Airpods pro 2e gen zoek of gestolen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
NB: zoonlief heeft jaren terug van ons airpods 1 gekregen. hebben wij zelf voor hem gekocht. inmiddels heb ik het afdankertje in gebruik.

Goedemorgen, helaas zijn wij in een nare discussie beland met vrienden. De airpods 2 pro van 1 van deze persoon is 2 jaar geleden zoek geraakt. Kort gezegd wordt er gedacht dat mijn zoon ze heeft.

Wij waren en gisteren en deze persoon heeft mijn zoon van het treinstation gehaald. op het moment dat mijn zoon aan kwam lopen, kreeg die vriend een melding dat zijn airpods ineens zijn gedetecteerd op die locatie. Daarna verdween het signaal. de aflopen 2 jaar heeft hij ook geen locatie kunnen vinden. Er is ook niet eerder een melding verschenen.

Nu wordt er gesuggereerd dat mijn zoon ze wellicht 2 jaar geleden heeft gestolen. Nu is dat geen lieverdje maar dit zou dan weer iets heel nieuws zijn. Stelen en dan ook nog van bekenden.

Mijn zoon heeft van ons airpods 2 pro gekregen vorig jaar en daarvoor had hij ook eigen airpods. We hebben (zonder nog wat tegen zoon te zeggen), zijn airpods gecontroleerd. er staat zijn naam op het doosje trouwens en het serienummer is niet het serienummer van de airpods van die vriend. Ook de airpods zelf gecontroleerd. Ook gekeken op telefoon en ipad zoon. Bij bluetooth staat namelijk ook het serienummer bij de airpods die gekoppeld zijn. Ook weer niet HET serienummer van de airpods van die persoon.

Net gebeld en uitgelegd dat we het heel vervelend vinden maar dat we hier geen enkele aanleiding of ook bewijs vinden dat mijn zoon de airpods zou hebben.

Maar de persoon in kwestie blijft maar zeggen dat hij het heel toevallig vindt dat net als mijn zoon zijn auto nadert, hij die melding krijgt. Wij opperden nog dat de airpods wellicht in zijn auto liggen en dat doordat mijn zoon kwam met 2 apple apparaten (zijn airpods en zijn iphone) er wellicht wat is getriggerd. En als mijn zoon ze zou hebben, had er al 2 jaar geleden een melding moeten verschijnen, lijkt ons. Ik denk niet dat een toen 14 jarige gestolen airpods weet te gebruiken zonder dat apple dat oppikt?

Maar hij klonk niet overtuigd. Heeeeel vervelend dus. Weet 1 van jullie wellicht toch nog een andere reden dat die melding juist op dat moment zou zijn verschenen?

Vinden het heel vervelend, ook dat er dus blijkbaar zoveel wantrouwen is. Help!

[ Voor 3% gewijzigd door wiskes2 op 17-11-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn zoon heeft van ons airpods 2 pro gekregen vorig jaar en daarvoor had hij ook eigen airpods. We hebben (zonder nog wat tegen zoon te zeggen), zijn airpods gecontroleerd. er staat zijn naam op het doosje trouwens en het serienummer is niet het serienummer van de airpods van die vriend. Ook de airpods zelf gecontroleerd. Ook gekeken op telefoon en ipad zoon. Bij bluetooth staat namelijk ook het serienummer bij de airpods die gekoppeld zijn. Ook weer niet HET serienummer van de airpods van die persoon.
Als zowel de AirPods-case als de AirPods zelf een ander serienummer hebben dan die van je vriend, is dat toch echt hard bewijs dat het niet dezelfde AirPods zijn. Die serienummers zijn uniek en niet te veranderen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die set die 2 jaar geleden gestolen is (?) hoeft niet dezelfde set te zijn die zoon nu in bezit heeft.
Die set die jullie 1 jaar geleden hebben gegeven - is dat de set waarvan je het serienummer gecontroleerd hebt? Dat heeft toch weinig zin?
Wat is er met de (3e?) set gebeurd - "daarvoor had hij ook eigen airpods"?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
de 1e set (daarvoor had hij ook eigen airpods) heb ik in gebruik en zijn ook geen pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
Mog schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:20:
[...]

Als zowel de AirPods-case als de AirPods zelf een ander serienummer hebben dan die van je vriend, is dat toch echt hard bewijs dat het niet dezelfde AirPods zijn. Die serienummers zijn uniek en niet te veranderen.
Tsja wellicht denken ze dat hij nog een set ergens heeft liggen. lijkt mij niet zo logisch. ik zie hem alleen maar met die met zijn naam erop lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:19
Ter info:
Ik heb paar weken geleden.
Nou met iemand samen gewerkt een hele dag.
En toen krijg ik ook plotseling op mijn telefoon een melding, je hebt de AirPods van … persoon bij je.
Ik werkte bij hem de hele dag in 1 ruimte en hij reed in de ochtend en avond me naar het hotel.

Elke dag gedurende 3 dagen kreeg ik deze melding.

Dus de vraag is:
Welke melding heb je exact gekregen?

Zelfde ook 2 jaar geleden gehad:

Iemand had zijn AirPods laten liggen op een event.
Ik had ze me naar huis genomen om ze de volgende dag terug te geven.

Kreeg ik ook een melding
Je hebt de AirPods van …. bij je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
joke_name schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:34:
Ter info:
Ik heb paar weken geleden.
Nou met iemand samen gewerkt een hele dag.
En toen krijg ik ook plotseling op mijn telefoon een melding, je hebt de AirPods van … persoon bij je.
Ik werkte bij hem de hele dag in 1 ruimte en hij reed in de ochtend en avond me naar het hotel.

Elke dag gedurende 3 dagen kreeg ik deze melding.

Dus de vraag is:
Welke melding heb je exact gekregen?

Zelfde ook 2 jaar geleden gehad:

Iemand had zijn AirPods laten liggen op een event.
Ik had ze me naar huis genomen om ze de volgende dag terug te geven.

Kreeg ik ook een melding
Je hebt de AirPods van …. bij je
toon volledige bericht
die melding krijg ik ook vaak. maar dit was een andere melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Hoe zit het met de airpods die je zoon al had voor hij van jullie nieuwe kreeg?
Hoe kwam hij hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
wokkelz schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:46:
Hoe zit het met de airpods die je zoon al had voor hij van jullie nieuwe kreeg?
Hoe kwam hij hieraan?
zoonlief heeft jaren terug van ons ook airpods 1 gekregen. hebben wij zelf voor hem gekocht. inmiddels heb ik het afdankertje in gebruik. Ik heb dit inmiddels maar in het topic geplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voelt als een onzin verhaal van die gene die de zogenaamde melding gehad heeft, ander serienummer is bewijs genoeg, meer kan je niet aantonen maar meer is er ook niet nodig.

[ Voor 90% gewijzigd door Donstil op 17-11-2024 13:15 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiskes2
Donstil schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:14:
Voelt als een onzin verhaal van die gene die de zogenaamde melding gehad heeft, ander serienummer is bewijs genoeg, meer kan je niet aantonen maar meer is er ook niet nodig.
je hebt ook gelijk. hopelijk wordt het met de tijd minder. maar geeft toch een flinke knauw aan het contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:25

Aiii

何これ

Natuurlijk kan een kind wel eens een verkeerde keuze maken uit hebberigheid, zeker op die leeftijd. Maar als je zoon al een tijd zijn eigen AirPods Pro heeft dan zou ik niet begrijpen waarom hij ook nog een gestolen setje bij zich zou dragen, zeker als hij naar de persoon gaat van wie het gestolen zou zijn, dat is sowieso al heel stug.

Als de persoon in kwestie bij toeval zijn AirPods terugvindt in de komende weken bij hem thuis, dan zou ik zeggen dat er inderdaad iets vreemds aan de hand is, maar ik betwijfel dat.

Hoe dan ook zou ik zeggen dat je je zoon moet vertrouwen boven iemand buiten je familie, tenzij er heel goede redenen zijn dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

wiskes2 schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:19:
[...]

je hebt ook gelijk. hopelijk wordt het met de tijd minder. maar geeft toch een flinke knauw aan het contact
Laat ze gewoon langskomen en met Find My zoeken?
En vergelijk dan samen aankoopnota met serienummers?

Wie weet zijn ze per ongeluk ergens in een tas, jas of voertuig beland. Onder de achterbank van de auto ofzo.

Je zal niet de eerste zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door _eLMo_ op 17-11-2024 14:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

_eLMo_ schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:06:
[...]

Laat ze gewoon langskomen en met Find My zoeken?
Laat ze dan ook even hier op drukken in find my.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QZTnPC5RVx7xmPyFsGYA3I1YCk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q013bZw0VYHuYUq2VwUyCSxL.jpg?f=user_large

Hoewel je de meldingen soms ook met vleugje zout moet nemen. Afgelopen week ontving ik de melding dat mijn iPhone gevonden was terwijl ik hem bij mij droeg en niet als verloren heb opgegeven. De telefoon die ik wel ben verloren zwijgt nog steeds. :-(

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
Pjottski schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:30:
[...]

Laat ze dan ook even hier op drukken in find my.
[Afbeelding]

Hoewel je de meldingen soms ook met vleugje zout moet nemen. Afgelopen week ontving ik de melding dat mijn iPhone gevonden was terwijl ik hem bij mij droeg en niet als verloren heb opgegeven. De telefoon die ik wel ben verloren zwijgt nog steeds. :-(
ja ik ben idd op zoek naar dit soort vreemde ervaringen om het te kunnen verklaren dat er toevallig ineens een melding kwam na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:16
Is er überhaupt bewijs dat hij die melding gehad heeft als in een screenshot of iets in die trant? Hoe kan die persoon het hardmaken dat hij de waarheid spreekt? Heb je die melding zelf ook gezien?
Op basis van jou verhaal klinkt het meer alsof ze jouw zoon zwart willen maken. Zonder bewijs zou ik het dan ook zeker niet serieus opvatten.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 19-11-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:54
Het is wel heel erg vreemd dat er na twee jaar ineens een melding over de verloren AirPods op het scherm verschijnt.

Theoretisch zou dat betekenen dat je zoon er al twee jaar mee in zijn rugzak loopt, ze oplaadt en verder niet gebruikt... Als dat zo zou zijn, dan moet die melding al eerder zijn verschenen. Neem aan dat je zoon en die vriend regelmatig contact hebben met elkaar. Dat kan gewoon niet kloppen. :?

En dan nog. Jij kan aantonen dat de AirPods van jouw zoon een ander serienummer hebben. Daarmee is het verhaal toch afgedaan? Laat ze maar langskomen met de 'Find My' app open om naar een signaal te zoeken. Als de andere partij dat niet wil of niet kan accepteren dat ze weg zijn, dan zegt dat misschien ook genoeg over de bereidheid om de relatie op te blazen. :X

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47
Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:30:
Het is wel heel erg vreemd dat er na twee jaar ineens een melding over de verloren AirPods op het scherm verschijnt.

Theoretisch zou dat betekenen dat je zoon er al twee jaar mee in zijn rugzak loopt, ze oplaadt en verder niet gebruikt... Als dat zo zou zijn, dan moet die melding al eerder zijn verschenen. Neem aan dat je zoon en die vriend regelmatig contact hebben met elkaar. Dat kan gewoon niet kloppen. :?

En dan nog. Jij kan aantonen dat de AirPods van jouw zoon een ander serienummer hebben. Daarmee is het verhaal toch afgedaan? Laat ze maar langskomen met de 'Find My' app open om naar een signaal te zoeken. Als de andere partij dat niet wil of niet kan accepteren dat ze weg zijn, dan zegt dat misschien ook genoeg over de bereidheid om de relatie op te blazen. :X
Leuke beschulding idd, ik zou simpelweg andere vrienden zoeken zeker nadat je toch even een interne dubbelcheck hebt gedaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 23:00
_eLMo_ schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:06:
[...]

Wie weet zijn ze per ongeluk ergens in een tas, jas of voertuig beland. Onder de achterbank van de auto ofzo.
Na 2 jaar zijn die batterijen toch wel leeg lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

HenkEisDS schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:19:
[...]

Na 2 jaar zijn die batterijen toch wel leeg lijkt me?
Dan kan de buurman toch zien dat de Airpods van zoon A niet die van zoon B zijn?

Wat een onzin om over een voorwerp ruzie te hebben 🤷

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1