Hi Tweakers,
Nu ik wat meer tijd heb heb ik een oud projectje weer opgepakt, namelijk het zelf in elkaar zetten van mijn eerste pc. Kijk dan wat een schatje!
Met de naderende black friday aanbiedingen in beeld wil ik een nieuwe videokaart gaan halen die past bij de rest van de componenten die ik al heb verzameld. Ik gebruik namelijk nu nog een oude 1060 uit een vorige computer.
Doel is om iets van 300 euro uit te geven aan de kaart en ik ben op zoek naar 'bang for your buck'. Geen merkvoorkeur. De kaart moet in een compacte kast passen, niet veel lawaai maken en niet erg heet worden (geen waterkoeling) en passen bij de componenten die ik al heb.
Ik wil de pc gaan gebruik voor wat oudere RPG en RTS games zoals Skyrim, Mass effect 1-3, Starcraft 2 etc. Ik heb hiernaast een Xbox series X met een gamepass waar ik nieuwere games als Warhammer 40k Space Marine op speel.
Onderstaande 3 kaarten heb ik vooralsnog op het oog:
Nu ben ik benieuwd naar jullie input.
- Is die XT de meerwaarde van het bedrag en het extra geheugen waard voor mijn doeleinde?
- Ben ik niet beter af als ik bijvoorbeeld een 6700 of 3070 2e handskoop voor +-300 euro?
- Of juist voor een 4060TI gaan als ik een deal zie rond de 350? (zoals deze: uitvoering: MSI GeForce RTX 4060 Ti VENTUS 2X BLACK 8G OC)
Nog andere inspiratie waar ik nog niet aan heb gedacht?
Alvast bedankt!
Nu ik wat meer tijd heb heb ik een oud projectje weer opgepakt, namelijk het zelf in elkaar zetten van mijn eerste pc. Kijk dan wat een schatje!
Met de naderende black friday aanbiedingen in beeld wil ik een nieuwe videokaart gaan halen die past bij de rest van de componenten die ik al heb verzameld. Ik gebruik namelijk nu nog een oude 1060 uit een vorige computer.
Doel is om iets van 300 euro uit te geven aan de kaart en ik ben op zoek naar 'bang for your buck'. Geen merkvoorkeur. De kaart moet in een compacte kast passen, niet veel lawaai maken en niet erg heet worden (geen waterkoeling) en passen bij de componenten die ik al heb.
Ik wil de pc gaan gebruik voor wat oudere RPG en RTS games zoals Skyrim, Mass effect 1-3, Starcraft 2 etc. Ik heb hiernaast een Xbox series X met een gamepass waar ik nieuwere games als Warhammer 40k Space Marine op speel.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-11600K Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | ASRock B560M-ITX/ac | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Silverstone FARA H1M, Closed, Zwart | € 54,58 | € 54,58 |
1 | Monitors | LG 27UD58-B Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,35 | € 24,35 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/16 | € 35,55 | € 35,55 |
1 | Voedingen | Corsair CX650F RGB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 980 1TB | € 77,12 | € 77,12 |
Totaal | € 370,60 |
Onderstaande 3 kaarten heb ik vooralsnog op het oog:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 287,28 | € 287,28 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7600 OC Edition 8GB GDDR6 V2 | € 269,- | € 269,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 345,- | € 345,- |
Totaal | € 901,28 |
Nu ben ik benieuwd naar jullie input.
- Is die XT de meerwaarde van het bedrag en het extra geheugen waard voor mijn doeleinde?
- Ben ik niet beter af als ik bijvoorbeeld een 6700 of 3070 2e handskoop voor +-300 euro?
- Of juist voor een 4060TI gaan als ik een deal zie rond de 350? (zoals deze: uitvoering: MSI GeForce RTX 4060 Ti VENTUS 2X BLACK 8G OC)
Nog andere inspiratie waar ik nog niet aan heb gedacht?
Alvast bedankt!