Maaidek grasmaaier gescheurd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Het aluminium maaidek van mijn grasmaaier heeft aan een zijde een 3-tal scheurtjes.

Nu zag ik van Loctite kneedbar en vloeibaar aluminium, een 2 compononenten epoxy of de Bison kombi metaal 2 componenten 24 ml

Zou ik het daarmee kunnen repareren? Door de boven de scheur een klein gaatje ( 3mm?) te boren, zodat de scheur niet verder gaat en dan vervolgens de scheur vullen met aluminium.

Voor het repareren ga ik overigens het maaidek even glasparelen, zodat ik hem later geheel in kleur kan spuiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFFUdreEnKnIIMqv4NS_rYK24e8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jf0UG988AQbINbb80NIHEpWv.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5-U09eM5MzrlRyYFUroY8P-AjI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FnahYgNatwGrlZKNsjTMI9MC.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
allicht ja, weet niet of je ook de ruimte hebt om er eventueel nog een versterkings strip tegen aan te maken?

en verder zal het niet de nieuwste maaier meer zijn gok ik zo.

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

RVS strip en wat pompnagels - dan valt het niet uit elkaar.

En de messen laten slijpen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:38
Gaatje boren aan het einde van de strip idd, aluminium strip rondom buigen, vast pompnagelen als je niemand kent met een AC TIG machine. Stralen en lassen heeft wel de voorkeur. Dan kun je hem weer mooi poedercoaten en gaat het weer 10 jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolla
Lassen heeft dus de voorkeur boven kneed of vloeibaar aluminium. Zal morgen op mijn werk eens vragen of er een collega aluminium kan lassen.

Ik wil de maaier weer netjes maken, met de middelen die ik tot mijn beschikking heb. De maaier is ruim 40 jaar oud en heeft in al die jaren een nieuwe motor en 4 nieuwe wielen gekregen. De huidige motor is overigens ook al meer dan 20 jaar oud, maar start nog steeds probleemloos.

Het mes ziet er nog goed uit, maar ik ga ik laten slijpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolla op 17-11-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolla
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjdG3_p_7YxXtyN3zqayzEDmyg4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NUMY3RnWW6x3rBt27N2Z7vne.jpg?f=user_large

Het maaidek vandaag even geheel gestraald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFV9pF4LvyTf1YTM7ysBhBaEizU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yw1UWLFTDqq8IA7hnkoTp8IA.jpg?f=user_large

Aan een zijde zijn 3 scheurtjes zichtbaar. Hier laat ik een collega even naar kijken om te zien of hij dit kan lassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8risK7QV1Wm2RIOGar7fV_VHTaw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VJFS6TnY2vf0FkdnO6drEbE7.jpg?f=user_large

Onder het maaidek is ergens een stuk uitgebroken. is dit met kneedbaar aluminium wellicht te herstellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7CzkHu8pOBGa52y-mhiQtTTFQk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l8mzFgJ8Eaj92rvqWOrRNEqz.jpg?f=user_large

Achter waar het gras er uitgeworpen wordt, de opvangbak in, is aan een zijde een gat in gesleten. Lassen is wellicht geen optie, omdat het gat dan nog groter wordt. Te dun materiaal. Zou ik deze wand weer kunnen herstellen, door het aanbrengen van kneedbaar aluminium?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:38
Je wil wel heel graag wat met kneedbaar aluminium doen he?
Staat er niet gewoon op Marktplaats een maaidek te koop?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
De mijne was ook gescheurd daar heb ik toen een strip op gezet met wat boutjes.
De dun gesleten plekken had ik 5 mm dakbedekking op gestookt.
Daarna nog een jaar of 10 gebruikt tot de motor het tijd vond om de drijfstang kennis te laten maken met de buitenwereld.

Nu is ons grasveld gereduceerd tot een postzegel dus ik heb nu een echte hurricane grasmaaier met plastic maaidek.
Echt een prutsding maar koste weinig en is net genoeg voor ons grasveldje.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
No Hands schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:06:
Je wil wel heel graag wat met kneedbaar aluminium doen he?
Staat er niet gewoon op Marktplaats een maaidek te koop?
Ik wil niet perse iets met kneedbaar aluminium doen, maar het stuk wat er uitgebroken is heb ik niet meer, dus kan er dus ook niet meer ingelast worden. Daarnaast vroeg ik mij gewoon af of het wel geschikt zou zijn om slijtage plekken te herstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6EmCzg2eQgprMENvDgjjq3DtWc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8dkwVljq05R2xkq7kPdVK9Bg.jpg?f=user_large

Een nieuw maaidek wordt hem niet, want de firma, die deze maaier gemaakt heeft, bestaat niet meer. Tweedehands ben ik ze nog niet tegen gekomen.

@Ronald.42

Een nieuwe maaier heb ik ook overwogen, maar het maaidek is alleen slecht aan de achterzijde, waar het gras er uitgeworpen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:57
Rolla schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:36:
[...]

Ik wil niet perse iets met kneedbaar aluminium doen, maar het stuk wat er uitgebroken is heb ik niet meer, dus kan er dus ook niet meer ingelast worden. Daarnaast vroeg ik mij gewoon af of het wel geschikt zou zijn om slijtage plekken te herstellen.

[Afbeelding]

Een nieuw maaidek wordt hem niet, want de firma, die deze maaier gemaakt heeft, bestaat niet meer. Tweedehands ben ik ze nog niet tegen gekomen.

@Ronald.42

Een nieuwe maaier heb ik ook overwogen, maar het maaidek is alleen slecht aan de achterzijde, waar het gras er uitgeworpen wordt.
Kan daar niet een grotere plaat overheen gezet worden? Net als die ontbrekende hap., maak een stukje op maat en las dat erin. De vraag is of die ontbrekende hap invloed heeft op het maaien of dat je het voor de vorm wil herstellen. Ik zou niet met kneedbaar aluminium aan de slag gaan, maar daarvoor geldt bij mij: onbekend maakt onbemind.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:38
Rolla schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:36:
[...]

[Afbeelding]

Dan zou ik in plaats van kneedbaar aluminium een plaatje aluminium nemen en wat popnagels.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1