Aanschaffen van nieuwe (desk)speakers + eventuele sub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-09 10:50
Ik ben op zoek naar een goede set speakers voor mijn desk setup, die ik zowel voor mijn gamesetup als tijdens mijn thuiswerkdagen wil gebruiken. Momenteel twijfel ik tussen de Audioengine A2+ en de Edifier QD65, maar ik lees op internet veel verschillende meningen over deze modellen. Graag ontvang ik advies of er betere opties zijn in dezelfde prijsklasse, of welke van deze twee jullie zouden aanraden.

Ik zoek een?
Set speakers voor mijn desk setup (+eventuele sub).

Wat is je budget?
Afhankelijk van of ik ze met of zonder sub koop, maar inclusief de sub rond de 600 euro en zonder sub tussen de 300-400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik sluit de speakers aan op mijn monitor en wil ze gebruiken voor zowel mijn gamesetup (Windows pc) als tijdens mijn thuiswerkdagen Windows- & Apple laptop.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel momenteel tussen de audioengine A2+ en de Edifier QR65. Beide lijken me interessante opties (met hun eigen subs). Mocht er een beter alternatief zijn, dan sta ik daar uiteraard voor open.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees op het internet veel verschillende verhalen over deze speakers en weet daardoor niet wat nu de beste keuze is. Daarnaast vraag ik me af of er in deze prijsklasse misschien nog betere opties zijn die ik over het hoofd heb gezien. Alle tips en adviezen zijn welkom!

Super bedankt voor jullie hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:22
Met jouw budget zou ik voor 2e hands hifi speakers gaan icm een desktop versterker van bijv. Ayima of Fosi (er is veel keuze dus kijk vooral rond).

Als je dan een mooie set speakers hebt dan hoeft die sub waarschijnlijk ook niet. Ik heb zelf bijv. Dali oberon 1 's op mijn bureau en vind een sub niet nodig. Maar wil je veel oompf dan wel, is persoonlijk natuurlijk.

Boekenplank speakers klinken veel beter dan die Audioengine of Edifiers. Ik heb zelf hiervoor de A2's gehad en de Dali's zijn een mega upgrade, niet eens te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gamesetup en thuiswerken. Dus vooral stemmen en effecten belangrijk? Of ook muziek draaien?

In ieder geval: zoek een winkel waar je ze beiden kunt luisteren. Wat jij goed vindt klinken zit namelijk letterlijk tussen jouw oren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
ErikG2 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:06:
Met jouw budget zou ik voor 2e hands hifi speakers gaan icm een desktop versterker van bijv. Ayima of Fosi (er is veel keuze dus kijk vooral rond).

Als je dan een mooie set speakers hebt dan hoeft die sub waarschijnlijk ook niet. Ik heb zelf bijv. Dali oberon 1 's op mijn bureau en vind een sub niet nodig. Maar wil je veel oompf dan wel, is persoonlijk natuurlijk.

Boekenplank speakers klinken veel beter dan die Audioengine of Edifiers. Ik heb zelf hiervoor de A2's gehad en de Dali's zijn een mega upgrade, niet eens te vergelijken.
Dat is een goed advies, super bedankt! Ik zal de genoemde merken even bekijken en zien wat voor leuks ze aan te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
The Eagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:07:
Gamesetup en thuiswerken. Dus vooral stemmen en effecten belangrijk? Of ook muziek draaien?

In ieder geval: zoek een winkel waar je ze beiden kunt luisteren. Wat jij goed vindt klinken zit namelijk letterlijk tussen jouw oren ;)
Had ik achteraf gezien beter kunnen toevoegen, oeps 8)7
Jouw suggesties kloppen helemaal. Naastere stemmen en effecten, wil ik ze inderdaad ook gebruiken voor muziek. Meer om te luisteren tijdens het werken surfen op internet.

Wat betreft het luisteren in de winkel; ik zal morgen even kijken welke ketens een groot aanbod hebben aan speakers. Lijkt me inderdaad goed om ze ook daar te horen voordat ik ze aanschaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Cariernb op 16-11-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua thuiswerken zou ik zelf niet eens voor speakers gaan, maar eerder een Jabra speak neerzetten. Kost je 100 euro ofzo, maar dan kun je heerlijk handsfree en zonder koptelefoon of speakers op teams. Ik wil nooit meer zonder iig :)

En idd, tweedehands versterker en paar mooie bookshelves plus subje gaat je veel meer brengen dan een edifier oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
The Eagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:19:
Qua thuiswerken zou ik zelf niet eens voor speakers gaan, maar eerder een Jabra speak neerzetten. Kost je 100 euro ofzo, maar dan kun je heerlijk handsfree en zonder koptelefoon of speakers op teams. Ik wil nooit meer zonder iig :)

En idd, tweedehands versterker en paar mooie bookshelves plus subje gaat je veel meer brengen dan een edifier oid.
Ah, wat toevallig! Ik heb deze Jabra speaker gekregen van mijn werkgever. Persoonlijk gebruik ik deze alleen op kantoor, wanneer ik met meerdere mensen in dezelfde kamer een meeting in ga.

Ik weet in ieder geval dat ik naar wat krachtigere speakers kan zoeken. Bedankt voor je antwoorden tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:30

..Christiaan..

..zwll..

Cariernb schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:15:
[...]

Wat betreft het luisteren in de winkel; ik zal morgen even kijken welke ketens een groot aanbod hebben aan speakers. Lijkt me inderdaad goed om ze ook daar te horen voordat ik ze aanschaf.
Ik ben wel fan van hifiklubben. Hebben meerdere locaties en als je even belt kun je het eea komen beluisteren.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:22
Smits zou ik ook even kijken. Ze hebben vaak hele mooie aanbiedingen op 2e kans producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Neem ook eens een kijkje in de kelder van correct, ik heb daar al diverse keren, voor een leuk - op voornamelijk open doos / showmodel items - prijsje, succes gehad.

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1