Ongewoon partities installeren met Debian

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen bezig om Debian op meerdere partities te zetten bijvoorbeeld:

hda5 /
hda6 swap
hda7 /home
hda8 /usr
hda9 /var

Dit is wat ik ongeveer wil maar je kunt niet de in de installatie dat doen. Of dat lukt mij niet.

Kan ik nou veilig deze partities aanmaken in mijn fstab file zonder dat ik bergen aan gegevens kwijtraak en weer helemaal opnieuw moet beginnen. Niet dat dat zo erg is maar ja is toch wel handig als het zo kan.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 13 september 2001 16:53 schreef active2 het volgende:
Ik ben al een paar dagen bezig om Debian op meerdere partities te zetten bijvoorbeeld:

Dit is wat ik ongeveer wil maar je kunt niet de in de installatie dat doen. Of dat lukt mij niet.
Ben je Debian aan het installeren, of heb je Debian geinstalleerd, en wil je files verplaatsen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 13 september 2001 16:53 schreef active2 het volgende:
hda5 /
hda6 swap
hda7 /home
hda8 /usr
hda9 /var

Dit is wat ik ongeveer wil maar je kunt niet de in de installatie dat doen.
Ik heb:

hda2 /
hda5 /usr
hda6 /var
hda7 swap
hda8 /var/log
hda9 /home

Gewoon tijdens de installatie kunnen instellen.

Je kunt namelijk eerst kiezen om ofwel een nieuwe partitie te formatteren ofwel een bestaande partitie te gebruiken voor de root. Daarna kan je aangeven dat je meer partities wilt maken of gebruiken. Je krijgt dan een standaardlijstje met mogelijkheden (/home, /usr, /var en nog wat andere) en een mogelijkheid om een custom partitie aan te maken. Als je er eentje selecteert, kan je weer aangeven of je wil dat er een nieuwe gemaakt wordt, of dat je een bestaande partitie wilt gebruiken. Als je de custom doet, wordt ook gevraagd waar je hem wilt hebben (zo heb ik die /var/log gemaakt). Simpel en doeltreffend.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.