Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-06 08:27
Dag allemaal,

Ik heb 7 filters van 52mm gekregen waaronder polarisatie filter. Ik ben van plan een nieuw fotocamera te kopen dan denk ik aan systeemcamera, uiteraard een beginner. Er moeten deze filter erop kunnen want anders is het zonde van deze filters.

Mijn budget is 500 euro.
Ik ben gek op landschap en natuur. Sporten mag ook als het mogelijk is.

Ik zou het niet weten welke fotocamera geschikt is voor deze filter. Heeft iemand een tip voor mij?

Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je al gevonden aan mogelijkheden en waarom vond je deze wel/niet geschikt als systeemcamera?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
Michael Knight schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:19:
Wat heb je al gevonden aan mogelijkheden en waarom vond je deze wel/niet geschikt als systeemcamera?
Ik heb hier niet zo veel ervaring mee. Maar zou wel gaaf vinden om een mooie fotos te maken! Ik zie op het internet dat Canon een uitstekende fotocamera heeft? Maar weet niet of 52mm filter wel past?

Canon EOS R100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Barrycade

Through the...

Filter moet op de lens. Dus je moet niet richting camera's denken maar richting lenzen.

Maar meeste filters zijn niet zo duur. Een polarisatie filter voor 52 mm zou ik niet mijn keuze van af laten hangen.

Je kan selecteren in de pricewatch op filter maat 52 mm.

categorie: Cameralenzen

Meeste kitlenzen van Nikon en Canon hebben 52 mm filter maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
Maar dan heb ik een camera nodig want anders kan de lens niet erop doen?

Zijn er ergens goede fotocamera inclusief lens (52mm) te koop, rond 500 euro? Zo ja welke? Dan kijk ik even.

Deze Nikon NIKKOR Z 24-50mm F/4-6.3?

Geschikt voor landschap? En natuur?

[ Voor 60% gewijzigd door Craain op 17-11-2024 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Volgens mij proberen diverse mensen subtiel te vertellen dat je zelf op zoek zal moeten gaan. We zijn geen dienst die voor jou een camera gaat selecteren, al helemaal niet zonder enige aanknopingspunten. Eigen inzet is een must. Dus ga je inlezen zodat je weet waar je over praat, bezoek vergelijkingssites en reviewsites, ga eens praten/proberen bij een fotoboer en kom eens met een shortlist van opties, dan praten we verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je zoekt verkeerd @Craain . ;) Je moet geen camera/objectief bij een filter(maat) zoeken. Hooguit andersom!

Filter is van ondergeschikt belang; dat komt later nog wel. ALS je eenmaal aan het fotograferen bent...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:54

voz

De echte kenner

Het is zonde om jezelf in camerakeuze te beperken omdat je een paar filters hebt gekregen. Ga voor jezelf na wat je zoekt in een camera en koop zo’n camera. Zodra je merkt dat je iets met filters wil gaan doen, koop je op dat moment passende filters bij. Grote kans dat je nooit iets met filters gaat doen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:47
Ik heb dit objectief, Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, in huis, mooi ding en prima voor macro en zelfs potretten. hou je nog 200 euro over om een body bij te zoeken.

Wat denk je eigenlijk met een polarisatie filter te gaan doen?

[ Voor 48% gewijzigd door gielie op 18-11-2024 16:00 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
polarisatie filter maakt de foto's nog mooier bij het maken van de tegenzon (niet idr zon), zeker afhankelijk van het weer. Als het weer toestaat dan kan je met deze filter nog mooier maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
ehtweak schreef op maandag 18 november 2024 @ 06:16:
Je zoekt verkeerd @Craain . ;) Je moet geen camera/objectief bij een filter(maat) zoeken. Hooguit andersom!

Filter is van ondergeschikt belang; dat komt later nog wel. ALS je eenmaal aan het fotograferen bent...
Okay helder. Bedankt voor het advies! Eigenlijk ook van andere leden hier.

Welke fototoestel denk je erg geschikt voor mij te zjn:

- Budget rond 600 euro
- Beginner
- Landschap is de pré.
- Sport
- Beetje alleskunner
- Makkelijk overzetten met telefoons

Ik heb even gekeken naar:

Panasonic Lumix G80 |
Of
CANON EOS R100 +
Of andere advies (liefs met lens).

Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Craain op 18-11-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
52mm is een kleine filtermaat (vandaar dat je ze gekregen hebt waarschijnlijk. Dit zijn vaak oudere lensjes betwijfel of je veel zal vinden waar het op post. Je moet eerder richting de pro compacts gaan kijken maar die zijn duurder dan je budget.
Als je wilt beginnen ga 2e hands op zoek naar een camera.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
Frogmen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:42:
52mm is een kleine filtermaat (vandaar dat je ze gekregen hebt waarschijnlijk. Dit zijn vaak oudere lensjes betwijfel of je veel zal vinden waar het op post. Je moet eerder richting de pro compacts gaan kijken maar die zijn duurder dan je budget.
Als je wilt beginnen ga 2e hands op zoek naar een camera.
Dank je wel. Dan denk ik misschien aan Panasonic DC-G100D + 12-32mm. Het is een alleskunner, neem ik het aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Craain op 19-11-2024 18:44 ]

Pagina: 1