Help: Piepje (1/minuut) komt uit technische ruimte, waar??

Pagina: 1
Acties:

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:39

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb een bijzonder probleem. Zojuist kwam ik thuis en hoorde ik een piepje. Het is een piepje wat 1x per minuut uit mijn technische ruimte komt, waar een MV-Box, CV-ketel en een CO-melder in zitten.
Ik dacht eerst dat het de CO melder was, vals alarm. Daarma heb ik de CV-ketel uitgeschakeld, nog steeds piep. Daarna heb ik de stekker van de MV-Box eruit gehaald, ook piep.

Mijn MV-Box is een BUVA Q-Stream Evolution
CV-Ketel is een oude vaillant thermocompact vcw nl 254/4- 7 l

Het lijkt erop dat het geluid ergens rondom de MV-Box vandaag komt maar ik heb oprecht geen idee wat het zou kunnen zijn, er staat ook niks in de handleiding van de Q-Stream over geluid, piep oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ergens een oude rookmelder/ co melder? In een doos? Achter plafond?
Filmpje?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kan ook een CO-melder (of rookmelder) zijn waarvan de (backup-)batterij leeg is (ook als die gewoon op netspanning is aangesloten hebben ze soms een batterij als backup).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:39

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Oke... het lek is na een halfuur buurman en buurman zoekwerk over. Wat er gebeurd is, is dat de Rookmelder gevallen is in een buis die ik nog weg moet gooien, en de batterij van de rookmelder is bijna leeg. Doordag het een buis is hoord je die piep bij de opening van de buis, die toevallig gericht is op de MV-box. Daardoor lijkt het alsof de MV-box piepte, dterwijl de bron van de piep heel ergens anders was

Ik voel me echt dom :')

[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-11-2024 22:04 ]