ADSL met netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heej!

Ik wist niet of dit in het telefonie forum of hier moest, maar ik dacht toch dat het beter hier kon.

Ik krijg binnekort ADSL, maar wil dat dus delen via een netwerk met hub, Kan dit? En als het kan moet ik daar dan nog een progje als winroute pro ofzow voor hebben? Ik weet niet zo heel veel van netwerken, dus graag niet al te veel vakjargon :P

Het gaat dus om een server met 3 comps erop, het is een P 75, maar dat maakt volges mij geen reet uit. kan dit dan gewoon met een HUB ertussen?

Greetz! Plague :)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ja, geen probleem. Idd icm Winroute (2 netwerkkaarten op die pc) of een ander progje om I-net te delen.

Systeem

• Plague
  • Niet online
euh.... waarom 2 netwerk kaarten op die pc? :?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
1 voor je adsl en 1 voor je interne netwerk (clients).

Systeem

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

of je kan in 2k/NT lopen klooien met routing and remote access, maar in jouw geval zou ik toch even winroute gebruiken. je verbind je server en je anders comp's met elkaar via een hubje, en aan je server hang je weer je adsl modempje, en dan hier en daar nog een instelling en voila, klaar ben je.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Plague
  • Niet online
ah! Thanx! tegen de tijd dat het echt zover is zal ik er wel weer niet uitkomen (met exacte instellingen enzo) maar dat maakt niet uit! daar hebben we een search en got voor! ;)

Thanx! Plague

Verwijderd

Ik weet niet welk abbo je hebt, maar bij het basis abbo krijg je dus een een ethernetmodem (Speedtoch home) van alcatel.
Deze is middels enkele handelingen te tweaken en kan dan zelf de verbinding met het internet verzorgen. Voordeel: alleen het modem aanzetten verbinding met het internet.
Op elke pc zet je vervolgens Sysgate personal firewall, gratis voor thuisgebruikers, en Mcafee antivirus.
Met een crosskaebl hang je het modem aan een hubje vanaf het hubje naar de pc's. :9~

s6

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22
moet er tussen de hub en de server crosscable?

ik dagt gewoon net zoals je je andere pc's op je hub connect

iRacing Profiel

• Roelant
  • Niet online
Hier is al bijzonder veel over geschreven, lees eerst het onderstaande eens:Gebruik daarna de zoekfunctie van GoT eens, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet delen]
  • [search=winroute]
  • [search=sygate]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.