witte tekst op witte achtergrond printen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 20:26
Als ik een witte tekst maak en die op een witte achtergrond zet zie ik in m'n browser dus niks (duh) maar als ik 'm uitprint krijg ik een lichtgrijze tekst te zien. Hoe zit dit? Rond de browser af naar een grijstint?

Dit omdat ik het probleem heb van een site met een donkerblauwe achtergrond en een lichtgele tekst erop. Als deze geprint wordt, wordt de achtergrond uiteraard niet geprint wat resulteerd in een lichtgrijze, onduidelijke tekst op een wit vel. (zw/w laserprinter) Kan ik het zo maken, zonder een aparte printer-versie te maken (zoals bv. bij www.nu.nl) dat de teskt toch zwart op wit wordt geprint?

bvd,
Albert

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 16:38 schreef Skibby het volgende:
Als ik een witte tekst maak en die op een witte achtergrond zet zie ik in m'n browser dus niks (duh) maar als ik 'm uitprint krijg ik een lichtgrijze tekst te zien. Hoe zit dit? Rond de browser af naar een grijstint?

Dit omdat ik het probleem heb van een site met een donkerblauwe achtergrond en een lichtgele tekst erop. Als deze geprint wordt, wordt de achtergrond uiteraard niet geprint wat resulteerd in een lichtgrijze, onduidelijke tekst op een wit vel. (zw/w laserprinter) Kan ik het zo maken, zonder een aparte printer-versie te maken (zoals bv. bij www.nu.nl) dat de teskt toch zwart op wit wordt geprint?

bvd,
Albert
Ik dacht zelf dat het mogelijk was een aparte stylesheet voor print-uitvoer te maken.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

ie explorer haalt standaard de achtergonrd weg en zorgt er dan voor dat de tekst leesbaar word (wat geel op wit niet is), daar kan je vrij weinig aan doen, behalve de kleuren veranderen of idd een aparte versie maken..

Verwijderd

Kan natuurlijk een moei linkje maar naar een Printable version! Staat ook wel prof.

S6

edit:

Oeps niet goed gelezen.

Ik denk dat als je geen apart linkje wilt hebben een style sheet of een stukje moet proggen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor het printable linkje.

Verwijderd

ja maar dat is nou net het probleem grote ronny, dat wil hij persoonlijk dus niet.

Ik ken geen methode om te bereiken wat jij wilt skibby, het hangt er ook vanaf of mensen bv print background aan hebben staan. Van een css oplossing die crossbrowser is heb ik ook nog nooit gehoord.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 16:55 schreef jrs het volgende:
ja maar dat is nou net het probleem grote ronny, dat wil hij persoonlijk dus niet.
Klopt, dat was mijn [edit ... [/edit]

en het verhaaltje er onder. ;)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Met javascript is toch gewoon zo'n oerWindowse [Print] button te maken, die laat je dan niet verwijzen naar dít document, maar naar een zwart-wit bestandje.
Ik heb geen ballen verstand van Javascript, maar...
code:
1
2
Pagina="zwartopwit.htm"
Onclick.this.print(Pagina)

Zoals ik al zeg, ik ben een monster in Javascript :P
Maar ik denk dat zoiets toch moet kunnen, een print knop die stiekem verwijst niet naar het document voor hun neus, maar naar een onzichtbare?

Of wordt dat dan teveel uitprintwerk? Je zou ook gewoon een linkje 'Print document' en dan in 'zwartopwit.htm' kunnen zetten dat ie het bij het openen meteen moet printen.

Een hoop onduidelijk gewauwel, maar als een beetje javascript-bekende dit even uitwerkt kan het best nog es van nut zijn, niet? :? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

De man (de klant) wil donkere achtergrond met lichte letters, maar hij wil geen aparte print-versie?

LOL Volgens mij snapt die er niks van...

Verwijderd

Met het onduidelijke gewauwel van Toeter84 zou je een heel end moeten komen ;)

Kijk anders ff op www.iht.com. Bij artikelen kun je daar op de print knop drukken, waardoor een nieuw (printbaar zwart op wit) window wordt geopend, dat <body onload="window.print()"> heeft. Is dat een optie voor je?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 13 september 2001 17:49 schreef Blues het volgende:
Kijk anders ff op www.iht.com. Bij artikelen kun je daar op de print knop drukken, waardoor een nieuw (printbaar zwart op wit) window wordt geopend, dat <body onload="window.print()"> heeft. Is dat een optie voor je?
Wauw, ik word ook nog es begrepen ook... :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1