Nieuwe TV (50 inch, geen bijzondere wensen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-05 13:55
Ik zoek een?
TV 55 inch voor normaal gebruik. We komen van een 40 inch tv, maar we willen stapje groter en een tv waarin we de apps kunnen benaderen voor bijvoorbeeld netflix. We zitten ongeveer 280 cm van de tv.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV en series kijken, wij gamen niet. Gewoon normaal gebruik. Geluid loopt via de sonos speakers, dus ook dat is niet belangrijk

Wat heb je zelf al gevonden?
- Samsung Neo QLED 4K 50QN93D (2024) 999 euro
- TCL QLED 50C69B (2024) 380 euro
- LG OLED48B46LA (2024) 846 euro

Waarbij ik neig naar de LG OLED, maar die is er helaas niet in 50inch.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is een goede prijs kwaliteit tv binnen dit budget? Ik neig naar QLED tv vanwege de heldere kleuren en omdat we recht voor de tv zitten, maar OLED zou ook mogen. Ik spreek mij tegen met LG besef ik mijzelf

[ Voor 35% gewijzigd door Pieter2 op 16-11-2024 10:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:04
OLED heeft ook heldere kleuren, sommigen ervaren het zelfs in het begin als een beetje too much komend van een standaard LCD TV.

Imo is de LG B4 de logische keuze. Enige uitzondering hierop is directe zonlicht op de TV of als je veel HDR impact wenst.

Overweeg ook de 55'' variant, de grootte went namelijk erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk dat een 48" niet eens groot genoeg is en ik ben het eens met @Freshouttheoven dat 55" snel genoeg went. Je zou eens kunnen rondneuzen maar de details / pixels tussen een uitzending UHD en FHD zijn in een aantal gevallen niet meer te onderscheiden op bijna 3 meter van 50" TV zitten.

En het verschil in (piek-)helderheid tussen QLED en OLED ga je amper merken want zowel de LG als Samsung kunnen max 2000 weergeven maar dat wil / krijg je nooit fullscreen voor je kiezen. Wil je "eerlijker" de LG en Samsung vergelijken, dan zou je de C4 moeten pakken. Die heeft een andere processing / mogelijkheid voor brightness en zou in theorie een stukje helderder over de gehele linie moeten werken dan de B4.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het klinkt een beetje alsof de marketing zijn werk heeft gedaan en het beeld heeft geschapen dat je voor betere kleuren QLED moet kopen. Marketing is weliswaar op iets gebaseerd, maar de waarheid zit toch iets anders in elkaar.

Ik denk dat wat kleuren betreft het even nuttig is om het even van de technische kant te bekijken: Bij een LCD worden de kleuren onzuiver door stoorlicht, bij een WOLED zal op een bepaald moment de witte subpixel het werk moeten gaan doen. Het moment dat een WOLED afhankelijk wordt van zijn witte subpixel ligt redelijk hoog op de helderheidsschaal, en dat betekent dat in ieder geval bij SDR, de OLED meest zuivere kleuren zal tonen en ook bij beeldmateriaal met breed kleurenbereik (BT2020) de meest bonte kleuren op het scherm zal kunnen toveren.

Pas wanneer we het gaan hebben over HDR en dan beeldmateriaal waarbij zeer bonte kleuren zeer fel moeten worden weergegeven (een lasershow of zoiets), zal de QLED in het voordeel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
Dank voor de tips.

De LG OLED55B42L (2024) is nu vinden voor een mooie prijsje, misschien is dit wel wat.
https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1807477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
Dank voor feedback over het formaat, 55inch wordt te groot maar 50 inch is wellicht wel mooi. Ik neig nu naar een andere LG:

LG 50QNED87T6B (2024)
Pagina: 1