Aankoopadvies: Car Play met dashcam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 15:02
Ik heb een Renault Scenic uit 2013. De navigatie hiervan is antiek te noemen en de kaarten worden niet bijgewerkt. Op dit moment navigeer ik vooral naar volle tevredenheid met Waze op een iPhone.
Nadeel (vind ik) dat het scherm wat klein is.
Mogelijke oplossing hiervoor is car play.
Mijn partner heeft echter ook een nogal dringende wens dat er een dashcam in de auto komt.

Deze modules zijn prima te koop, inclusief dashcam, maar ik zit echt met de plaatsing.
De dashcam zit 'vast' aan het scherm, waardoor het scherm dus letterlijk voor het raam moet zitten.
Zelf vindt ik dit weer onwenselijk omdat deze grote schermen behoorlijk wat zicht wegnemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6ciWYsr0-f5Eui-15dfFSU-z3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtnNO0IpcCvy1SxAUCNYvvvn.jpg?f=fotoalbum_large
Zo ziet het dashboard er (ongeveer) uit.

Het Tom Tom scherm wordt nog gebruik voor de achteruitrij camera, die zou ik liever 'vrij' houden.

Ik zal het scherm dus echt richting het midden plaatsen, zo hoog mogelijk maar zonder dat deze mijn zicht belemmert

Ik heb zelf al gezocht, maar nog niet kunnen vinden, dus ik put mijn hoop op de community.
Is er een car play scherm met losse (voor) camera. die bekabeld kan worden aangesloten op het scherm?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:33
Wil je alleen voorwaarts filmen of ook achterwaarts? En moet de dashcam aan de carplay unit of kun je ook gewoon voor 2 losse oplossingen gaan die elk hun eigen ding goed doen?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 16:03
Je zou ook aan een binnenspiegel kunnen denken.
Zoiets.
https://nl.aliexpress.com...m1VRJASEU1tgaAjqpEALw_wcB

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
coyote1980 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:14:
Wil je alleen voorwaarts filmen of ook achterwaarts? En moet de dashcam aan de carplay unit of kun je ook gewoon voor 2 losse oplossingen gaan die elk hun eigen ding goed doen?
Heb het liefste alles-in-1. Beide apparaten moeten ook weer van stroom voorzien worden, geen idee hoe leuk een auto accu zo iets vindt

Vooruit filmen is een must, achteruit leuk maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Ik gebruik mijn binnenspiegel eigelijk om op de weg te letten, zou het denk ik niks vinden om daar ineens de route te zien staan die ik moet afleggen.
Zou het moeten ervaren om zeker te zijn, maar als ik naar de afbeeldingen kijk en dit op mijn situatie inbeeld lijkt het me geen fijne oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:33
Je zegt "geen idee hoe leuk een auto accu zoiets vindt", ik zou dat gaan uitzoeken in plaats van de exotische speld in een hooiberg.

Een display die zicht op de voorruit blokkeert is voor mij persoonlijk een no-go, en raad ik anderen ook af. Maar zo sta je er zelf ook in gelukkig.

Ik had even gezocht, kwam zelfs vergelijkbare vragen op Reddit tegen, maar zonder resultaat.

Kortom, om het jezelf makkelijk te maken zou ik aanraden om goed te kijken waarom 2 losse systemen écht geen optie voor je is. Sorry dat ik je niet beter kan helpen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 16:29

ThunderNet

Flits!

Video-input van het huidige systeem gebruiken als dat kan?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-07 11:18
YouTube: Renault Scenic 3 Rlink 1 Hack for Android Auto

Deze youtube video, en dan vooral de beschrijving, laten je zien hoe je het op het al bestaande scherm kan krijgen.

Helaas wel wat werk, maar een beetje Tweaken is waar we van houden, toch?

Je hebt helaas net dat model Scenic waar er geen kant en klaar oplossingen voor zijn. Jammer.

Koppel je Dashcam en Android auto wens trouwens los - dat maakt je leven een stuk makkelijker. Beide gaan trouwens zowiezo uit als je de auto uitzet, de dashcam evt met iets vertraging. Als je een 24/7 dashcam wilt krijg je dus ook een 24/7 battery drain en dat is niet aan te raden.

Een dashcam monteer je dan idealiter in de buurt van de binnenspiegel. Dan zit 'ie uit het zicht, kan je de kabels goed wegwerken en vanaf daarboven heb je een veel beter zicht.

[ Voor 11% gewijzigd door XelaRetak op 15-11-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer iets voor Mobiliteit dan voor het Shopping Forum, ik verplaats het topic dan ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1