de badkamer gebruiken, maakt het systeem enorm veel lawaai. Dat is oke als we bijvoorbeeld douchen, maar voor een nachtelijk bezoek aan het toilet nogal vervelend.
Mijn vraag is of er een slimmer systeem bestaat dat deze situatie beter aanpakt, of of het huidige systeem eenvoudig aan te passen is. Bijgaand wat foto;s. Merci
:strip_exif()/f/image/xJOYdg4viMSfMqmc5HYAMYNN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8o7h2iyF8Ts23qPXBKvOib6o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mq0QE15mc2wW6bpVriflJTjy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TemKKfpdtheUJBcH4iei43aZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RYCV1wgFzknXTqnUoS5pfFp8.jpg?f=fotoalbum_large)