Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking (4k)
- Vaak maak ik van activiteiten die we met het gezin ondernemen op hobbymatig niveau compilaties. Hiervoor heb ik een DJI mini 4 Pro | GoPro 7 | A6400
AI
- Ik experimenteer op het moment met lokale AI. Zo probeer ik mijn schrijfstijl (blog) in een llm aan te leren. En probeer ik met Amuse afbeeldingen te genereren.
Gamen
- Momenteel game ik niet echt actief maar games als; Apex Legends, Cities Skyline of een RTS zijn vaak wel dingen die ik opstart
Opslag
- Momenteel heb ik een archief van net geen 1TB. Nu zit ik met dit archief nog net niet tegen de max van de SSD capaciteit aan. In de nieuwe build wil ik hiervoor een HDD opnemen. De HDD wordt dan de master. Hiervandaan synchroniseer ik handmatig dan met regelmaat een backup naar de Cloud en externe HDD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Heb een budget van ongeveer 2000 tot 2250
- Ik verwacht dat ik in de blackfriday/cybermonday periode overga tot aankoop om zo het best mogelijke bang form my buck systeem te scoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik weet dat als je met lokale AI aan de gang wilt gaan dat je er baat bij hebt om een kaart te hebben met veel werkgeheugen. Budget technisch zoek ik dus een AMD kaart van 20 of meer gb
- Automatisch heeft dit een goed effect voor video editing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Mijn gevoel zegt dat AMD mijn way to go is – vooral vanwege het werkgeheugen in de kaarten en de energie-efficiënte van de CPU’s
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik heb 0 interesse in RGB
- Een stille build
- Qua kast gaat mijn voorkeur uit naar een compacte built of ruime sff
- Een betrouwbaar maar ook vlotte HDD van ten minste 4 GB
Ga je overklokken?
- Nee
Wat verwacht je van ons?
- Kan van mij alle kanten op.
- Wat eerst in mij opkomt; hoe krijg ik het geheel op een stille manier koel. Welke fans en vooral hoeveel.
- Welke kast past daarbij. Wat zijn jullie ervaringen hierin?
- De artikelen die ik zoek moeten bijvoorbeeld bij megekko, azerty of alternate aan te schaffen zijn omdat ze voorzien in de optie voor pc bouw met garantie.
Wat heb ik op het oog
- Prebuild 1; https://azerty.nl/product...m-ryzen-7-7800x3d/8610387
- €2200
- Prebuild 2; https://www.coolblue.nl/p...t5-26ara8-90uy00bkmh.html
- €1999 (opeens €2399)
- Assemblage lijst : Ik heb onderstaande artikelen lijst eigenlijk van pre-build 1 waar ik naar zit te kijken.
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed € 479,90 € 479,90 1 Moederborden ASRock B650M Pro RS WIFI € 157,50 € 157,50 1 Videokaarten ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC € 699,- € 699,- 1 Behuizingen Fractal Design Pop Mini Silent Black Solid € 83,60 € 83,60 1 Geheugen intern Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K € 134,62 € 134,62 1 SSD's Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB € 129,90 € 129,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.684,52
[ Voor 6% gewijzigd door Fig0 op 15-11-2024 13:26 ]