[Chello] Geen toegang tot eigen subnet?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
Wat ik wil proberen, is om Apache hier op een lokaal servertje beschikbaar te stellen voor buiten... Nee ik weet het.. het mag inderdaad niet...
Chello heeft dan ook alvast keurig netjes voor mij (aah wat lief) poortje 80 dicht getimmert... Dus ik dacht, we lossen het op, door al het verkeer wat op 8080 binnen komt, te routen naar mn webserver op poortje 80... Alles netjes opgelost...

Dus ik maak een ssh verbinding naar widexs, ik lynx naar mn eigen iptje (op poort 8080) en ik zie netjes mn webpaginaatje verschijnen... GREAT! Het werkt dus netjes!

Dacht ik....

Totdat ik een kennis van mij naar mijn site liet surfen... Ik kreeg van hem het vrolijk bericht: "Hij doettut nie!"... :? :?
Dus heb ik hem apache laten installeren, en heb ik geprobeerd om op zijn server te kijken... Werkt ook niet! Dus ik weer een ssh verbinding naar widexs, ik lynx naar de ip van die kennis van mij, en TADAA!! Ik zie een website voor mn neus...

Wat blijkt nou... Ik zit dus bij chello, en die kennis van mij ook... Hij woont hier vlak in de buurt, en zit 11 ip-adresjes onder mij.. Hij zit dus in exact hetzelfde subnet, met precies dezelfde gateway... Andere kennissen van mij, die een andere gateway hebben, en BUITEN mijn subnet zitten (maar WEL chello hebben) kunnen de site echter weer WEL bekijken...

Ik kreeg dus het vermoeden, dat je niet naar ip'tjes binnen je eigen subnet mag kijken... (uit veiligheidsoverwegingen?)

Dus ik dacht ik zal es ff wat gaan pingen... En ja hoor... Ik kan alleen de gateway pingen, en mezelf, en verder krijg ik NERGENS iets trug!

Wat is er precies aan de hand? En hebben meer mensen "last" van dit euvel? En is er een manier waarop ik dit kan voorkomen zodat mn servertje WEL zichtbaar is?

• Passenger
niemand?

• Passenger
helemaal niemand iets te melden?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hier heb ik ook last van. Ik heb een IP wat begint met 62.163. en anderen met zo'n IP kunnen dacht ik niet op mijn server komen.
Een oplossing hiervoor is om de chello proxyserver te gebruiken (in mijn geval proxy.rott.chello.nl).
Maar sommige Sonera gebruikers kunnen ook weer niet op m'n server komen, en anderen weer wel ... Snappen doe ik het ook niet.
Je kan kijken of m'n server het bij jou doet door op m'n huisje-icon te klikken

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Op donderdag 13 september 2001 22:23 schreef dreeke het volgende:
Hier heb ik ook last van. Ik heb een IP wat begint met 62.163. en anderen met zo'n IP kunnen dacht ik niet op mijn server komen.
Een oplossing hiervoor is om de chello proxyserver te gebruiken (in mijn geval proxy.rott.chello.nl).
Maar sommige Sonera gebruikers kunnen ook weer niet op m'n server komen, en anderen weer wel ... Snappen doe ik het ook niet.
Je kan kijken of m'n server het bij jou doet door op m'n huisje-icon te klikken
Hier (ook chello) doet je website het niet.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:26
zelfde hier. Vanaf mn shell account bij xs4all kan ik wel pingen naar IPs in mijn subnet. Vanaf mn eigen bak niet.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 13 september 2001 22:26 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Hier (ook chello) doet je website het niet.
Dat je Chello hebt zegt niet zoveel omdat hun ook een aantal verschillende subnets hebben, je IP kan beginnen met
62.163
124.32 (a2000 amsterdam)
213.93
213.46
212.187

het schijnt trouwens dat die 62.163's een betere verbinding hebben dan de rest maar dat zou ik echt niet zeker weten... Bij mij is de verbinding perfect in elk geval

• Pc123
Op donderdag 13 september 2001 22:27 schreef dreeke het volgende:

[..]

Dat je Chello hebt zegt niet zoveel omdat hun ook een aantal verschillende subnets hebben, je IP kan beginnen met
62.163
124.32
213.93
213.46
212.187
Hij begint met 213.93

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 13 september 2001 22:28 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Hij begint met 213.93
Raar, iemand anders met 213.93 kon laatst wel op m'n server komen. En de proxy begint ook met 213.93

• Pc123
Op donderdag 13 september 2001 22:30 schreef dreeke het volgende:

[..]

Raar, iemand anders met 213.93 kon laatst wel op m'n server komen. En de proxy begint ook met 213.93
Vreemd ja, ik heb het nog een keer geprobeerd en hij doet het echt niet. Misschien gaat het niet alleen om het IP-adres.

• dreeke

dreeke

outdated icon

net iemand laten proberen met een 62.163 en die kan weer wel op mijn server komen, snappen doe ik het ook niet meer...

en nog iemand met 62.163 en die kan er weer niet opkomen... :?

mijn IP is 62.163.249.xxx en die van die 2de die het probeerde ook

• Pc123
Op donderdag 13 september 2001 22:34 schreef dreeke het volgende:
net iemand laten proberen met een 62.163 en die kan weer wel op mijn server komen, snappen doe ik het ook niet meer...
Misschien heeft de subnet er iets mee te maken.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 13 september 2001 22:34 schreef dreeke het volgende:
Had ik dan moeten zeggen dat het niet werkt :?
Was je dan wel blij :)

Maar ik kan hem dus wel zien, zit in hetzelfde subnet en gebruik de proxy van chello _NIET_ (is toch traag dus waarom wel)

• Pc123
Op donderdag 13 september 2001 22:37 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Had ik dan moeten zeggen dat het niet werkt :?
Was je dan wel blij :)

Maar ik kan hem dus wel zien, zit in hetzelfde subnet en gebruik de proxy van chello _NIET_ (is toch traag dus waarom wel)
Ik gebruik de proxy ook niet.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Iemand met World Online Basic ADSL kan wel op mijn FTP server komen, maar niet op mijn HTTP server. Rara, hoe kan dat :?

• Passenger
Op donderdag 13 september 2001 22:50 schreef dreeke het volgende:
Iemand met World Online Basic ADSL kan wel op mijn FTP server komen, maar niet op mijn HTTP server. Rara, hoe kan dat :?
Dat heb ik me ook al 80.000x afgevraagd... ben ff na gaan zoeken, maar poortje 80 wordt keurig netjes door chello geblokkeerd... hier heb ik al rekening meegehouden, door op mn router poortje 8080 te mappen naar poortje 80 op mn webserver... ik verwijs iedereen dus ook naar http://mijn.chello.ip.adres:8080 , en dan werkt het in principe wel... maar als diegene op hetzelfde subnet als ik zit, werkt het weer niet...

zou het evt. ook aan de standaard gateway van chello kunnen liggen? als je namelijk GEEN gebruik maakt van die proxy server lijkt het mij dat al het verkeer via die gateway loopt... echt, zodra je de proxy inschakeld, omzeil je die standaard gateway... toch?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:26
Op vrijdag 14 september 2001 08:50 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

Dat heb ik me ook al 80.000x afgevraagd... ben ff na gaan zoeken, maar poortje 80 wordt keurig netjes door chello geblokkeerd... hier heb ik al rekening meegehouden, door op mn router poortje 8080 te mappen naar poortje 80 op mn webserver... ik verwijs iedereen dus ook naar http://mijn.chello.ip.adres:8080 , en dan werkt het in principe wel... maar als diegene op hetzelfde subnet als ik zit, werkt het weer niet...

zou het evt. ook aan de standaard gateway van chello kunnen liggen? als je namelijk GEEN gebruik maakt van die proxy server lijkt het mij dat al het verkeer via die gateway loopt... echt, zodra je de proxy inschakeld, omzeil je die standaard gateway... toch?
Alle verkeer vanaf een willekeurige chello-abonnee gaat via de default gateway van het chello subnet waarin die pc zich bevind. Chello blokkeert op dat punt blijkbaar alle verkeer bestemd voor IPs binnen datzelfde subnet.

Echter, als je via de chello proxy surft (of welke proxy dan ook), is het verkeer niet bestemd voor het IP binnen hetzelfde subnet, dus wordt het niet geblokkeerd.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dit staat in de FAQ van @Home (waar hetzelfde aan de gang is).
Het is natuurlijk geen oplossing voor iedereen, maar je kan dan wel met die ene persoon testen of het aan de gateway ligt of niet!
Waarom kan ik geen bestanden sturen of chatten met andere @home gebruikers? Is dit op te lossen?

@Home heeft het rechtstreekse contact tussen gebruikers op dezelfde gateway onmogelijk gemaakt om veiligheidsredenen (die zij niet verder toe willen lichten). Het gevolg hiervan is dat programma's die gebruik maken van directe verbindingen niet direkt gebruikt kunnen worden.

Het is echter op te lossen, en wel op 2 manieren.

==> Win 95/98/NT Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand (.bat) met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>

Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file

Het IP-adres van je gateway vindt door bij Start->Run "winipcfg" uit te laten voeren

==> Win 2000 - Log in als administrator
- Type in een DOS-box:
route -p add <ip van de ander> <gateway>

De "-p" ("persistent") zorgt ervoor dat de route ook na het rebooten blijft bestaan, zodat je dit niet steeds hoeft te herhalen

Het IP-adres van je gateway vindt je door in een DOS-box te typen:

ipconfig /all

Doe dit voor elk IP-adres waar je mee wil communiceren. Beide partijen moeten 1 van deze 2 handelingen uitvoeren.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1