Kanban systeem voor privé-gebruik en evt voor familie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb in privé situatie moeite met plannen. Ik werk met papieren en digitale to do lijsten. Met allerlei kleine en grote dingen zoals klussen (+tussenstappen daarin), aangifte belasting (+tussenstappen daarin), opruimen +(tussenstappen daarin zoals Marktplaats, kringloop etc)

Op mijn werk hebben ze Microsoft Planner. Best wel handig. ik ben er heel blij mee en bespaart mij veel werkstress omdat ik daar alle gedachten daarin kan dumpen en in stappen kan opschrijven.
Want daarin heb ik een overzicht van de lopende zaken en taken en er is een koppeling met Microsoft Outlook.
Helaas heeft Microsoft, Planner niet voor privé gebruik beschikbaar. Balen. :'(
Ik hoorde van mijn collega's dat dat Microsoft Planner het principe volgt van kanban.

Ik heb behoefte aan een kanban-achtige omgeving die ook met agenda kan worden gebruikt (bijv. google agenda).
Bestaat dat en kan ik dat ook met familieleden delen?
Want ze leunen als het gaat over bijv. klussen gaat heel erg op mij. Dus bijv. verven van schutting etc. Fietsen repareren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
werk: Microsoft Planner
privé:?????

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microsoft Planner

Trein?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 22:21
er zijn kanban boards, zowel fysiek als digitaal, waarin je taken kunt gooien en prio's kunt geven.
Bij een vroegere werkgever werkte men met een fysiek kanban systeem waarbij er kanban kaarten voor bepaalde taken waren welke een specifieke kleur hadden voor een urgentie. Deze kwamen dan op het kanban board waardoor gestandaardiseerde taken en acties duidelijk inzichtelijk werden in het proces.

In jouw situatie betekend dat dus dat je een kanban board moet kopen / maken, en zelf verschillende kleuren kanban kaarten moet maken welke je in je board kan zetten per proces / kerntaak en dan daar de stapjes stuk voor stuk kan uitwerken.

Zoiets kan je natuurlijk ook digitaal hebben, waarbij je dus a la google Keep maar dan met bepaalde presets en keuzes, alles in kan opnemen op je kanban board en vanuit daar taken kunt uitwerken.
Welke tool je dan moet hebben, geen idee, maar google zal je vast kunnen helpen met het vinden van de geschikte tool voor jouw situatie.

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 22:05
Je kunt in Trello een kanban maken maar ook in Miro zitten dergelijke templates. Beide wel fijne apps die je ook gratis kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Klippy

Still Game

Ik gebruik zelf https://todoist.com
Zit ook een kanban view in https://todoist.com/nl/inspiration/kanban-board, daar heb ik zelf geen ervaring mee, gebruik het alleen om taken per dag te plannen, maar het is erg flexibel qua views en indeling.
Voor delen moet je wel de premium versie hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Civic09 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:10:
Je kunt in Trello een kanban maken maar ook in Miro zitten dergelijke templates. Beide wel fijne apps die je ook gratis kunt gebruiken.
+1 voor Trello. Doet exact wat je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

The Eagle schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:23:
[...]

+1 voor Trello. Doet exact wat je wilt :)
Heb je weet van een goede tutorial? Ben wat aan het spelen met Trello maar kom niet echt in de flow zeg maar.

edit: YT staat er natuurlijk vol mee, maar zoals gebruikelijk is het merendeel ook erg slecht

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 04-12-2024 23:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-1 voor Trello. Het is nu (nou ja, al een tijd) van Atlassian en dat betekent dat je continu upselling om je oren krijgt. Het is echt verschrikkelijk irritant en afleidend. Note: Vroeger was Trello echt super goed.

Ik heb nog geen goed alternatief gevonden, dat is het probleem. Veel zijn op bedrijven gericht en behandelen je dus ook zo. Toevallig was ik er ook net naar aan het kijken, vandaar dat jouw topic opviel, denk ik. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 00:07
Gewoon op een whiteboard aan de muur in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Al eens naar FamilyWall gekeken?

- verschillende to-do lijsten
- verschillende agenda’s in 1 view (google / outlook enzovoort)
- recepten
- boodschappen lijstjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 14:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Josk79 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 01:10:
Gewoon op een whiteboard aan de muur in de keuken.
Dit. Maat van me heeft het ook, met post-its. Werkt perfect. Tevens heeft hij 'weekoverleg' met z'n vrouw. Klinkt gek, maar werkt perfect.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Standeman

Prutser 1e klasse

NeFoRcE schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:29:
[...]

Dit. Maat van me heeft het ook, met post-its. Werkt perfect. Tevens heeft hij 'weekoverleg' met z'n vrouw. Klinkt gek, maar werkt perfect.
Of een magnetisch krijtboord :)

Prima zelf te maken met spullen van de bouwmarkt en een leuk projectje om samen te doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 05-12-2024 09:17 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik nu een paar jaar www.notion.so en dat bevalt mij erg goed.
Je kan daar echt alles in kwijt wat je normaal op zou schrijven of zou willen onthouden.
En een kanban lijst is zo gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 05-12-2024 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 19:21
Ik gebruik heel simpel Microsoft To Do. Voorheen was dit Wunderlist, maar die hebben ze over gekocht. Je kunt hier simpele To Do lijstjes maken en die ook delen met anderen. Ook kan je een datum/tijd er aan koppelen of een taak toekennen aan een persoon. Het is misschien wat basic maar voor mij genoeg om even op een rijtje te zetten wat er moet gebeuren. En gebruik het ook als boodschappenlijstje.
Pagina: 1