Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Topicstarter
Vraag;

Aangezien ik niet veel verstand heb van stroompjes;
Ik wil graag de Arctic Freezer III 420 AIO met 6x P14 Max in push pull gebruiken. Alleen zie ik nu dat de AIO de standaard fans daisy chained zijn en dat het kabeltje daarvoor in de tube zit. Heel mooi natuurlijk.
De P14 max heeft echter een amperage van 0.35A. Gaat dat dan geen problemen geven op een enkele Fanheader? Ik lees dat een fan header maar 1A aanbiedt?
Heeft iemand hier wellicht de AF III in deze combo in gebruik?

Het mainboard dat ik gebruik is een MSI z790 Tomahawk, kast is de Corsair obsidian 1000d met commander.

De kast heb ik net 2e hands aangeschaft voor mijn nieuwe build, maar tijdelijk wil ik mijn 13900k op het msi bord nog gebruiken totdat ik alle spuyllen bij elkaar heb.

Ik heb dan ook 0 ervaring met de Corsair commander. Zou ik daar iets mee kunnen doen in dit geval?

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Dat zou geen probleem moeten zijn. Volgens handleiding van je moederbord (pagina 44) is CPU_FAN 2A.
Met 2A kan je alle 6 fans erop aansluiten. Op een 1A is 3 fans het maximum aanbevolen.

Als je de Commander wilt gebruiken, dan moet de Commander aangesloten worden via USB op een intern USB 2.0-aansluiting op het moederbord en dan kan je de fans aansturen via Corsair Icue. Maar ik geef je het advies om de fans gewoon aan te sturen door het moederbord (je kan fan curves aanmaken in de bios).

Arctic heeft wat voorbeelden in hen online handleiding staan wat betreft fan curves in de bios;
https://support.arctic.de/pwm-settings

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Topicstarter
Thanks! Ik ga dit weekend de pc bouwen. Er zitten 8x 120mm fans in, zet ik die wel op de commander.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset