Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. Zhao
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-11-2024
Hoi hoi,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, voordat ik een nieuw en duur branderautomaat koop. Het betreft een Intergas Kombi Kompakt HRE 36/48A.

Mijn ketel geeft wel warmtap, maar de radiatoren verwarmen doet hij niet. Ik kan wel de max temperatuur van de tapwater bepalen, door "knopje met logo van thermostaat" maar ik kan niet de max temperatuur van de verwarming bepalen, want hoe lang of hoe vaak ik het "knopje met logo van thermostaat" indruk hij springt gewoon niet over.

Ik kan ook niet laaglast of hooglast verwarmen, want als ik knopje "+" en "service toets" in druk, gaat het lichtje bij de tapwater branden en zie ik de cv temperatuur en dan een bedrijfscode 1. Die blijft ik zien tot ik weer op de aan en uitknop druk.

Wat is er mis mijn CV-ketel?? Denken jullie dat het de branderautomaat die niet werkt of is er iets anders mis?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is de druk in de kachel leidingen hoog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotenx
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-05 15:13
Normaal gesproken valt de ketel wel in storing als die niet 'start'.

Als je op de aan/uit knop drukt (cirkel met streepje erin) gaat de intergas op de stand-by stand. In het digitale display komt dan nu de druk te staan, deze moet boven de 1.0 staan (liefst 1.6 á 1.8). Door nogmaals op de aan/uit knop te drukken gaat de ketel weer terug in bedrijfsstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:56
Het is wettelijk verplicht dat je onderhoud uit laat voeren door gecertificeerde monteurs.
Dus als je de druk hebt gecontroleerd en dat is niet het probleem dan zou ik gewoon een monteur bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is je toestel niet gewoon als solo-tap geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK > DEI

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:13
.Maarten schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:42:
Het is wettelijk verplicht dat je onderhoud uit laat voeren door gecertificeerde monteurs.
Dus als je de druk hebt gecontroleerd en dat is niet het probleem dan zou ik gewoon een monteur bellen.
Nou niet helemaal. De monteur is wettelijk verplicht om gecertificeerd te zijn.
Pagina: 1