Gaming + Dev laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 18:22
Beste medetweakers,

Momenteel bezit ik een Lenovo Legion 5 Pro met een AMD 5800H, 16GB geheugen en RTX3070. Altijd tevreden over geweest en is nu afgeschreven. Als er dus een leuke aanbieding is, ben ik er bij. Laatste tijd weinig gegamed, maar we gaan een nieuwe werkplek op de benedenverdieping voor mijn vrouw creëren, wat een mooie gameplek voor mij gaat zijn :-)

Wat ga je met je laptop doen?
VSCode, games als Warzone, Factorio (Space expansion), Farm Simulator, etc. Apparaat wordt elke dag 10-12u gebruikt, altijd aan power.

Wat is je budget?
2.000-2.500. Gaat er mij meer om dat ik een voordelige laptop op het juiste moment koop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal altijd aan power zitten, van boven (zolder) naar beneden op de bank of nieuwe werkplek slepen. Dat is de enige reden dat ik niet voor een desktop ga.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, zolang de kwaliteit van de laptop maar goed is. De laptop zal vrijwel altijd op een extern scherm aangesloten zijn en in een stand staan.

Verdere wensen
Ik zal er een extra ssd bij in zetten, dus upgradebaarheid is een grote plus.

Wat heb ik uitgezocht:
uitvoering: ASUS ROG Strix G16 G614JZ-N3022W

Lijkt een sterke deal, jammer dat het een 1920x1200 scherm heeft, maar ziet er verder prima uit.

uitvoering: MSI Vector 16 HX A14VHG-671NL

Goed scherm, 4080, iets mindere CPU dan asus(?, wel vorige generatie, om het even misschien). Toetsenbord indeling vind ik niks, maar is minder belangrijk, bijna altijd extern toetsenbord.

Het lijken beide wel goede deals en een aardige upgrade. Ik kan echter niets vinden over throttling problemen of echt sterke reviews. 3j geleden heb ik voor de Lenovo gekozen vanwege de koeling issues bij de andere laptops. Vandaar mijn twijfel.

Alvast bedankt voor jullie gedachtes!