Proton-ceo Andy Yen: 'We willen een alternatief voor…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimKP
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Artikel: review: Proton-ceo Andy Yen: 'We willen een alternatief voor Google bieden'
Auteur: @AverageNL

In de onderstaande uitgelicht zin staat 'concurrent' in de hoofdtekst lees ik 'consument'. Dat laatste lijkt in de context juist.
'Ik denk dat de gemiddelde concurrent meer op één lijn zit met onze visie dan met die van Google.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Klopt, ik pas het aan! Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Artikel: review: Proton-ceo Andy Yen: 'We willen een alternatief voor Google bieden'
Auteur: @AverageNL

De ondertitel, is dat een directe quote?
'We willen een alternatief voor Google bieden'
Logischer zou namelijk zijn (zoals ook meermaals in het bericht zelf staat):
'We willen een Google alternatief bieden'
of
'We willen een alternatief voor Google diensten bieden'
Nu is het net of ze voor Google zelf een alternatief aanbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 18-11-2024 16:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:49

AverageNL

Redacteur
Dank voor de feedback @DukeBox! De ondertitel is een ingekort citaat. We hebben een zeer beperkt aantal tekens dat we kunnen gebruiken. Het kan zijn dat daarbij wat context verloren zijn, maar met de huidige onderkop zitten we al tegen de limiet aan. Overigens vind ik de onderkop nog steeds goed bij de inhoud van het artikel passen

Specifiek over je suggesties: 'We willen een alternatief voor Google-diensten bieden' is helaas te lang. Daarnaast is de betekenis van 'een Google-alternatief' taalkundig volgens mij exact hetzelfde als 'een alternatief voor Google', alleen leest dat laatste prettiger. Ik laat de huidige kop daarom staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Google alleen zie ik meer als de instantie, niet de dienst, waar je met google-alternatief dat minder hebt.

Het is ook meer muggenziften gezien iedereen wel weet wat er mee bedoeld wordt, ik merkte alleen dat mijn threadreader er over struikelde bij het voorlezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.