LED-strip met draadloze bewegingsmelder aansturen

Pagina: 1
Acties:

• elrangerman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 11:20
Beste forumleden,

Ik ben een complete leek in smarthome en slimme sturingen, daarom deze vraag hier. Wij zouden een LED-strip in een ruimte willen aansturen via een draadloze bewegingsmelder. Ik heb al wat zitten googelen en kom tot het volgende:Klopt dit technisch of mis ik iets? Graag houd ik het uiteraard prijskwalitatief scherp omdat dit de enige slimme lamp in heel de woning is...

Edit: ik zie nu dat Sonoff ook een slimme LED-strip aanbiedt: https://plusled.be/sonoff...e-5-meter-bluetooth-7932/. Ik neem aan dat ik met deze strip de LED-controller uitspaar.

[ Voor 9% gewijzigd door elrangerman op 14-11-2024 16:42 ]

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Misschien een gekke gedachte: als het maar 1 LED strip is, wat is dan de meerwaarde om Zigbee te gebruiken?

Spel en typfouten voorbehouden

• elrangerman
FredvZ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:09:
Misschien een gekke gedachte: als het maar 1 LED strip is, wat is dan de meerwaarde om Zigbee te gebruiken?
Ik kan niet meteen een draadloze bewegingsmelder vinden die als totaalset scherper geprijsd is dan een systeem met Zigbee.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
elrangerman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:13:
Ik kan niet meteen een draadloze bewegingsmelder vinden die als totaalset scherper geprijsd is dan een systeem met Zigbee.
Ik had mijn vraag scherper moeten stellen zie ik: waarom überhaupt draadloos als het maar 1 Ledstrip is? Daar zit immers ook een stroomsnoer aan vast.

Zoiets als dit kan je dan prima in het snoer zetten: https://verlichtingkopen....meubels-en-kledingkasten/

[ Voor 17% gewijzigd door FredvZ op 14-11-2024 22:21 ]

Spel en typfouten voorbehouden

• elrangerman
Ik vrees dat deze onvoldoende zal detecteren. LED-strip ligt op dressingkast en bekabelde sensor dan ook. Boren in de kast is niet mogelijk dus sensor kan enkel op de kast gezet worden of tegen plafond, dat is nu net ook het lichtveld.
Anderzijds kan ik voor het geld wel een poging doen en daarna nog zien...