Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, heb een nieuw scherm 1440p. Heb een standaard game pc van coolblue gekocht 4 jaar geleden en wil een upgrade. Ik ben benieuwd welke onderdelen nog mee kunnen, wat ik moet upgraden om een goed snel werkende game pc te maken.
Ik wil graag COD, Fortnite, GTA (bijvoorbeeld) goed kunnen spelen, zonder dat mn pc overhit raakt. Daarnaast zou ik graag willen dat ik twee schermen kan draaien. Bijv game: fortnite & links youtube/nieuws/discord etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan 800-12/1300 euro. Hopend op de lagere kant van de range, in de hoop dat vorige onderdelen misschien nog mee kunnen.
Dit heb ik nu, geen idee wat ik moet behouden/ mee kan nemen
Processor
Intel Core i7
Processor kernen
Octa core (
Kloksnelheid
3 GHz
Turbo snelheid
4,7 GHz
Cachegeheugen
12 MB
Werkgeheugen
Intern werkgeheugen (RAM)
16 GB
Samenstelling geheugen
1 x 16 GB
Totaal aantal RAM geheugensloten
2
Geheugenslot 1
16 GB
Geheugenslot 2
0 GB
Geheugensnelheid
2666 Hz
Opslagcapaciteit
Totale opslagcapaciteit
1256 GB
Type opslag
SSD + HDD
Opslagcapaciteit van SSD
256 GB
Aantal SSD's
1
Opslagcapaciteit van HDD
1 TB
RPM van de HDD
7200 rpm
Type harde schijf
3,5 inch, M.2, NVMe, PCIe, SATA
Grafische kaart
Videokaart chipset
NVIDIA GeForce GTX 1660
Soort videokaart
Dedicated
Werkgeheugen van videokaart
6 GB
Gaming videokaart
NVIDIA GeForce GTX
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze keer een PC case waarin ik kan aanpassen, upgraden als ik het later wil.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Geen idee; graag advies.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag een snel lopend systeem met logische upgrades voor mn nieuwe game pc. Zodat ik op 1440p goed kan gamen (shooters, liefst 140fps). RGB boeit me niet. Als het maar goed werkt, en niet verschrikkelijk uit ziet. Graag goed kijken welke onderdelen mee kunnen en vervangen/toegevoegd kunnen worden. Ik denk bijv mn processor mee te kunnen nemen… maar wel een nieuwe videokaart te moeten. Graag hulp
)
Gamen, heb een nieuw scherm 1440p. Heb een standaard game pc van coolblue gekocht 4 jaar geleden en wil een upgrade. Ik ben benieuwd welke onderdelen nog mee kunnen, wat ik moet upgraden om een goed snel werkende game pc te maken.
Ik wil graag COD, Fortnite, GTA (bijvoorbeeld) goed kunnen spelen, zonder dat mn pc overhit raakt. Daarnaast zou ik graag willen dat ik twee schermen kan draaien. Bijv game: fortnite & links youtube/nieuws/discord etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan 800-12/1300 euro. Hopend op de lagere kant van de range, in de hoop dat vorige onderdelen misschien nog mee kunnen.
Dit heb ik nu, geen idee wat ik moet behouden/ mee kan nemen
Processor
Intel Core i7
Processor kernen
Octa core (
Kloksnelheid
3 GHz
Turbo snelheid
4,7 GHz
Cachegeheugen
12 MB
Werkgeheugen
Intern werkgeheugen (RAM)
16 GB
Samenstelling geheugen
1 x 16 GB
Totaal aantal RAM geheugensloten
2
Geheugenslot 1
16 GB
Geheugenslot 2
0 GB
Geheugensnelheid
2666 Hz
Opslagcapaciteit
Totale opslagcapaciteit
1256 GB
Type opslag
SSD + HDD
Opslagcapaciteit van SSD
256 GB
Aantal SSD's
1
Opslagcapaciteit van HDD
1 TB
RPM van de HDD
7200 rpm
Type harde schijf
3,5 inch, M.2, NVMe, PCIe, SATA
Grafische kaart
Videokaart chipset
NVIDIA GeForce GTX 1660
Soort videokaart
Dedicated
Werkgeheugen van videokaart
6 GB
Gaming videokaart
NVIDIA GeForce GTX
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze keer een PC case waarin ik kan aanpassen, upgraden als ik het later wil.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Geen idee; graag advies.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag een snel lopend systeem met logische upgrades voor mn nieuwe game pc. Zodat ik op 1440p goed kan gamen (shooters, liefst 140fps). RGB boeit me niet. Als het maar goed werkt, en niet verschrikkelijk uit ziet. Graag goed kijken welke onderdelen mee kunnen en vervangen/toegevoegd kunnen worden. Ik denk bijv mn processor mee te kunnen nemen… maar wel een nieuwe videokaart te moeten. Graag hulp