Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is bedoeld voor mijn broer. Het moet een huis tuin en keuken PC worden met de optie om enkele lichte games te kunnen spelen. Denk bijvoorbeeld aan Runescape of Poker spellen, maar eventueel ook wat zwaardere spellen in de toekomst. Denk hierbij aan COD, Total war en Fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De assemblage kan ik zelf doen. Hij gaf zelf aan maximaal 800 euro. Maar als het een futureproof PC wordt zal het ook 1000 euro mogen kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen voorkeur voor bepaalde componenten. Hij wilt wel over gaan op een 1440P monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijstje heb ik zelf opgesteld op basis van de BBG van de 1440PC en daarnaast de videokaart van de 1080P BBG genomen om het budget te drukken. Daarnaast denk ik dat een 7700XT overkill kan zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Prijs kwaliteit is het belangrijkste
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt in de woonkamer te staan, dus het liefst een laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek naar de best bang for the buck tussen de 800-1000 euro. Om die reden heb ik ook de BBG gekopieerd. Maar daarnaast vraag ik mij af of het een goede keuze is om 200 euro meer uit te geven om op het AM5 platform te komen, waardoor het een future proof PC wordt. Hierdoor kan je over een aantal jaar altijd nog upgrades kan doen. Is dit een juiste keuze?
Daarnaast nog een vraag: Mocht het zo zijn dat er al bestaande systemen (kant-en klare PC's) zijn voor dit geld die jullie aanraden, dan hoor ik het graag. Maar aangezien we tweakers zijn en de beste mogelijke prijs-kwaliteit willen leek mij dat niet de juiste optie
Ik hoor het graag, en alvast bedankt voor de adviezen!
De PC is bedoeld voor mijn broer. Het moet een huis tuin en keuken PC worden met de optie om enkele lichte games te kunnen spelen. Denk bijvoorbeeld aan Runescape of Poker spellen, maar eventueel ook wat zwaardere spellen in de toekomst. Denk hierbij aan COD, Total war en Fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De assemblage kan ik zelf doen. Hij gaf zelf aan maximaal 800 euro. Maar als het een futureproof PC wordt zal het ook 1000 euro mogen kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen voorkeur voor bepaalde componenten. Hij wilt wel over gaan op een 1440P monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijstje heb ik zelf opgesteld op basis van de BBG van de 1440PC en daarnaast de videokaart van de 1080P BBG genomen om het budget te drukken. Daarnaast denk ik dat een 7700XT overkill kan zijn.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 187,99 | € 187,99 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 114,35 | € 114,35 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 286,99 | € 286,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 75,96 | € 75,96 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 98,45 | € 98,45 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 135,88 | € 135,88 |
Totaal | € 1.020,63 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Prijs kwaliteit is het belangrijkste
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt in de woonkamer te staan, dus het liefst een laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek naar de best bang for the buck tussen de 800-1000 euro. Om die reden heb ik ook de BBG gekopieerd. Maar daarnaast vraag ik mij af of het een goede keuze is om 200 euro meer uit te geven om op het AM5 platform te komen, waardoor het een future proof PC wordt. Hierdoor kan je over een aantal jaar altijd nog upgrades kan doen. Is dit een juiste keuze?
Daarnaast nog een vraag: Mocht het zo zijn dat er al bestaande systemen (kant-en klare PC's) zijn voor dit geld die jullie aanraden, dan hoor ik het graag. Maar aangezien we tweakers zijn en de beste mogelijke prijs-kwaliteit willen leek mij dat niet de juiste optie
Ik hoor het graag, en alvast bedankt voor de adviezen!
[ Voor 5% gewijzigd door YorickE op 14-11-2024 13:54 ]