[Synology Photos] Rechten bij delen foto's via link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:17
Ik heb een probleempje met de rechten van mappen in Synology Photos. Ik heb een Shared Space voor mijzelf en mijn partner waar alle foto's op staan. Soms wil ik mappen ook delen met anderen. De ene keer met onze vrienden, dan met mijn familie en de volgende keer met de kouwe kant :9
Je kunt de rechten per map instellen en kiezen voor zichtbaar voor iedereen met de link of iedereen met de link kan downloaden. Per map genereert Synology dan ook een verschillende link. Echter zie je bij alle links vervolgens links in het scherm een lijstje met alle mappen die ik met die instellingen met anderen gedeeld heb. Dus de foto's die ik met vrienden deel, deel ik dan ook direct met familie enzovoort.

Ik heb proberen te zoeken op internet, maar alles wat ik vind over het inregelen van toegang is gericht op gebruikers en niet op gasten met een link. Dat helpt niet echt. Verder weet ik ook niet of dit nu standaardgedrag is of niet?

Het helpt ook niet dat als ik de 'oude' mappen probeer terug te zetten naar de standaardrechten ik een melding krijg dat mogelijk door gasten toegevoegde foto's niet meer beschikbaar zijn.

Iemand een aanknopingspunt om te beginnen met problemsolving?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Zie je dit omdat je bent ingelogd?

• Patrick_6369
Nee, ik zie dit ook in een Incognito-tabblad zonder ingelogd te zijn. En als ik ben ingelogd zie ik veel meer mappen, ook die die niet gedeeld worden met derden.

• jeroen3
  • Nu online
Ik krijg het niet gereproduceerd.
Heb je een screenshot?

• Patrick_6369
@jeroen3 Natuurlijk!

Hieronder zie je hoe het er uit ziet als ik de link volg terwijl ik niet ingelogd ben cq. een externe gebruiker ben. Dan staan naast de map waarnaar de link verwijst (2024.09.11 ...) ook twee oudere mappen in het menu, die gewoon opengeklikt kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyfnJ5fQPOFLtl-lUbJZHc9bxf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v2CdWH3vBp1YW0HmE5WjHzvb.png?f=fotoalbum_large

De specifieke instellingen van de map 2024.09.11 ..... zijn als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9kmaXDNMaaKem3wS_1mPLhxfuo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/z9KoVRi8FmF3Ee4hi5UEHxUT.png?f=user_large

Een workaround is nu wel dat ik alle mappen met een wachtwoord beveilig, dan zie je de mappen nog wel in de boom, maar kom je er niet meer in zonder het wachtwoord. Maar liever had ik dat als je een link maakt voor een map, je dan ook alleen maar die ene map ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick_6369 op 14-11-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Dat is wel typisch, want als ik een album deel krijg je een link naar echt alleen dat album en je kunt ze niet nesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Dat is toch vreemd. Ik vraag me af welke instelling ik dan verkeerd heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Oh maar wacht even, er staat “space” in de url, dat heb ik niet.
Hoe doe je dat?
Bij mij staat er …/mo/sharing/…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Nu ik je reactie lees... jij schrijft dat je een album deelt. Ik deel juist een map (dus vanuit de bovenste optie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2pbOvNCwnliL6BYpUojpIK2x5c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qxSxuLSOBAwaZIna39f8gW2k.png?f=user_large
Zou dat het verschil in gedrag verklaren? Ik werk helemaal niet met albums namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Oke, ik heb even gezocht en je moet "shared space" inderdaad los aanzetten.
Ik zag dat bijvoorbeeld niet.

En daar zag ik ook "Allow guests to view photos and videos in the root folder of Shared Space"...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7UIBhLNLeQaqsDePhmENooNoAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BnJ3F3BZCR31CpPgMrheO9eP.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1