Geen internet met vpn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 11:55
Ik wil gebruik gaan maken van vpn, ik heb Privado vpn geinstaleerd via Tweaknews. Installatie was simpel maar na inschakelen van de vpn heb ik geen internet meer.

Ik heb internet van KPN, maak gebruik van de Kpn box 12. De wifi is uitgeschakeld dit gaat via mijn Deco's x50 die als ap zijn ingesteld.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:17
Op basis van deze informatie wordt het lastig om iets zinnigs te zeggen. Begin eens met het uitleggen van hoe je het hebt geïnstalleerd, wat je hebt ingesteld, op welke devices je dit hebt gedaan en wat er precies niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Ik heb de KPN router Box 12. Hiervan heb ik de de wifi uitgezet. Per draad is er een Deco X50 aan verbonden die ik als AP heb ingesteld. De vpn wil ik alleen gebruiken op mijn laptop die per draad aan de deco is verbonden. Zonder de vpn te hebben aangezet heb ik volle bak internet, ook draadloos. Waarneer ik de vpn aanzet dan heb ik geen internetverbinding meer, op geen enkel apparaat.

De vpn wil ik alleen gebruiken op mijn laptop (Windows 11)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
Als je alleen een VPN client op die laptop gebruikt en nergens anders dan kan alleen die laptop er last van krijgen.
Als je hele netwerk ineens geen internet meer heeft, heb je iets anders ergens geïnstalleerd (bijvoorbeeld op je router) of je gooit met die laptop je hele netwerk plat.

Kijk eens in de resource manager van je laptop naar het netwerk gebruik en kun je op het lan nog wel dingen doen en ligt alleen de toegang tot het internet eruit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
Ik hiervoor de kale Openvpn client:

https://openvpn.net/community-downloads/

Wat zeggen de logs precies van je client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Heb je de laptop al eens opnieuw opgestart?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Ik ga er morgen weer eens rustig voor zitten, dank alvast voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 17:12
Heb je geen internet of wordt je dns niet geresolved

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yep123
Hallo

Vandaag weer opnieuw Privado geïnstalleerd, nu een goede verbinding, het doet het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 07:38
Volgens mij heb je 2 soorten VPN:
- volledig (dat wil zeggen voor een buitenstaander kom je vanuit de VPN)
- half (dat wil zeggen toegang tot het netwerk, maar geen doorgang vanuit internet, dus voor een buitenstaander blijft je originele netwerk zichtbaar)

Ik neem aan dat als je nu "MY IP" google't je de nieuwe Privado IP krijgt, en niet meer je originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Harm_H schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:19:
Volgens mij heb je 2 soorten VPN:
- volledig (dat wil zeggen voor een buitenstaander kom je vanuit de VPN)
- half (dat wil zeggen toegang tot het netwerk, maar geen doorgang vanuit internet, dus voor een buitenstaander blijft je originele netwerk zichtbaar)

Ik neem aan dat als je nu "MY IP" google't je de nieuwe Privado IP krijgt, en niet meer je originele.
Hoi
Vpn staat aan en volgens Privado zit ik nu in Portugal. Het ip adres van Privado is hetzelfde als ik my ip op google doe. Het werkt dus
Pagina: 1