Inrichten vloer balkon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobjl
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 30-09 13:20
Mijn vraag
Hoi Tweakers,
een tijdje geleden een appartement gekocht. De verbouwingen binnen komen ten einde. Nu ben ik bezig om het laatste ding, het balkon aan te pakken.
De vorige eigenaar had op het balkon een groene, dunne laag gezet. Helaas was die erg vies en het nam veel vocht op tijdens het regenen. Dus dat heb ik weggehaald.
Wat feitjes: balkon op het oosten (minder last van hitte), 10 m2, driehoek. Het heeft ook een hoger randje en daarvanaf iets lager ivm afwatering.

Nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie tips, ideeen over het best afwerken van de vloer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Vlonders: Makkelijk te leggen, goede afwatering. Wellicht lastiger schoon te maken ivm aanslag?
  • [l] Kunstgrastegels: Dezelfde voor/nadelen als vlonders[/li]
  • Betegelen: Misschien mooier, maar van de VVe mag ik aan de buitenkant en dus ook het balkon niets permanents veranderen
  • Een nieuw rolletje van hetzelfde spul als de vorige eigenaar. Nadelen zijn wel dat het langer vocht vasthoudt
Zelf neig ik naar optie 2, de kunstgrastegels te gaan. Makkelijk, goede afwatering en met een bezem goed schoon te houden.

Hebben jullie nog andere ideeen en/of tips?

Beste antwoord (via Jobjl op 15-02-2025 18:13)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@Jobjl
Zelf heb ik op mijn balkon een houten vlonder gemaakt, maar dan niet van die tegels. Draagbalken die je direct op je balkon vloer legt met enkel rubberen voetjes eronder voor de afwatering en om het hout van de vloer te krijgen. En dan haaks daarop, houten vlonderplanken.
Als je een beetje doorwerkt kan je dat in 2 dagen leggen. Qua kosten kan je met douglas hout zo rond de 600 euro uitkomen.
Is prima schoon te houden door 1x per jaar goed te schrobben.

Tip; koop een simpel nat/droog stofzuiger en je kan alles nog beter schoon houden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@Jobjl
Zelf heb ik op mijn balkon een houten vlonder gemaakt, maar dan niet van die tegels. Draagbalken die je direct op je balkon vloer legt met enkel rubberen voetjes eronder voor de afwatering en om het hout van de vloer te krijgen. En dan haaks daarop, houten vlonderplanken.
Als je een beetje doorwerkt kan je dat in 2 dagen leggen. Qua kosten kan je met douglas hout zo rond de 600 euro uitkomen.
Is prima schoon te houden door 1x per jaar goed te schrobben.

Tip; koop een simpel nat/droog stofzuiger en je kan alles nog beter schoon houden.