Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:17
Hoi,

Ik heb voor mijn zoontje voor de feestdagen een Samsung Galaxy Tab A9+ grijs gekocht, er staat alleen in kleine letters op de verpakking "Spanish Version", dat was mij niet helemaal duidelijk bij de bestelling...

Nu wil ik hem eigenlijk nog niet uitpakken om te kijken wat dit betekend omdat ik dit met mijn zoontje wil doen... Maar is dit ergens een probleem? Ik verwacht alleen dat het welkomsscherm, dus het eerste scherm bij opstarten, dan even spaans is? Of zijn er nog meer nadelen aan een spaanse versie en kan ik hem beter terugsturen..?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Belangrijkste risico is bij storingen en garantie. Grote kans dat die via de winkel moet in plaats van bijvoorbeeld een Samsung winkel omdat dit grijze import is.
Qua taal zal je gewoon Engels kunnen selecteren en mogelijk Nederlands ook wel. Misschien staat er een specifieke Spaase app op preloaded, maar die kun je verwijderen of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Ik heb hem gekocht bij een grote nederlandse webwinkel, dus vanuit die optiek kan ik dan ook niet zeggen dat het import op voorbedachte raden was aangezien ik ook een nederlandse factuur heb wat geen indicatie geeft van een spaans model :)

Maar het zou wel treurig zijn dat Samsung geen garantie zou geven als ik een NL factuur heb? Juist alleen Samsung zou de fabrieksgarantie moeten geven ongeacht waar je hem gekocht hebt, ze moeten eigenlijk daar wereldwijd voor in staan maar los daarvan. Er staat nog steeds Samsung logo op het apparaat. Ook zijn we een EU toch en het is ook niet zo dat deze buiten Europa geïmporteerd is? Het zou echt heel treurig zijn als dit het beleid van Samsung is.

Nou verwacht ik niet dat ik snel naar de Samsung winkel zou gaan; ik heb in het verleden daar al een verschrikkelijke ervaring gehad met wachttijden en ondersteuning (buiten garantietermijn toen), ik ben toen gewoon naar een andere reparateur gegaan die toen alles netjes gemaakt heeft.

Maar op zich is het goed om te horen dat er misschien, buiten een paar apps, er geen limitaties aan het apparaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Belsimpel toevallig? Die staan er wel om bekend ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Nee, die was het niet.. maar ik overweeg hem toch terug te sturen, ik zie nu dat bij de mediamarkt online deze maar een tientje duurder is en dat zal altijd een NL versie zijn.. Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
Even contact gehad met Samsung. Samsung levert vanuit nederland gewoon fabrieksgarantie. Zolang je kan aantonen dat het een EU model is en dat het gekocht is binnen de EU dan valt het onder de fabrieksgarantie dekking.
Pagina: 1