PC Build advies, 1300 euro budget voor gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• necoe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wordt alleen gebruikt voor gamen. Vooral games zoals Arma, Ready or Not, Squad, Cyberpunk, Escape from Tarkov en GTA6 wanneer het uitkomt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 1300 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goed presterende PC, ik heb al een build gemaakt waar ik advies op nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur naar AMD, maar als het alternatief goedkoper en beter is hoor ik het graag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luide fans, Met gemak games op 144FPS kunnen draaien op medium/high settings voor 144hz.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb momenteel een build gemaakt: *knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

Dit is de eerste keer dat ik een PC build inelkaar geknutseld heb, en omdat het een flink bedrag is hoor ik graag eerst het advies van de ervaren PC builders.

Wie weet zijn er onderdelen die ik kan swappen voor wat anders omdat het niet past, of beter is qua prijs/performance.

Graag hoor ik van jullie! :)

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 15-11-2024 06:44 ]

Beste antwoord (via necoe op 15-11-2024 18:32)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-08 14:40
Je budget gaat richting de Desktop Best Buy Guide/De beste 1440p-game-pc met de upgrades, dat is een beter presterende en meer gebalanceerde PC dan de lijst die je toe nu toe hebt, kijk daar eens naar!
En maak een lijst met Handleiding Pricewatch, dan kunnen we klikken en de details van je keuzes makkelijker zien dan met je huidige lijst :)

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 14-11-2024 21:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Je budget gaat richting de Desktop Best Buy Guide/De beste 1440p-game-pc met de upgrades, dat is een beter presterende en meer gebalanceerde PC dan de lijst die je toe nu toe hebt, kijk daar eens naar!
En maak een lijst met Handleiding Pricewatch, dan kunnen we klikken en de details van je keuzes makkelijker zien dan met je huidige lijst :)

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 14-11-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
Heeft dat geheugen een AMD EXPO profiel? Ik zou zelf bij een AMD systeem geheugen kiezen wat een EXPO profiel heeft.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
The Reeferman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:15:
Heeft dat geheugen een AMD EXPO profiel? Ik zou zelf bij een AMD systeem geheugen kiezen wat een EXPO profiel heeft.
Nee, het is dit setje: Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000C30, maar je moet drie keer klikken om dat te zien @necoe ipv 1 keer ;). Maar volg de raad van @The Reeferman , neem een setje met het AMD Expo profiel.

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 14-11-2024 23:36 ]