Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik moet helaas weer op zoek naar een nieuwe laptop.

Januari 2023 heb ik een Acer Predator Helios 300 PH317-55-91AT i9- (17.3", i9) gekocht waarmee ik dacht een goede laptop te hebben aangeschaft.
Helaas viel de voedingskabel op een gegeven moment uit de laptop. Dit werd steeds erger waarop ik de laptop op 31-08-2024 naar de winkel heb gebracht.
Zij stuurden hem op naar Acer. Hij kwam terug, kabel viel er nog steeds uit, ging weer naar Acer, kwam weer terug. Werkte een week en stopte er toen helemaal mee.

Acer gaf toen aan 3x repareren is vervangen.
Wat gaven zij als vervanging? Acer Predator Triton 300 SE PT316-51s-74V0 (16", i7).
Ik had echter niet voor niets voor een 17,3" met i9 gekozen, dus niet geaccepteerd.

Nu wil Acer crediteren voor 45% van de aanschafwaarde aangezien de laptop 20 maanden oud is.
Een snelle berekening leert mij dat Acer van een levensduur van 3,5 jaar uitgaat.
Dit vind ik heel weinig.

Ik heb hiervoor laptops gehad van Cleo, HP, Dell en die gingen meer dan 5 jaar mee.
Onze zoon heeft een MSI die volgens mij ook al 5 jaar oud is.

Mijn vragen:
1. Wat is de gemiddelde levensduur van een laptop?
2. Welke merken hebben een lange levernsduur?
3. Probeert Acer mij gewoon een poot uit te draaien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De verkoper is in elk geval verantwoordelijk voor de wettelijke garantie. 20 maanden is natuurlijk veel te weinig. https://www.rijksoverheid...gaat%20dan%20het%20andere.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14

D4NG3R

kiwi

:)

1: Dat ligt grotendeels aan hoe je met de laptop om gaat.
2: Geen welke expliciet langer of korter mee gaat, zie 1.
3: Je hebt niks met Acer van doen. Klop aan bij de verkoper. ;)

Je mag er van uit gaan dat een laptop welke bijna 2 ruggen gekost heeft bij normaal gebruik langer mee gaat dan 2 jaar.

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 15-11-2024 10:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Wat @D4NG3R zegt

Ga naar de verkoper. Een fabriekant kan (extra) garantie geven, maar jouw wettelijke garantie ligt bij de verkoper.
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Op consuwijzer staat ook een stukje over hoe lang zaken mee moeten gaan (https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten) met een verwijzing naar techniek nederland (https://www.techniekneder...jnenafschrijvingsmethoden) waar een pdf wordt gelinked waarin staat dat een goedkope laptop (<300) 2 jaar; duurder 3 jaar zou moeten megaan.

Op zich is Acer met 3,5 jaar dan prima, maar je hebt (helaas voor de verkopen) als ik 't goed lees recht op gratis reparatie/vervanging binnen de wettelijke garantietermijn, of je geld terug.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
Ik ben ook naar Berkel gegaan om de laptop in te leveren en zij hebben deze naar Acer doorgestuurd.
Acer kwam vervolgens met het voorstel naar hen toe.

Alle communicatie is nu ook via Informatique verlopen, dat wel.

* zucht * dit gaat een strijd worden.

Ik had trouwens, in eerste instantie, deze als tegenvoorstel gedaan waarbij ik eventueel iets had willen bijleggen omdat hij op een paar punten beter is dan de oude laptop https://www.informatique....1ga-r7-8845hs-laptop.html

[ Voor 40% gewijzigd door FF op 15-11-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voet bij stuk houden en de winkel wijzen op jouw rechten en haar plichten, netjes aangeven dat je hier niet akkoord mee gaat en de laptop gewoon gerepareerd wil zien worden.

Blijven ze dan moeilijk doen zou ik de standaardbrief van consuwijzer er eens bij pakken.

Helaas is het de norm dat winkels consumenten in de 1e instantie proberen af te schepen met iets wat hun het minste kost, i.p.v. waar de consument daadwerkelijk recht op heeft. En ja, het kost soms (absurd) veel moeite om je gelijk te krijgen.. :|

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 15-11-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-06 13:59
Even tussendoor - dat je 17,3" wilt dat is natuurlijk begrijpelijk.

i9 - i7, daar zou ik nog wel even meenemen dat de i7 van een nieuwere generatie in de meeste omstandigheden sneller is dan je huidige i9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik had echter niet voor niets voor een 17,3" met i9 gekozen, dus niet geaccepteerd.
Gaat het je nu echt om die i9? Of zou je ook met een 16” kunnen leven?

De laptop die door de verkoper als vervanging wordt aangeboden is namelijk veel sneller:
1) Geforce 3070 Ti versus 3070
2) Intel i7 12700H (6 Power-cores en 8 Efficiency-cores) versus i9 11900H (8 cores)
De i7 is 10-30% sneller.
3) 2x zoveel opslag
4) hogere resolutie (QHD vs FHD)
5) sneller scherm (240hz vs 144hz)

Werkelijk het enige waar de oude laptop een hogere spec op heeft, is de grootte van het scherm 17,3” vs 16”).

Waarbij het 16” scherm ook nog eens 16:10 is versus 16:9, wat dus het verschil in daadwerkelijk oppervlakte nog kleiner maakt.

De hoogte is zelfs hetzelfde.

https://www.displaywars.com/17,3-inch-16x9-vs-16-inch-16x10

De i9 is ook maar een reguliere i7 die wat sneller klokt, meer niet.
Er is van de 11e naar de 12e generatie echt een grote sprong gemaakt. Verkijk je dus niet op i9 vs i7.

https://www.notebookcheck...14013_13143.247596.0.html
Ik had trouwens, in eerste instantie, deze als tegenvoorstel gedaan waarbij ik eventueel iets had willen bijleggen omdat hij op een paar punten beter is dan de oude laptop
Je weet dat de laptop die je aangeboden is op cpu, gpu, opslag (2x zo groot), resolutie van het scherm (QHD vs FHD) en snelheid van het scherm (240 vs 144hz) ook al flink beter is dat wat je had?

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 15-11-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF
O wat wordt dit leuk /s

De jurist van de rechtsbijstandverzekering schrijft dit "Ik begrijp dat u meent dat de wettelijke garantie 2 jaar is. Dat is helaas niet helemaal juist. De wettelijke garantie is 1 jaar in Nederland. De fabrieksgarantie is vaak 2 jaar."

Als ik vervolgens verwijs naar de tekst op ConsuWijzer (Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. In sommige Europese landen is de wettelijke garantie beperkt tot 2 jaar. Maar in Nederland is dat niet zo. In Nederland is de termijn in ieder geval minimaal 2 jaar. ) dan is dat een fout op ConsuWijzer, zij heeft er namelijk voor gestudeerd en het is echt maar 1 jaar in Nederland. En ConsuWijzer is niet van de overheid.

Ik ga de ConsuWijzer-brief maar even versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je hebt helemaal geen vaste wettelijke garantieduur, je hebt recht op een deugdelijk product. :')

Als ze ConsuWijzer niet vertrouwt, kijken we toch even bij de rijksoverheid? Welke overigens weer vrolijk doorlinked naar de ConsuWijzer van het ACM. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
D4NG3R schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:46:
Je hebt helemaal geen vaste wettelijke garantieduur, je hebt recht op een deugdelijk product. :')

Als ze ConsuWijzer niet vertrouwt, kijken we toch even bij de rijksoverheid? Welke overigens weer vrolijk doorlinked naar het ConsuWijzer van het ACM. :+
Dat zei ik dus ook.
Nou, dan hebben ze het verkeerd opgeschreven zegt ze. Hoe zij aan die informatie komen zou zij dan ook niet weten. Hmmzz...

Ze zal niet de eerste jurist zijn die iets niet goed weet. Heb ooit als juridisch bibliothecaris bij een groot kantoor gewerkt en heb zelfs daar wel eens iets aan iemand moeten uitleggen (boeken bij de hand :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
Brief verzonden naar Informatique, met daarin duidelijk vermeld dat de garantie via hen moet lopen en niet via de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14
Garantie of niet, een laptop behoort niet na 2 jaar stuk te gaan.

Maar goed, ze hebben reparatie geprobeerd en bieden nu een vervangend product welke gelijkwaardig of beter is.
Zo slecht gaat het dan toch niet?

En inderdaad, alles behoor je als consument met je verkoper te regelen, niet met de fabrikant.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstrooid_prof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-06 15:31
als je dan toch met die juriste aan het keuvelen bent.. Vraag eens de volgende vraag:

STEL dat ik inga op de vervangende computer..
is dat dan een nieuwe? of een refurbished?

en : ongeacht het antwoord op die vraag: wat is de garantie die ik op het vervang toestel krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
GarBaGe schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:28:
Garantie of niet, een laptop behoort niet na 2 jaar stuk te gaan.

Maar goed, ze hebben reparatie geprobeerd en bieden nu een vervangend product welke gelijkwaardig of beter is.
Zo slecht gaat het dan toch niet?

En inderdaad, alles behoor je als consument met je verkoper te regelen, niet met de fabrikant.
Ik communiceer ook alleen maar met de winkel zelf, zij laten alles via de fabrikant lopen.
N.a.v. mijn laatste mail gaat de winkel nog een keer in overleg met de fabrikant.

Ik heb trouwens met opzet voor een 17.3" laptop gekozen omdat je dan toch net wat meer scherm hebt. Bij het schrijven van muziekstukken zijn de noten dan net wat groter. En voor het verwerken van video's was dat ook makkelijker. Splitscreen werken op een groter scherm is nu eenmaal prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14
FF schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb trouwens met opzet voor een 17.3" laptop gekozen omdat je dan toch net wat meer scherm hebt. Bij het schrijven van muziekstukken zijn de noten dan net wat groter. En voor het verwerken van video's was dat ook makkelijker. Splitscreen werken op een groter scherm is nu eenmaal prettiger.
Ik heb hier zowel 17" als standaard 15" laptops.
Persoonlijk vind ik de 2" niet echt toegevoegde waarde geven.
Als ik meer schermruimte nodig heb, sluit ik een externe 27" monitor aan.
Deze 27" schermen kosten tegenwoordig bijna niets meer en 27" is echt heel wat meer dan 17".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF
Ik ben een verwende gebruiker. Ik gebruik de laptop echt als laptop. Zittend op de bank met een klein plekje om hem neer te zetten :D
Ik heb van mijn werk wel 2x 24" op zolder staan, maar dat is echt als het niet anders kan. Het is gezelliger om op de bank te werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Wel zeer frustrerend dat ze bij zulke high end/dure laptops blijkbaar voor een uitermate zwakke voedingsconnector constructie hebben gekozen.
Dat was bij vroegere modellen toch wel een stuk beter.

Als ik deze thread al lees is dus een algemeen probleem.
Acer Forums: Acer Predator Helios 16 (PH16-71-94FB) Loose Barrel Power Connector

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
Zit dit topic te lezen en verbaas mij het meest over dat je (@FF) in zijn geheel niet reageert op de reactie van @XelaRetak die uitlegt waarom eigenlijk alle specs van de aangeboden vervanging beter zijn, behalve dat het geen 17" is. Het is 16" met een aspect-ratio van 16:10. Het aanbod van Acer is dus zeer netjes, terwijl je blijft doen of dat niet zo is. Is dat verschil echt zo belangrijk voor je? Het scheelt nauwelijks iets: https://www.displaywars.com/16-inch-16x10-vs-17-inch-16x9

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 18-11-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
Ik had er wel op gereageerd waarom ik een 17.3" beter vind dan een 16".
Ik edit op 16:9, dat is toch iets groter.
Ook bij schrijven van bladmuziek kan ik alles net iets groter zetten.

Aangezien ik die al afgewezen had moet ik nu verder met hen over hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
FF schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:57:
Ik had er wel op gereageerd waarom ik een 17.3" beter vind dan een 16".
Ik edit op 16:9, dat is toch iets groter.
Ook bij schrijven van bladmuziek kan ik alles net iets groter zetten.

Aangezien ik die al afgewezen had moet ik nu verder met hen over hoe en wat.
Excuus. Ik had op 17" gezocht en vond daardoor je post niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16
FF schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:53:
O wat wordt dit leuk /s

De jurist van de rechtsbijstandverzekering schrijft dit "Ik begrijp dat u meent dat de wettelijke garantie 2 jaar is. Dat is helaas niet helemaal juist. De wettelijke garantie is 1 jaar in Nederland. De fabrieksgarantie is vaak 2 jaar."

Als ik vervolgens verwijs naar de tekst op ConsuWijzer (Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. In sommige Europese landen is de wettelijke garantie beperkt tot 2 jaar. Maar in Nederland is dat niet zo. In Nederland is de termijn in ieder geval minimaal 2 jaar. ) dan is dat een fout op ConsuWijzer, zij heeft er namelijk voor gestudeerd en het is echt maar 1 jaar in Nederland. En ConsuWijzer is niet van de overheid.

Ik ga de ConsuWijzer-brief maar even versturen.
Misschien ook een leuke tweede actie om eens met je rechtsbijstandsverzekering te gaan overleggen waarom jij hun premie betaald voor foute adviezen waar vervolgens dan ook nog eens dubbel op in gezet wordt als ze te horen krijgen dat het fout is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-06 21:05
White Feather schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:01:
[...]

Gaat het je nu echt om die i9? Of zou je ook met een 16” kunnen leven?

De laptop die door de verkoper als vervanging wordt aangeboden is namelijk veel sneller:
1) Geforce 3070 Ti versus 3070
2) Intel i7 12700H (6 Power-cores en 8 Efficiency-cores) versus i9 11900H (8 cores)
De i7 is 10-30% sneller.
3) 2x zoveel opslag
4) hogere resolutie (QHD vs FHD)
5) sneller scherm (240hz vs 144hz)

Werkelijk het enige waar de oude laptop een hogere spec op heeft, is de grootte van het scherm 17,3” vs 16”).

Waarbij het 16” scherm ook nog eens 16:10 is versus 16:9, wat dus het verschil in daadwerkelijk oppervlakte nog kleiner maakt.

De hoogte is zelfs hetzelfde.

https://www.displaywars.com/17,3-inch-16x9-vs-16-inch-16x10

De i9 is ook maar een reguliere i7 die wat sneller klokt, meer niet.
Er is van de 11e naar de 12e generatie echt een grote sprong gemaakt. Verkijk je dus niet op i9 vs i7.

https://www.notebookcheck...14013_13143.247596.0.html

[...]

Je weet dat de laptop die je aangeboden is op cpu, gpu, opslag (2x zo groot), resolutie van het scherm (QHD vs FHD) en snelheid van het scherm (240 vs 144hz) ook al flink beter is dat wat je had?
toon volledige bericht
Dit dus. @FF Heel eerlijk, ik zou de consessie doen m.b.t. schermgrootte en die 16' accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

16:10 is eigenlijk net wat groter, en de aangeboden laptop was in elk aspect groter. Bovendien door de aspect ratio en hoe schermen gemeten worden was het waarschijnlijk om het even. Vond het voorstel vrij netjes, eigenlijk.

Wat je helaas wel hebt met high-end laptops (lees: alles wat boven de 65W voor het totaalplaatje komt) is dat er inderdaad >NOG< wel een "eigen" stroom connector nodig is. 240W over USB-C (en zelfs dat is niet genoeg voor sommige van die laptops) is nog té nieuw. Niet dat USB-C zo heilig is, maar het is tenminste repareerbaar én vervangbaar.

Persoonlijk associeer ik Acer niet echt met een premium merk. Ze solderen de connectors vast op een mainboard, ipv daughterboards die makkelijk te vervangen zijn, en ook qua garantie (niet dat je daar in NL veel mee te maken hebt, je hebt met de winkel te maken, maar zeker de prijsvechters maken zich daar vanaf, persoonlijk betaal ik graag wat meer voor een goede winkel daardoor), en hoewel de specs goed zijn, is de bouw dat niet altijd. Helaas heeft Acer niet veel te zeggen over de prijs van een laptop, immers, de ingredienten zijn veelal bepalend. Had je een laptop met dezelfde specs uitgekozen van een ander merk (en dat is lastig want doordat de TGP tussen modellen nogal wisselen kan), dan was je waarschijnlijk duurder uitgeweest, omdat zeker bedrijven als HPe, en de "premium" Dell merken (XPS, Latitude, Alienware) qua bouw beter zijn. Nog niet het niveau framework, die qua reparatie en duurzaamheid voor juist dit soort problemen écht winnen, maar wel beter dan een Acer, wat een beetje de Ryanair is van de laptopsector.

Heel grof gezegd is je use-case nogal niche; zeker bij grote laptops met veel spierballen (CPU/GPU en hoge power targets) is 16:10 nu de norm, en door de formfactor daarmee eigenlijk dus ook 16"; de huidige generatie "chonkeylaptops" zijn allemaal eigenlijk daardoor ook 3840*2400, zeker als je kijkt naar de goede CAD/GIS laptops waar wat je qua specs had op lijkt.

Zelf heb ik recent ook de stap gemaakt van 17" 16:9 (had ook een 11th gen, 64gb, quadro met 6gb vram) naar een 16" form factor; en eigenlijk vindt ik dat ik er op vooruit ben gegaan, omdat ik de DPI/scaling op 150% heb gezet, heb ik effectief een 2560*1600 "viewport", en dat is heerlijk qua bediening, UI, en leesbaarheid.

Maar goed, ik heb dan ook geen Acer...

Eigenlijk vond ik het aanbod voor de vervangende laptop wel goed, en laat ik eerlijk zijn: de prijzen van dit soort laptops zijn geexplodeerd. Waren het eerste de crypto-bro's, zijn het nu de AI datacenters die kostbare wafer-space halen in de supply chain van dit soort laptops.

Ik heb helaas wel vaker gezien dat bij na-lange-tijd-ondanks-aangeboden-werkbaar-vergelijkbaar-product (want zoals eerder aangegeven: de nieuwe laptop was BETER op minder dan 2cm na die door betere aspect ratio én hogere resolutie ruimschoots werd gecompenseerd: de content inhoud op het aangeboden product was hoger), er zelfs na arbitrage enkel een percentage van de nieuwprijs terug komt.

En qua levensduur, sorry dat ik het zeg, hebben ze wel een punt. Een 11th gen laptop is qua tech nu zo'n 4 generaties oud (laptops hebben in die tijd een 12xxx, 13xxx, 1xx, en nu een 2xx generatie gezien), en bovendien van een merk wat algemeen de reputatie heeft dat ze wat "minder repareerbaar, meer e-waste" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
De winkel is nu in overleg met Acer. Ik wacht nog even af wat ze nu gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Umbrah schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:28:
En qua levensduur, sorry dat ik het zeg, hebben ze wel een punt. Een 11th gen laptop is qua tech nu zo'n 4 generaties oud (laptops hebben in die tijd een 12xxx, 13xxx, 1xx, en nu een 2xx generatie gezien), en bovendien van een merk wat algemeen de reputatie heeft dat ze wat "minder repareerbaar, meer e-waste" zijn...
Dat is niet specifiek een probleem van een bepaald merk maar gewoon generiek probleem van veel nieuwere laptops.
Ik heb hier nog diverse oude laptops van meer dan 10 jaar oud, ook Acer waar echt niets mis is of kan gaan met de oplaadpoort.
Als je zoekt op de Helios 300 PH317-55 dc connector replacement zie je dat deze direct op het moederbord zit gesoldeerd en na vroeg of langere tijd zal falen door (te) veel stress op de aansuiting.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een ouder model Acer waarbij de DC aansluting gewoon flexibel is verbonden en dus ook eenvoudig is te vervangen indien nodig.
The_Doman schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:30:
Wat is er mis met een stevige barrel jack welke bij de genoemde Acer zo te zien ook netjes via een aparte kabel zit verbonden aan het mainboard, dus makkelijk te repareren mocht het ooit nodig zijn?
Laptopmedia.com: Acer Aspire 7 (A715-42G) review – interesting hardware choices
YT: Toshiba Satellite Pro C660 - no power repair - The world is changing and i don't think i like it

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Toshiba Satellite Pro C660 - no power repair - The world is changing and i don't think i like it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF
Ik heb al een reactie gekregen.

Ik krijg nu de Acer Nitro 17 AN17-42-R27B R7 8845HS aangeboden.
Of de Acer Nitro 17 AN17-42-R1GA R7 8845HS met € 370 bijbetaling.

Ik ga voor de laatste aangezien dat mijn eigen voorstel was en ik zelf ook dat bedrag in gedachten had als bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
Nou ik heb de Nitro binnen en nu gaat het grote herinstalleren beginnen.
En kijken hoe ik een HOME-toets werkend kan krijgen terwijl mijn NumPad aanstaat.
CTRL + <- werkt helaas niet.
Pagina: 1