Samsung oven geeft kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:52
Na onze Samsung magnetron uit 2022 is nu ook onze Oven 'defect'. Beide apparaten zaten op verschillende groepen.

Vreemde is dat de oven gisteren is gebruikt en sinds vannacht geeft hij kortsluiting. De oven is dan niet in gebruik, maar op het moment dat ik hem inplug slaat de stop er uit.

Ergens zegt mij dat dit een simpel.op.te lossen defect moet kunnen zijn, ik kan echter online weinig info vinden over kortsluiting in het geval van een oven die niet in gebruik is.
Heeft iemand een tip?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

Kan werkelijk van alles zijn. Van een kabel die stuk is, tot ergens op de printplaat, tot zelfs de groep of de stroomkabels van de meterkast tot aan het stopcontact. Je zult toch dingen moeten proberen om wat uit te sluiten. Een waterkoker ofzo aansluiten op hetzelfde stopcontact, de oven op een ander stopcontact etc etc.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ander apparaat op het stopcontact doet het prima. Het is helaas dus iets in de oven.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:53
Gaat de stop eruit of gaat aardlek eruit?
Als het de aardlek is dan zou ik als eerste de verwarmingselementen verdenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Aardlek klapt er gelijk uit na het inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:28
Als die uit 2022 is dan zit er waarschijnlijk nog wel garantie op? Ik zou dan vooral daar op aansprak maken in plaats van zelf het apparaat open te schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

ByteDelight

Retro computing is alive!

Muizen?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
President schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 07:34:
Als die uit 2022 is dan zit er waarschijnlijk nog wel garantie op? Ik zou dan vooral daar op aansprak maken in plaats van zelf het apparaat open te schroeven
Wat dat betreft helaas geen goede ervaring met Samsung. Mijn magnetron was ook uit januari 22 en die viel niet onder de fabrieksgarantie, die kon naar de schroot. aar goed dat was BCC deze oven is bij de MM gekocht. Ik heb ze gisteren een mail gestuurd, ik wacht nog op een antwoord.

@ByteDelight in de oven?

Pagina: 1