Problemen Mobile vikings/Proximus fiber

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartong
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-04 08:51
Hey!

Ik heb sinds donderdag fiber van Proximus/Mobile vikings.
Maar ik heb wel enkele problemen.

-Via mijn huidige setup (2 asus routers in aiMesh) krijg ik wel internet via kabel, maar via wifi werkt dit niet meer . Ik had niets veranderd aan mijn instellingen, alleen de wan van mijn Asus router werd dus veranderd van de telenet router naar de proximus router.
Zelf al de routers naar fabrieksinstellingen gezet en terug ingesteld, ik krijg het maar niet...

-Als backup dacht ik dan om gewoon de router van Proximus te gebruiken (de asus routers volledig uit het netwerk gehaald). Via mijn mobiele telefoon heb ik wifi, probeer ik verbinding te maken met mijn 2 tablets (Oneplus pad en Oneplus pad 2), krijg ik maar geen verbinding. Ze verbinden, maar dan vallen ze terug weg. Ik zit net naast de router dus qua verbinding zou dit zeker geen probleem mogen ziijn.

Graag zou ik dus gewoon terug mijn oude opstelling gebruiken met mijn 2 asus routers want zo had ik overal in huis goede deking.

Al proberen te bellen naar Mobile vikings maar te vergeefs, het is vrijdag en iedereen is daar precies al naar huis.

Iemand die mij kan helpen zodanig dat de kids vanavond toch wat tablet kunnen kijken?

Groeten
Glenn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 22:58
De eenvoudigste opstelling is de Proximus-router loskoppelen en niet gebruiken.
Je moet dan alleen nog je Asus-router correct configureren en aansluiten op de glasvezelmodem.

Bij Internetverbinding WAN kies je Automatisch IP en bij LAN - IPTV kies je bij ISP-profiel manuele instelling en vul je 20 in bij Internet VID.
Asus heropstarten en je zou nu op al je apparaten internet moeten hebben zoals voorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door rafbelg op 15-11-2024 18:02 ]