Malafide dropshipper, acties mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Helaas, helaas... ben ik erin getuind. Ik meende bij een normale nederlandse webshop een vest besteld te hebben, maar toen ik de track & trace kreeg en zag staan "Aangekomen op de oorspronkelijke luchthaven" begon ik al achterdochtig te worden. Ik heb wel gereageerd en gevraagd waar hun spullen vandaan kwamen (waarop ik een groot onzinverhaal terug kreeg). Ik heb gewacht tot het product bezorgd werd. Toen ik het pakketje opende had ik direct al door dat dit niet was wat ik ervan verwacht had.
Ik heb gezocht naar retourinfo en toen schrok ik eigenlijk pas echt. Want van wat je dan leest wordt je niet blij. Zo kwam ik ook op deze pagina: https://twinklemagazine.n...-van-halen-mode/index.xml

Even googlen op de naam van de webshop bracht mij bij de trust pilot reviews en op basis van wat daar staat heb ik geen hoop nog een cent terug te zien.

De ACM waarschuwt dus blijkbaar al voor de webshop waar al enkel negatieve trustpilotreviews van te vinden zijn. Ik heb zelf niet genoeg onderzoek gedaan naar de webshop, mijn stomme fout helaas.
Maar kunnen dergelijke webshops gewoon ongelimiteerd hun gang blijven gaan? Zijn er geen mogelijkheden om die malafide webshops uit de lucht te halen? In dit geval heb ik nu een ip address bijvoorbeeld. Het zou goed zijn als anderen gewoon beschermd worden tegen dit soort oplichters. Of is het dweilen met de kraan open: als deze gesloten wordt gooien ze gewoon een andere url online?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
*knip* Reacties als deze voegen echt niets toe en zijn ongewenst op Tweakers.

Los daarvan; wat maakt het bedrijf dan oplichting? Je bestelt er zelf, de retour informatie is gewoon op de website te vinden en je krijgt doorgaans wat je bestelt. Het vest zal vast het vest van de afbeelding zijn, maar is blijkbaar niet wat je had verwacht. Dan kan je het dus accepteren of je kan het op eigen kosten retourneren via de informatie die op de site staat en die je waarschijnlijk ook in het aankoopproces ergens bent tegengekomen?

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 14-11-2024 18:31 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nope niks aan te doen.
Opletten met bestellen, en dropship links laten liggen .

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
President schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:43:
knip

Los daarvan; wat maakt het bedrijf dan oplichting? Je bestelt er zelf, de retour informatie is gewoon op de website te vinden en je krijgt doorgaans wat je bestelt. Het vest zal vast het vest van de afbeelding zijn, maar is blijkbaar niet wat je had verwacht. Dan kan je het dus accepteren of je kan het op eigen kosten retourneren via de informatie die op de site staat en die je waarschijnlijk ook in het aankoopproces ergens bent tegengekomen?
Als het een Nederlands bedrijf is, zullen ze toch echt een Nederlands retouradres moeten hebben. Daarnaast moeten ze het ook duidelijk aangeven dat het door een ander bedrijf verzonden wordt, uit een ander land en hoe lang het gaat duren. Zie bijvoorbeeld de consuwijzer.
DeRooney schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:21:
Of is het dweilen met de kraan open: als deze gesloten wordt gooien ze gewoon een andere url online?
Helaas in de praktijk wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 14-11-2024 18:32 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
Betaald met credit card, dan de betaling terugdraaien.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:37
Driek schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:38:
Betaald met credit card, dan de betaling terugdraaien.
Op grond waarvan? Want, er is besteld en geleverd. Kan mij niet voorstellen dat 'het retouradres is niet in Nederland' een geldige reden is om een creditcardbetaling terug te draaien.

(ervaring: heb zelf in corona-tijd een geannuleerde vliegreis via creditcard laten terugdraaien omdat de vliegmaatschappij een mager voucher-aanbod had. Moest toen met goede argumenten komen voor VISA het met mij eens was en ik geld terugkreeg. Gewoon terugdraaien met 'vind het niet leuk' werkt bij VISA niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
vanaalten schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:14:
[...]

Op grond waarvan? Want, er is besteld en geleverd. Kan mij niet voorstellen dat 'het retouradres is niet in Nederland' een geldige reden is om een creditcardbetaling terug te draaien.

(ervaring: heb zelf in corona-tijd een geannuleerde vliegreis via creditcard laten terugdraaien omdat de vliegmaatschappij een mager voucher-aanbod had. Moest toen met goede argumenten komen voor VISA het met mij eens was en ik geld terugkreeg. Gewoon terugdraaien met 'vind het niet leuk' werkt bij VISA niet.)
ik had vorig jaar eenzelfde soort issue, ook te snel ergens besteld. Maar omdat hetgeen totaal niet leek op wat ik besteld heb heb ik uiteindelijk mijn geld terug gehad.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:03
vanaalten schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:14:
[...]

Op basis van het feit dat je opgelicht bent? Dat de webshop een retour niet wil accepteren op een adres in Nederland (volgens mij verplicht namelijk). Dat je niet gekregen hebt wat je ervan hebt verwacht? Gelukkig denken de cc maatschappijen tegenwoordig een stuk beter mee met dit soort gevallen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 14:19
Hoe ben je geïnformeerd over je recht op herroeping en de retourkosten, was dit op een duurzame gegevensdrager? Een duurzame gegevensdrager is bijv. een PDF bij een email, de tekst in een email of brief bij je zending.

Informatie op de website van een verkoper is géén duurzame gegevensdrager, deze kan naderhand namelijk aangepast worden door de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:13

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik zou het pakket gewoon terugsturen naar het adres dat in de KVK is genoemd, aangetekend en al.

Versturen naar China kost meer dan je vest kostte namelijk.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47
SgtElPotato schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:25:
[...]

Op basis van het feit dat je opgelicht bent? Dat de webshop een retour niet wil accepteren op een adres in Nederland (volgens mij verplicht namelijk). Dat je niet gekregen hebt wat je ervan hebt verwacht? Gelukkig denken de cc maatschappijen tegenwoordig een stuk beter mee met dit soort gevallen.
Dat is niet verplicht, grote kledingwebshop liet mij ook een retour naar DE sturen (wel op hun kosten). Maar als je het zelf moet betalen moeten ze dat wel duidelijk aangeven.

https://www.bnnvara.nl/ka...sturen-naar-china-mag-dat

[ Voor 5% gewijzigd door HallonRubus op 20-11-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 11:18
Op de website staat een adres in Amsterdam. Iemand daar al wezen informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:03
HallonRubus schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:51:
[...]

Dat is niet verplicht, grote kledingwebshop liet mij ook een retour naar DE sturen (wel op hun kosten). Maar als je het zelf moet betalen moeten ze dat wel duidelijk aangeven.

https://www.bnnvara.nl/ka...sturen-naar-china-mag-dat
Het gaat hier over dropshippers, en voor die shops (althans wat de ACM Consuwijzer zegt) is dat wel verplicht. Alleen als ik dan verder zoek geeft Webwinkelkeur weer anders aan....

Zucht...

Pagina: 1