Xperia box v10a rood lampje (geen internet)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sungirly
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-06 12:52
Mijn vraag
goede avond, sinds een aantal dagen brand er een rood lampje op de modem Xperia box v10a. Ik heb sinds ik dit heb ook geen internet. Mijn internet heeft het daarvoor altijd gedaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb 3 Unifi acces points in huis.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- stroom eraf
- kabels vervangen
- alles gecheckt of er geen kabels los zijn
- harde reset geprobeerd, maar dit lijkt niet te lukken
- ik zit bij budget thuis, is kpn. Budget thuis geprobeerd te bereiken maar kan pas vanaf maandag. En kpn kan mij niet verder helpen.

Hopelijk heeft hier iemand nog een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sungirly
Vergeten te melden, er is geen storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je glasvezel of DSL?
Welke andere lampjes branden er (en wat voor kleur, knipperen ze)?

Volgens mij is de Xperia box v10a een DSL modem, dan zal het rode lampje mits er iets van DSL of internet bij staat duiden op een probleem met de verbinding. Een kruising van lijnen of een administratieve afsluiting. Met een rood lampje is een bekabelingsprobleem tussen ISRA en de modem vrijwel altijd ook uitgesloten, dus zelf kijken naar je kabels zal het probleem niet oplossen.

Ik denk dat het tot maandag wachten wordt en dan budget thuis bellen. Die doen een meting sturen en sturen dan een monteur (al dan niet van KPN) naar de wijkcentrale.

Als het lampje 'power' is zul je na bellen waarschijnlijk een nieuw modem krijgen.

Het is raadzaam om zo vroeg mogelijk te bellen voor de hoogste kans op en monteur op maandag.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Sungirly schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:28:
Mijn vraag
goede avond, sinds een aantal dagen brand er een rood lampje op de modem Xperia box v10a. Ik heb sinds ik dit heb ook geen internet. Mijn internet heeft het daarvoor altijd gedaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb 3 Unifi acces points in huis.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- stroom eraf
- kabels vervangen
- alles gecheckt of er geen kabels los zijn
- harde reset geprobeerd, maar dit lijkt niet te lukken
- ik zit bij budget thuis, is kpn. Budget thuis geprobeerd te bereiken maar kan pas vanaf maandag. En kpn kan mij niet verder helpen.

Hopelijk heeft hier iemand nog een idee?
bij kpn kan je stelf de storing detecteren via de probleemoplosser en kan er in het geval van een storing ook een monteur opgeroepen worden automatisch

je hebt een low budget verbinding via budget thuis.. dus je zult dan tot maandagmoeten wachten
die service in het weekend heb je er niet bij inbegrepen

ik zou wel melding maken van je storing zodat het op tijd gemeld is

geen openstaande facturen verder overigens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:02
True schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:05:
Heb je glasvezel of DSL?
Welke andere lampjes branden er (en wat voor kleur, knipperen ze)?

Volgens mij is de Xperia box v10a een DSL modem, dan zal het rode lampje mits er iets van DSL of internet bij staat duiden op een probleem met de verbinding. Een kruising van lijnen of een administratieve afsluiting. Met een rood lampje is een bekabelingsprobleem tussen ISRA en de modem vrijwel altijd ook uitgesloten, dus zelf kijken naar je kabels zal het probleem niet oplossen.

Ik denk dat het tot maandag wachten wordt en dan budget thuis bellen. Die doen een meting sturen en sturen dan een monteur (al dan niet van KPN) naar de wijkcentrale.

Als het lampje 'power' is zul je na bellen waarschijnlijk een nieuw modem krijgen.

Het is raadzaam om zo vroeg mogelijk te bellen voor de hoogste kans op en monteur op maandag.
Nadeel van de V10a is dat er maar 1 lampje op zit. Alles goed? Dan is het lampje groen. En anders niet. Je kan dus niet in 1 opslag zien wat er mis is.

Inloggen op https://192.168.2.254 om de WAN status te controleren is dan de snelste manier.

Wachtwoord van admin account staat achter op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:22
krakendmodem schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:01:
[...]

Nadeel van de V10a is dat er maar 1 lampje op zit. Alles goed? Dan is het lampje groen. En anders niet. Je kan dus niet in 1 opslag zien wat er mis is.

Inloggen op https://192.168.2.254 om de WAN status te controleren is dan de snelste manier.

Wachtwoord van admin account staat achter op het modem.
Je hebt ook nog oranje, dat betekent dat een van de services naast internet niet werkt.

Als ik iets voor je moet checken dan hoor ik het wel in DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sungirly
Er zit maar 1 lampje op de experia aan de voorkant. Rood lampje. Want normaal natuurlijk groen hoort te zijn ;)

Ik betaal gewoon netjes de facturen enz.

Inloggen https://192.168.2.254 lukt ook niet.
Pagina: 1