Nieuwe laptop kopen in Portugal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karriejj
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-11-2024
Mijn vraag
Ik ben momenteel aan het reizen in Portugal en werk remote. Nu ga ik pas over een maand weer naar Nederland, maar mijn huidige laptop is kapot aan het gaan. De oplaadpoort in de laptop is los aan het laten van de computer. Dit heb ik al een keer eerder gehad en toen laten repareren. Aangezien de laptop al ouder is, wil ik een nieuwe kopen (Samsung galaxy book 4) ipv deze te laten repareren. Ik weet niet of de laptop het nog een maand uithoudt en ik ben afhankelijk van mijn laptop voor inkomsten.

Ik heb via de website contact gehad met Samsung en gevraagd of ik de laptop in Nederland kan kopen en in Portugal op kan halen, maar dit kan echter niet. Ze zeggen dat er een kans bestaat dat die dan in de benelux het niet goed doet ofzo? Ik heb er niet genoeg verstand van om te weten of dit klopt.
Daarom wil ik vragen, is dit inderdaad zo? Of kan ik prima in Portugal een laptop kopen?
Verzenden doet Samsung zelf niet, dus dat zou dan een familielid of kennis moeten doen, maar dat voelt niet helemaal veilig qua beschadigingen oid.

Het lijkt me dat alles in Azie gemaakt wordt en dan verdeeld wordt over de wereld toch? Of zit er daadwerkelijk verschil in instellingen/software oid?

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:06
Je kan prima in Portugal een laptop kopen. Alleen heb je waarschijnlijk een andere toetsenbord indeling dan je gewend bent.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zit er toevallig naast je gewone oplaadpoort ook een USB-c poort waar (langzamer) mee kunt opladen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karriejj
Falcon schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:06:
Zit er toevallig naast je gewone oplaadpoort ook een USB-c poort waar (langzamer) mee kunt opladen?
Er zit wel een USB-c poort maar als ik mijn telefoon lader daar in stop, dan laadt de laptop niet op. Wel een goed idee overigens, had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Karriejj schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:12:
[...]

Er zit wel een USB-c poort maar als ik mijn telefoon lader daar in stop, dan laadt de laptop niet op. Wel een goed idee overigens, had ik nog niet aan gedacht.
Welke laptop heb je precies? Ik vermoed dat je een zwaarder oplader daarvoor moet gebruiken.

Een Nintendo Switch oplader is bijv daarvoor ook geschikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 16-11-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karriejj
Falcon schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:10:
[...]

Welke laptop heb je precies? Ik vermoed dat je een zwaarder oplader daarvoor moet gebruiken.

Een Nintendo Switch oplader is bijv daarvoor ook geschikt.
Mijn laptop is van Terra

Ik heb geen nintendo switch oid, ik had het nu geprobeerd met mijn oplader van mijn samsung telefoon, maar ik zal een kijken. Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een telefoon lader kan natuurlijk nooit voldoende vermogen leveren aan de meeste moderne laptops om te laden...

Als je voor een werkgever in loondienst werkt, zou ik de keuze ook voorleggen aan de werkgever. Indien je bijvoorbeeld zzp'er bent is het vooral een risico afweging van jezelf. Bedenk je wel, als je normaliter vanuit NL werkt en de laptop koop je in Portugal, dat de laptop bij een RMA of garantie geval terug naar Portugal moet.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Karriejj schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:49:
[...]

Mijn laptop is van Terra

Ik heb geen nintendo switch oid, ik had het nu geprobeerd met mijn oplader van mijn samsung telefoon, maar ik zal een kijken. Dank je wel
Bel anders even met ze: https://terracomputer.nl/

Pagina: 1