Fill & Finish Light op gestucte wand. Voorstrijken nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 17:12
Goedemorgen,

Ik heb een wand gestuct met Knauf Rotband. Wand is prima strak geworden, maar ik wil m graag afwerken met een laag Knauf Fill & Finisch Light. (niet te verwarren met Fix & Finish).

De emmer Fill & Finish verdun ik met water en zet m dan op de wand met een roller. Daarna strijk ik m glad met een dun-strijker.

De enige vraag is, moet ik de gestucte muur eerst voorstrijken, of kan de Fill & Finish er zo op. Ik kan het nergens echt vinden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier https://www.bouwchemie24....telmasse-leicht-20kg.html zeggen ze:
"Het wordt ook gebruikt als egalisatievuller in renovatie voorafgaand aan behangen of verven van gips- of kalkpleisters, als spotfiller voor oppervlakteverbetering (bijv. van kabelsleuven die vooraf zijn gevuld met Knauf Rotband of Goldband), evenals voor het volvlaks vullen van gipsplaten in kwaliteitsniveaus Q3 en Q4."

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
op vers stucwerk kan je eigenlijk elke kant en klare finisch pasta direct aanbrengen. wel met de kanttekening dat de muur niet extreem geschuurd is, dan wil je het fijne stof wellicht eerst vast plakken. maar aan de andere kant het spul verdund met water is zo dun dat het stof waarschijnlijk hoe dan ook gewoon mengt in de pasta.