Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor ons nieuwe huis zoek ik een vervanger van de old school Honeywell aan de muur.

We hebben een Intergas Extreme CV-ketel die de vloerverwarming beneden aanstuurt. Boven hebben we kamers met radiatoren, maar die hoeven niet in het verhaal mee te lopen vanwege de airco die dienst doet als verwarming in combinatie met zonnepanelen.

Ik zoek een slimme thermostaat waarbij ik simpelweg een rooster kan aanmaken, zodat het aangenaam is bij thuiskomst en ik niet vergeet een paar graden terug te draaien in de avond.

Voorheen had ik een Google Nest, maar ben dat ecosysteem uit. Ik zag een Tado X, betaalbaar én HomeKit (voorkeur), maar lees iets over een extensie voor vloerverwarming. Is dat echt nodig? En is een Bridge nodig, of kan ik m’n Apple TV 4K gebruiken als Hub?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Als ik het goed begrijp, wil je alleen een rooster willen aanmaken? Wil je dan wel daadwerkelijk een slimme thermostaat? Welke "slimmigheden" wil je dan hebben? Wat je nu beschrijft kan met een gemiddelde "domme" thermostaat, volgens mij.

Edit:
Even snel gezocht, maar bij bijvoorbeeld deze domme thermostaat kan je er een weekrooster in zetten: https://www.hornbach.nl/p...-uit-th8200g1004/8828402/
Zal ongetwijfeld ook nog goedkoper kunnen.

[ Voor 34% gewijzigd door TommieW op 16-11-2024 23:05 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Honeywell T4 komt in de buurt van wat je zoekt.

Honeywell MagicStat 1 nog wat meer. Maar deze is volgens mijn niet meer nieuw te koop. Ik heb er pas eentje op marktplaats gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjiFQSSPQV95hv_7OLFTG8jEW8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzdGWXFlOTpkpc14D2Fd4o43.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
In principe wel, maar dan wel op afstand in te zien/te bedienen. Dus wel slim genoeg, maar geen poespas. De Tado X komt denk ik in de buurt, maar zit met die extensie die eventueel nodig lijkt te zijn voor de vloerverwarming. Al denk ik dat er nu toch ook geen extra koppeling zit tussen wandbediening Honeywell en vloerverwarming. Maar wellicht is dat een vraag voor het Tado topic.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 09:25
Wanneer het je niet persé om de thermostaat te doen is dan zou je ook kunnen kijken naar Plugwise Adam. Dat apparaat plaats je tussen de CV ketel en thermostaat waarmee je de hele ketel kan bedienen. Je kan er een weekschema inzetten, van afstand bedienen, lokaal houden als je dat liever hebt, met Home Assistant integreren en cv aan en uit zetten als je weg bent en het apparaat claimt ook dat het je CV zo aanstuurt dat het minder gas verbruikt.

Maar je thermostaat blijft dan verder wel oldskool aan de muur hangen waarmee je eventueel ook je temperatuur kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik denk dat Honeywell Lyric T6 prima is voor wat je zoekt.
Goede modulerende thermostaat met app en internetverbinding. Geen abonnement of heel ecosysteem dat je erbij krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 17-11-2024 08:13 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Shiver23 schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:12:
Ik denk dat Honeywell Lyric T6 prima is voor wat je zoekt.
Goede modulerende thermostaat met app en internetverbinding. Geen abonnement of heel ecosysteem dat je erbij krijgt.
Ex-T6 gebruiker hier: don't

Lees mijn review en vele gelijkwaardige reviews: antieke app die voor geen meter werkt en hij besluit soms random je huis tot 30 graden te gaan verwarmen

uitvoering: Honeywell Lyric T6 (Zwart)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:26
Tja, ik herken die problemen met de T6 eigenlijk niet en heb hem al een paar jaar, ik zal wel geluk hebben. :+ Ooit gekocht voor €80 via MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zonder app en cloud afhankelijkheid: DIYLESS. De Thermostat3 oogt ook prima, ik heb zelf de Thermostat2.
Ik heb 'm hier in Home Assistant geïntegreerd, maar het ding heeft ook een webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Intergas InComfort ertussen zetten? Dat kan gewoon aan een Honeywell Round.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
ImNotnoa schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:28:
[...]

Lees mijn review en vele gelijkwaardige reviews: antieke app die voor geen meter werkt en hij besluit soms random je huis tot 30 graden te gaan verwarmen

Huh? Ik heb er zelf een, en meerdere geïnstalleerd en dit ding werkt echt top, zou hem zeker aanbevelen over een Nest. Is jouw ervaring met de Android app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:28:
Intergas InComfort ertussen zetten? Dat kan gewoon aan een Honeywell Round.
Interessant, die kende ik nog niet. Dan hoef ik alleen een Gateway en laat ik de Honeywell hangen. Alleen zeer slechte reviews van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
THE_BASE schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:38:
[...]

Interessant, die kende ik nog niet. Dan hoef ik alleen een Gateway en laat ik de Honeywell hangen. Alleen zeer slechte reviews van de app.
Hier ook de intergas gateway (i.c.m. Intergas ketel en Intergas thermostaat), werkt echt top. De app is wel recent vernieuwd (half jaar geleden schat ik), voor die tijd kwamen er nog wel eens sporadisch gekke dingen voor sinds die tijd niet meer. Integratie met home assistant werkt ook goed. De app zelf is verder prima, geen 48 menus diep oid om iets in te stellen en zeer overzichtelijk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ImNotnoa schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:28:
[...]

Ik heb hem zelf al jaren. En ik herken dit niet. (Android) app werkt naar behoren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
melcon schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:48:
[...]

Hier ook de intergas gateway (i.c.m. Intergas ketel en Intergas thermostaat), werkt echt top. De app is wel recent vernieuwd (half jaar geleden schat ik), voor die tijd kwamen er nog wel eens sporadisch gekke dingen voor sinds die tijd niet meer. Integratie met home assistant werkt ook goed. De app zelf is verder prima, geen 48 menus diep oid om iets in te stellen en zeer overzichtelijk in gebruik.
Is de thermostaat van Intergas dan noodzakelijk? Niet dat die van Honeywell nou zo mooi is, maar als ik daar verder niet meer aan zit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:35
THE_BASE schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:03:
In principe wel, maar dan wel op afstand in te zien/te bedienen. Dus wel slim genoeg, maar geen poespas. De Tado X komt denk ik in de buurt, maar zit met die extensie die eventueel nodig lijkt te zijn voor de vloerverwarming. Al denk ik dat er nu toch ook geen extra koppeling zit tussen wandbediening Honeywell en vloerverwarming. Maar wellicht is dat een vraag voor het Tado topic.
Zolang er geen zoneklep op de vloerverwarming zit kan het prima met de tado. Je kan ook een V3 set op marktplaats kopen. Werkt hier al jaren zonder problemen.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
THE_BASE schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:55:
[...]

Is de thermostaat van Intergas dan noodzakelijk? Niet dat die van Honeywell nou zo mooi is, maar als ik daar verder niet meer aan zit…
Zoals Beekforel al schreef, hij werkt ook met de honeywell thermostaat.

"De Intergas Gateway werkt alleen naar behoren samen met de Intergas Comfort Touch Thermostaat en daarnaast met de Honeywell Round Modulation en Honeywell Round RF (T87RF2025) thermostaten."
Pagina: 1