Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral wat nieuwere games spelen, lichte videobewerking, mailen en video's bekijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€3000~
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen PC onderdelen, maar ik heb een prima muis en keyboard (imo), logitech mx master 3s muis en een Corsair K100 RGB keyboard.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet het niet zeker, maar een 4090 is buiten mijn budget dus ik heb voor een 4080 super gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur heeft wel Intel en Nvidia maar dit komt vooral omdat ik daar gewend aan ben en nog nooit iets van AMD gebruikt heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte, geluidsniveau en energieverbruik maken mij niet zo veel uit. Wat ik wel belangrijk vind is dat het systeem ongeveer 5 jaar mee kan.
Ga je overklokken?
Nee, ik blijf bij de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop duidelijkheid te krijgen of dit een prima setup is, past alles bij elkaar, zijn er upgrades of downgrades, mis ik iets?
Ik heb geen ervaring met een PC bouwen en dit is mijn 1e build dus elk advies is welkom.
Bedankt voor jullie tijd,
SPK
Vooral wat nieuwere games spelen, lichte videobewerking, mailen en video's bekijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€3000~
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen PC onderdelen, maar ik heb een prima muis en keyboard (imo), logitech mx master 3s muis en een Corsair K100 RGB keyboard.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet het niet zeker, maar een 4090 is buiten mijn budget dus ik heb voor een 4080 super gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur heeft wel Intel en Nvidia maar dit komt vooral omdat ik daar gewend aan ben en nog nooit iets van AMD gebruikt heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte, geluidsniveau en energieverbruik maken mij niet zo veel uit. Wat ik wel belangrijk vind is dat het systeem ongeveer 5 jaar mee kan.
Ga je overklokken?
Nee, ik blijf bij de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop duidelijkheid te krijgen of dit een prima setup is, past alles bij elkaar, zijn er upgrades of downgrades, mis ik iets?
Ik heb geen ervaring met een PC bouwen en dit is mijn 1e build dus elk advies is welkom.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i9-14900K Boxed | € 483,51 | € 483,51 |
1 | Moederborden | MSI Z790 PROJECT ZERO | € 273,27 | € 273,27 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G | € 1.071,68 | € 1.071,68 |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow (2024) RGB Wit | € 127,99 | € 127,99 |
1 | Waterkoeling | MSI MAG Coreliquid i360 | € 127,72 | € 127,72 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-8400J4052G24GX2-TZ5RW | € 306,78 | € 306,78 |
1 | Voedingen | ASUS ROG LOKI SFX-L 1200W Titanium | € 329,89 | € 329,89 |
1 | SSD's | Crucial T705 (met heatsink) 2TB | € 348,27 | € 348,27 |
Totaal | € 3.069,11 |
Bedankt voor jullie tijd,
SPK