Toon posts:

Geluidsabsorptie

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zo te denken over dempen enzo, dus kwam ik uit op geluidsabsoptie.

Ik kan in mijn Binas (boek van school) bij geluidsabsoptie van vaste stoffen nietz vinden bijvorbeeld over glaswol enzo terwijl dit wel gebruikt wordt voor isolatie/geluidswering. Waar kan ik nog meer informatie vinden over goeie Geluids absorberende vaste stoffen die ook redelijk licht zijn.(Glaswol/staalwol)

Tja ik ben een research aan het doen , wat ik in mijn demper voor de puch moet gaan doen dus ik ben op zoek naar zo goed mogelijke geluidsreductie.:)

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

hmmm, klinkt interressant. Sorry, maar ik kan je niet verder helpen

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Bestaat er niet een manier om anti-geluid te maken? d.w.z het originele geluid exact omgedraaid tegelijk genereren...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 13 september 2001 16:24 schreef Juggie het volgende:
Bestaat er niet een manier om anti-geluid te maken? d.w.z het originele geluid exact omgedraaid tegelijk genereren...
Ja, maar dan moet de bron wel op exact de zelfde plek gegenereerd worden, want anders krijg je interferentie, waardoor op één punt het geluid mooi opgeheven wordt en je dus niets hoort, maar als je dan een stap zet, je vergaat van het kabaal, omdat het geluid en het verkeerde "antigeluid" elkaar daar juist versterken...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Je kunt er niet van uit gaan dat je het originele geluid kunt benaderen met 1 puntbron.
Als er al sprake is van 1 puntbron kun je nooit op diezelfde plek een antigeluidsbron neerzetten.
Als je in een gebied de amplitude en fase weet kun je dit extrapoleren naar een ander gebied waar je niks wilt horen en een golffront aanbieden dat het omgekeerde(negatieve) is van het echte geluid.

Verwijderd

Topicstarter
ANtigeluid creeren loopt dood, ik wil een Demper gaan maken voor een Puch, dus dan moet ik de juiste diameter hebben, Plus een enorme pot om het geluid te killen.
Daarom heb ik licht materiaal nodig dat een hoge absoptie gehalte heeft. Ik zit me nu af te vragen.

Dempers zijn altijd rond, hoezo kun je geen vierkant maken of een soort balk?

Als ik het geraamte (de weg van input -->output) niet gewoon Recht maak, dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.diepenhorst/pot.JPG

Maar een soort schacht net als een wentel trap, zo'n draaing net als bij DNA? Zou dat helpe bij Reductie, Ik moet de diameter toch wel zo groot maken dat hij geen weerstand heeft toch?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

Nicap

Tsssk....

Probeer eens te achterhalen hoe de geluiddempers voor pistolen worden gemaakt. Dat lijken mij ook wel leuke dempers voor een puch. Volledig geruisloos(bijna)

Verwijderd

Topicstarter
zeker, das een goeie!!

Hmmz die weet waar ik een exploit vandaan kan halen of aan het volgende artikel genoeg heeft?

http://www.howstuffworks.com/question112.htm

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

Verwijderd

Vergeet niet dat een tweetakt-uitlaat best een secuur stukje metaal is. Die dingen moet een bepaalde tegendruk leveren, om je blok fatsoenlijk te laten lopen.
Daarom gaan al die scooters ook 30 km/h harder door een andere uitlaat...

Bedenk dus eerst eens of je echt een demper nodig hebt. Is je geluid zo verschrikkelijk hard? En bovendien, zolang je niet veel te hard rijdt etc, zal het met de boetes wel meevallen.

Anders kun je overwegen om er een scooterpijp, of zo'n opvoerbuis onder te zetten. Maken over het algemeen niet veel meer geluid, zijn speciaal voor je brommer gebouwd, en zorgen ooknog dat ie harder gaat...

Verwijderd

Topicstarter
tnx Jaap, maar het zit zo, ik laat nu ipv een 23mm een 28mm bocht erop lassen. Dikke bochten zijn sneller, het stuk tot de pot zorgt voor de tegendruk, hij bouwt in dat expansie vat de toeren op. Als ik de Diameter van mijn ouwe output gewoon aanhoud dan zal hij dus geen druk verlies hebben het duurt alleen iets langer voordat hij de buiten lucht bereikt.

Hou dit topic up guyz kvind het een interessante!

Verwijderd

Het kan aan mij liggen maar volgens mij valt het opvoeren van c.q. sleutelen aan een brommer of scooter niet onder W&L!

Verwijderd

Topicstarter
het is toch ook wetenschap ik zoek hier naar een stof die geluid absorbeert, dus dit is wel degelijk wetenschap

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 17:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 13 september 2001 16:07 schreef westcoastleader het volgende:
Ik kan in mijn Binas (boek van school) bij geluidsabsoptie van vaste stoffen nietz vinden bijvorbeeld over glaswol enzo terwijl dit wel gebruikt wordt voor isolatie/geluidswering.
Ik denk dat dat komt omdat de 'stof' glaswol niet zorgt voor het dempend effect.
glaswol isoleert zo goed omdat er door de losse structuur veel stilstaande lucht tussen zit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
ahjah tnx :) heeft iemand nog meer toetevoegen ?

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk hebben mensen hier wel versteld van, don't hold back ;)
Pagina: 1