Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilkostalknecht
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-05 08:31
Ik heb een Creality Ender 3. De hot end heb ik na een verstopping van de nozzle dusdanig beschadigd dat ik deze moet vervangen. Hoe kom ik het makkelijkst aan een vervangende hot end en kan iemand mij adviseren of een eventuele upgrade voordelen geeft. Ik heb wel op amazon, bol en 123-3d gekeken maar niet het originele onderdeel kunnen vinden. Als ik naar direct drive kijk zie ik wel wat kits maar is er weer niet duidelijk of deze compleet zijn en geschikt voor mijn Ender 3 (Volgens mij is het een Ender 3 aangezien dat op de sticker van de voeding staat)
Alvast bedankt

Beste antwoord (via wilkostalknecht op 19-11-2024 08:07)

• Casplantje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 14:17
Ik heb zelf geen ender, maar ik geloof dat de hotend van de ender 3 sowieso een zwak punt heeft omdat de ptfe buis tot ver in de hotend loopt. Deze gaat zeker bij hoge printtemperaturen na verloop van tijd vervormen, en dan moet hij vervangen of op z'n minst ingekort worden.

Micro Swiss maakt bijvoorbeeld om dit op te lossen all metal hotend kits voor o.a. de ender 3, als je 'm toch vervangt is deze upgrade zeker z'n geld waard.

Overstappen naar direct drive is ook een mogelijkheid, hier heeft Micro Swiss ook oplossingen voor, maar dit is echt optioneel en ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed die ender is in het op en neer bewegen van het gewicht van die stepper die hierbij komt kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Jaren geleden heb ik voor mijn Ender 3 een hotend kit gekocht op Ali bij Creality shop.

Via 123-3D, Tinytronics, etc moet het ook allemaal prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:02
Is een beetje een raar verhaal .
Je hebt een Creality Ender 3 en zoekt naar een vervangende hot end de juiste kunnen vinden , en je nu ook twijfelen of je in werkelijkheid wel een Creality Ender 3 hebt , maar volgens de sticker op de voeding wel .
Maar er zijn er genoeg te koop in NL https://www.filamentenmeer.nl/Hot-End-Kit-ender3-rood
https://www.bol.com/nl/nl...end-kit/9200000114206137/
https://ec3d.nl/products/creality-ender-3-hotend-kit
Dus er is keuze zat .

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Casplantje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 14:17
Ik heb zelf geen ender, maar ik geloof dat de hotend van de ender 3 sowieso een zwak punt heeft omdat de ptfe buis tot ver in de hotend loopt. Deze gaat zeker bij hoge printtemperaturen na verloop van tijd vervormen, en dan moet hij vervangen of op z'n minst ingekort worden.

Micro Swiss maakt bijvoorbeeld om dit op te lossen all metal hotend kits voor o.a. de ender 3, als je 'm toch vervangt is deze upgrade zeker z'n geld waard.

Overstappen naar direct drive is ook een mogelijkheid, hier heeft Micro Swiss ook oplossingen voor, maar dit is echt optioneel en ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed die ender is in het op en neer bewegen van het gewicht van die stepper die hierbij komt kijken.