Hoi,
Ik woon in een gehorige 50 jarige appartemencomplex op de bovenste etage.
En woon tussen twee buren in met 1 buur onder mij.
Als ik het geld had, dan had ik alle ruimtes geluidsdichter willen maken.
Het luchtgeluidprobleem dat ik nu wil aanpakken ligt in mijn slaapkamer. Deze grenst aan de buurvrouw haar keuken en ik meen ook een deel van de badkamer.
Ik heb last van haar luide radio en normale keuken leefgeluid (zoals dichtslaan van kastjes of het roeren van een lepeltje in een kopje zijn goed hoorbaar.). In het verleden heeft ze de radio voor mij verplaatst.
Maar nog steeds staat dat ding loeihard.
Als haar radio aanstaat dan komt het geluid voornamelijk uit de muur waar haar keuken staat.
Maar ik hoor ook haar radio tegenover de keukenmuur zie foto (1).
Mijn kledingkast (2) lijkt vast aan haar keukenmuur te zitten. Dus mogelijk fungeert dit als klankkast.
Voordat ik iemand voor niets laat langskomen heb ik een aantal vragen.
1). Hoe weet ik of een voorwand (bijvoorbeeld) gaat helpen tot het reduceren van geluid? Omdat het geluid blijkbaar door alle muren heen gaat.
1b) En kan zo iemand zeggen of het reduceren gaat helpen
2). Kan ik op de geluidsvoorwand gaten boren voor: stopcontacten, lichtschakelaar of het ophangen van schilderijen en wandlampen? Omdat ik denk dat je met gaatjes weer geluidslekken maakt.
3) Kan ik de geluidsvoorwand behangen en verven?
4) Kent iemand met goede ervaring omstreken uit Den Haag die zoiets maakt.
(Geen Werkspot oid daar heb ik tot nu toe geen hele goede ervaringen mee)
dank:strip_exif()/f/image/fWDCC8pf1oW4EN6QNzI4HPhq.png?f=user_large)
ps) foto is overigens niet mijn bouwtekening. Wel die van mijn onderbuur. Die ongeveer dezelfde indeling heeft als ik.
Ik woon in een gehorige 50 jarige appartemencomplex op de bovenste etage.
En woon tussen twee buren in met 1 buur onder mij.
Als ik het geld had, dan had ik alle ruimtes geluidsdichter willen maken.
Het luchtgeluidprobleem dat ik nu wil aanpakken ligt in mijn slaapkamer. Deze grenst aan de buurvrouw haar keuken en ik meen ook een deel van de badkamer.
Ik heb last van haar luide radio en normale keuken leefgeluid (zoals dichtslaan van kastjes of het roeren van een lepeltje in een kopje zijn goed hoorbaar.). In het verleden heeft ze de radio voor mij verplaatst.
Maar nog steeds staat dat ding loeihard.
Als haar radio aanstaat dan komt het geluid voornamelijk uit de muur waar haar keuken staat.
Maar ik hoor ook haar radio tegenover de keukenmuur zie foto (1).
Mijn kledingkast (2) lijkt vast aan haar keukenmuur te zitten. Dus mogelijk fungeert dit als klankkast.
Voordat ik iemand voor niets laat langskomen heb ik een aantal vragen.
1). Hoe weet ik of een voorwand (bijvoorbeeld) gaat helpen tot het reduceren van geluid? Omdat het geluid blijkbaar door alle muren heen gaat.
1b) En kan zo iemand zeggen of het reduceren gaat helpen
2). Kan ik op de geluidsvoorwand gaten boren voor: stopcontacten, lichtschakelaar of het ophangen van schilderijen en wandlampen? Omdat ik denk dat je met gaatjes weer geluidslekken maakt.
3) Kan ik de geluidsvoorwand behangen en verven?
4) Kent iemand met goede ervaring omstreken uit Den Haag die zoiets maakt.
(Geen Werkspot oid daar heb ik tot nu toe geen hele goede ervaringen mee)
dank
:strip_exif()/f/image/fWDCC8pf1oW4EN6QNzI4HPhq.png?f=user_large)
ps) foto is overigens niet mijn bouwtekening. Wel die van mijn onderbuur. Die ongeveer dezelfde indeling heeft als ik.
[ Voor 8% gewijzigd door noud op 14-11-2024 15:53 ]