Ultrawide KVM Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-03 18:43
Beste Tweakers,

Mijn partner wenst een nieuwe set-up. Momenteel gebruikt ze:
  1. Laptop voor werk (strikt gemanaged)
  2. Game desktop
  3. 25" Dell monitor (1440p 60hz)
  4. 27" Samsung monitor (1440p 60hz)
  5. KVM-switch (goedkoop, onhandig)
  6. Ethernet-splitter
De aanleiding voor dit topic zijn de volgende wensen:
  1. Een ultrawide-beeldscherm voor verbeterde productiviteit.
  2. Dit beeldscherm dient ook de game-ervaring te verbeteren.
  3. De aansluiting van een tweede beeldscherm (de 25" Dell omdat verticaliteit).
  4. Clean desk en ease of use: het reduceren van kabels verbonden aan de laptop, ook gezien deze regelmatig meegenomen dient te worden.
  5. Het gebruik van 1 webcam én 1 headset voor beide devices (dmv KVM). Momenteel moet ze gebruik maken van de webcam op haar laptop en een andere headset dan welke aangesloten is op haar desktop.
  6. Gezien WiFi ontoereikend is moet zowel de desktop als laptop met een e-kabel gevoed worden. Idealiter gaat dit ook via KVM.
Ik heb rondgekeken en zie dat het mogelijk is om d.m.v. een monitor met KVM een schone omgeving te verwezenlijken. Dit rondkijken heeft echter een hoop vragen opgeroepen. Het goede nieuws lijkt dat je met een enkele usb-c kabel met downstream al een heel eind komt. Echter;
  • Zie ik dat er KVM-monitoren zijn met een ethernet-aansluiting, maar betekent dit ook dat de monitor internet kan leveren aan de gekoppelde devices?
  • Zijn er KVM-monitoren die meer dan alleen KBM laten switchen, dus bijvoorbeeld ook een webcam en/of headset? De webcam mag in de monitor ingebouwd zijn.
  • Is het mogelijk om een tweede monitor te 'daisy chainen' en mee te laten switchen?
  • Anderzijds, de tweede monitor is momenteel niet gechained, en ergens is dat ook fijn; ze kan zo haar desktop op het tweede scherm openhouden om het e.e.a. in de gaten te houden. Ik weet dat Dell bijvoorbeeld software aanbiedt (en toevallig is haar werklaptop een Dell, al is het nog de vraag of de policy de installatie v.d. benodigde software toelaat) waarmee je meerdere devices op één scherm kan krijgen, maar zou dit ook werken met een tweede gechainde-monitor erbij? Dus dat je op die manier de desktop blijft zien op je tweede beeldscherm, terwijl je op de primaire monitor de laptop gebruikt?
Als laatste, ik heb veel moeite met het vinden van een KVM-monitor die niet (1st gen) OLED is, en dus slechtere leeskwaliteit geeft, en anderzijds heb ik opgemerkt dat veel van de ultrawide KVM-IPS monitoren (met name die van Dell) slechte response-time aanbieden (8ms), dan wel lage verversingssnelheid (60hz). Hierdoor lijken we tussen wal en schip te vallen. Ik ben ook een aantal Mini-Led monitoren tegengekomen, maar gezien ik daar onbekend mee ben, durf ik daar niet zomaar voor te gaan.

Harde specificatie-eisen
100 Hz +
34" Ultra-wide (curved)
3440x1440 (niet hoger ivm huidige GPU)
Downstream (90w)
Response-time (laag)

Budget: -/+ 1.000. euro.

Gelet; ik houd het voor mogelijk dat een aantal van de wensen niet gerealiseerd kunnen worden, als dat ik het ook voor mogelijk houd dat de beste oplossing een losse KVM-switch is. De huidige bleek een miskoop, daar er teveel kabels naar de laptop dienen te gaan, en de switch alleen een harde knop voor switching heeft, waardoor het ding in zicht en binnen bereik moet liggen. Mocht er een zijn die aan de wensen (clean desk + ease of use) kan voldoen (een KVM met één kabel naar de laptop met een harde knop zal volstaan. Idealiter switcht ze echter met een key-binding), zou dat een alternatief kunnen zijn, omdat we daarmee meer speelruimte krijgen wat betreft de keuze voor een monitor. De voorkeur blijft echter een VKM-monitor.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag!

[ Voor 90% gewijzigd door Sisyphos op 17-11-2024 15:58 ]