Toon posts:

Computer loopt online harstikke vast :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een groot probleem met mijn comp.
Een athlon 900 128 ram aopen moederbord en cdrom ati radeon vivo 64mb ddr soundblaster live 1024 etech isdn kaart.
De computer loopt goed maar als ik het internet opga loopt hij naar een paar minuten harstikke vast.
soms zelfs al als ik mijn watchwoord van de internetverbinding aan het intypen ben.
Ik heb al vanalles geprobeerd, gekeken of er conflicten waren zoveel mogelijk kaarten afgekoppeld ander geheugen geprobeerd, bij iemand ander aansluiten, formatteren, verschillende windows versies erop zetten.
Maar hij blijft harstikke vastlopen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

vriendelijke groet

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Heb ik ook wel eens gehad. Bij mij was de kaart brak. Probeer eens een andere als je die mogelijkheid hebt. Anders ander pci slot....

Verwijderd

Lijkt er op dat je ISDN-kaart niet goed geinstalleerd is: elke keer als ie aangesproken wordt gaat het mis.
Uninstall de kaart (apparaatbeheer), check of die goed erin zit en installeer het opnieuw.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 22:52

Rejgun

Leven is Bier drinken

Hier heb ik ook zo'n soort probleem.
Tijdens internetten loopt de pc zomaar spontaan vanst.

heb de pc al 2 keer terug gebracht, maar het probleem is nog steeds niet helemaal opgelost.

mijn pc:
AMD 1,2
300 watt
MSI K7T
256 mb
40,9 G maxtor
riva tnt2 m64
sb live 5.1

iemand een idee waar het aan kan liggen?
bios is al geupdated via 4in1, vio voltage verhoogt naar 3,45 :?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

Audi: Vorsprung durch Technik

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Op donderdag 13 september 2001 16:28 schreef Snijkoek het volgende:
Heb ik ook wel eens gehad. Bij mij was de kaart brak. Probeer eens een andere als je die mogelijkheid hebt. Anders ander pci slot....
E-Tech ISDN kaarten en windows 2000 zijn een grote ramp... de drivers van E-Tech zijn waardeloos. Het probleem is gedeeltelijk op te lossen door _geen_ servicepacks te installen (de drivers geven minder problemen als je ze gebruikt op win2k zonder sp's geinstalled). De beste oplossing is gewoon een nieuwe ISDN-kaart kopen, dat heb ik zelf ook gedaan (of beter gezegd, heb maar meteen Chello genomen ;) ).

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Draai je netscape?

Er is een bug bekend met ATI kaarten en Netscape. Probeer de Micorsoftknowledge base eens.

Succes.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reactie.

Ik ga ff kijken of ik een andere isdn kaart kan regelen en kijken wat er dan gebeurt.

2 keer wegbrengen???

Das nog niks ik heb hem al 4 of 5 keer weggebracht.
Kan al 4 maanden ofzo niet met hem internetten.

gegroet

Verwijderd

Topicstarter
nope geen netscape.

heb ook geprobeerd met 3 verschillende videokaarten maar daar lag het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu ff een nieuwe isdn kaart halen, want deze is zowieso een kut kaart.(werkt niet fatsoenlijk onder windows 2000, daarom draai ik og win 98)

Welk merk kan ik het beste pakken zodat ik in de toekomst geen problemen heb?

Verwijderd

wil je een kaart of extern?
(persoonlijk zou ik het liefst een kaart nemen i.v.m. installatie gemak :) )

MAar toch voor allebei een advies
  • Kaart
Voor deze zou ik een Dynalink "ISDN int. PC OEM" nemen Deze is vrij simpel kost 75,- en is betrouwbaar
  • Extern
Om dat een serial poort regelmatig problemen geeft zou ik een "Safeway ISDN Extern USB" adviseren dit omdat ie makkelijk te instaleren is op usb. Deze kost 155,-

Veel suc6

Verwijderd

VIA moederborden kan problemen geven met Sblive's. Misschien is de combo van je SbLive en je modempje niet goed.

Probeer het eens zonder SbLive :?

Kijken of dat helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de info

Ik was ook al aan een dynalink aan het denken.
een maat van mij heeft er een en die werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
zonder sblive heb ik ook al geprobeerd :)
Ik alle kaarten eruit gehaald om met een zon kaal mogelijke installatie te proberen, maar bleef toch vastlopen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:39
heb ik ook gehad, een hele rotte isdn kaart geleverd door kpn. merk weet ik even niet meer.

bij mij was de enige remedie om de kaart een paar minuten af te laten koelen, daarna deed hij het weer.

kijk wat de kaart doet in een ander systeem, en als je een andere kaart hebt liggen, probeer die dan in jouw systeem.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Check je IRQ's

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 17:14 schreef Derranged het volgende:
thanks voor de info

Ik was ook al aan een dynalink aan het denken.
een maat van mij heeft er een en die werkt perfect.
Ik heb ook een Dynalink 128Kb ISDN en deze werkt 100% goed. Nog nooit problemen mee gehad. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Heb nog maar ff gewacht met het kopen van een nieuwe isdn kaart en ben ff naar de buurman gegaan en heb zijn kaartje geleend.
ff erin gepropt drivers ingeladen verbonden met internet en meteen een pagina of 30 opengegooid.
En het loopt als een TIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ben de kaart al een half uur zwaar aan het mishandelen en hij is nog niet vastgelopen :) :) :) :)
Ik denk dus dat ik mijn probleem heb opgelost: gewoon ff een nieuwe kaart halen.
Vier maanden van ellende eindelijk voorbij.
Ik wil jullie bedanken voor de goede tips!!!!!!!!!!!!

Ik ben super blij YaY!!!

denk niet meer dat ie vastloopt want dan was dat al lang gebeurd.

Dus nogmaal hartelijk bedankt.

vriendelijke groet

Verwijderd

no tnx >:)
Pagina: 1