Ik wil graag een document maken om te berekenen hoeveel het kost om een gebak te maken. Ik heb een blad waar al mijn ingrediënten staan met de prijs per kilo van deze ingrediënten. Op een ander blad heb ik dan de hoeveelheid dat ik van dat product nodig heb en dan bereken ik de prijs per hoeveelheid adhv die prijs per kilo. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik die prijs per kilo aanpas op mijn eerste blad, dit automatisch gebeurt bij die andere bladen bij die waarde?
Vraag
Alle reacties
Je haalt nogal wat dingen door elkaar denk ik. Je bedoeld een spreadsheet en dan de cel waarde op een tab(blad) op een tab weergeven/gebruiken in berekening? Dat kan gewoon door te verwijzen daarnaar.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Wat je wil gebruiken is een 'datablad'.
In plaats van overal in formules de prijs in cijfers te gebruiken, wil je al die prijzen laten verwijzen naar een apart blad waar al deze kerncijfers staan, wijzig je daar, gaat hij overal mee.
Dus een A1 waar je kilo stond, B1 de berekening (A1*1,99), maak je een nieuw werkblad waar je in bv A1 de prijs per kilo zet, formule in B1 pas je aan naar A1*Blad2!A1) - Blad2 uiteraard naam van je blad. Dat doe je voor elke waarde die centraal bepaald moet worden, aanpassen en klaar
In plaats van overal in formules de prijs in cijfers te gebruiken, wil je al die prijzen laten verwijzen naar een apart blad waar al deze kerncijfers staan, wijzig je daar, gaat hij overal mee.
Dus een A1 waar je kilo stond, B1 de berekening (A1*1,99), maak je een nieuw werkblad waar je in bv A1 de prijs per kilo zet, formule in B1 pas je aan naar A1*Blad2!A1) - Blad2 uiteraard naam van je blad. Dat doe je voor elke waarde die centraal bepaald moet worden, aanpassen en klaar
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Welkom @Tine Celis 
Ik zal niet meteen het eerste topic van een nieuwe bezoeker sluiten, maar wil je wel vragen de volgende keer wel aan te geven waar je vastloopt en niet de 'Wat ik al gevonden of geprobeerd heb ...' te deleten. Zie verder boven.
Aangezien dit de basisbeginselen van Excel betreft, zou ik hier aanraden een van de vele Excel-intro cursussen te doen, in een format dat je ligt (voor de een: schrift, voor de ander: video).
Ik zal niet meteen het eerste topic van een nieuwe bezoeker sluiten, maar wil je wel vragen de volgende keer wel aan te geven waar je vastloopt en niet de 'Wat ik al gevonden of geprobeerd heb ...' te deleten. Zie verder boven.
Aangezien dit de basisbeginselen van Excel betreft, zou ik hier aanraden een van de vele Excel-intro cursussen te doen, in een format dat je ligt (voor de een: schrift, voor de ander: video).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)