Excel formule - Aantallen.als tijdstippen optellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-09 15:28
Ik ben voor een grafiek bepaalde tijden aan het optellen als deze vallen tussen een groter dan en kleiner dan tijdstip. Nu had ik de oplossing gevonden, maar ik kom er nu achter dat hij de tijden niet meepakt als ik een selectie gebruik als deze na middennacht zijn omdat de groter en kleiner dan niet meer werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTbIoDHvjSLGN5BsWU0g8q0PmMQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GoCHbWRTYyU1zVNhlQObcas3.jpg?f=user_large

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
@mountaink,
Wat is precies de bedoeling?
Wil je het aantal tijden in C2:i2 weten dat gelijk is aan of tussen de tijden in A3 en B3 ligt en wil je dat bereiken door, als C2, D2, E2, enz. daaraan voldoen, in C3, D3, E3, enz. m.b.v. een formule een 1 komt te staan en dat je die enen daarna optelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
Dat inderdaad. In verband met het weergeven van een lijngrafiek waarbij ik over een gehele dag kan zien wanneer er tussen bepaalde tijden wordt gewerkt en zo de druk over de gehele dag zichtbaar wordt. Het werkte op tijden tussen 00:00 en 23:59, maar til je tijden over middernacht heen dan pakte hij hem niet meer.

Inmiddels opgelost door onderstaande formule.

code:
1
=AANTALLEN.ALS($C$2;(">="&A3);$C$2;("<="&B3))+AANTALLEN.ALS(A3;(">="&B3);$C$2;("<="&B3))+AANTALLEN.ALS(A3;(">="&B3);$C$2;(">="&A3))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
Formule in C3, die je naar rechts en beneden kunt kopiëren:

code:
1
=--(OF(EN($A3>=$B3;C$2<=$A3;C$2<=$B3);EN($A3<=$B3;C$2>=$A3;C$2<=$B3)))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ra1-OSs4sjutY3O5AngU9-8zkc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mDPZncwTFj0QgKcx6feQF22A.png?f=user_large

@mountaink: jouw formule is niet juist. Als die in C3 wordt geplaatst en je kopieert ze naar rechts en beneden, dan treden er allerlei fouten op.

[ Voor 19% gewijzigd door dix-neuf op 17-11-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
Ik heb wat handmatige aanpassingen gedaan. Doe dit niet professioneel dus kan het hebben. In ieder geval dank voor de formule!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
mountaink schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:50:
Ik heb wat handmatige aanpassingen gedaan.
Ben wel benieuwd welke dat dan zijn. Met een formule die soms wel en soms niet het juiste resultaat geeft, valt toch niet te werken? In mijn tabel hierboven geeft jouw formule in de 42 cellen 26 x een fout antwoord.
Pagina: 1