Trekt dit product mijn accu leeg?

Pagina: 1
Acties:

• Lukassss
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-06 23:02
Goedendag, ik wil het volgende product aanschaffen:
“Bekijk AMiO 3 Dubbele Accu Aansluiting Splitter met (3x USB-A & 1x USB-C) 12V/24V en Voltmeter + Zekeringhouder Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Ik vraag me alleen af, trekt dit mijn accu niet leeg als ik er wat in laat zitten?

Alvast bedankt voor de info.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:21

Jorissie87

No diggity

Bij de specs zie ik dit staan:
Schakelaars: Aan/uit-schakelaar voor de gehele lader
Mij lijkt dus dat als je de gehele lader uitschakelt dat je geen stroom verbruikt aangezien het cicuit dan onderbroken is.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Lukassss
Maar op het moment dat ik de auto uit zet dan blijft er dus wel stroom op staan als ik de knop niet uit druk?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:59
waarschijnlijk wel. De converters van 12V naar 5 zullen een (klein) beetje stroom op blijven nemen vermoed ik.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:03
Om het zeker te weten moethe het even meten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lukassss schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:44:
Maar op het moment dat ik de auto uit zet dan blijft er dus wel stroom op staan als ik de knop niet uit druk?
Dat ligt er aan hoe je die aansluit, want dat kan op meerdere manieren. Je hebt een 12v lijn die continu is, die tap je dan af direct na de accu. Of je sluit hem aan aan de geschakelde 12v lijn die achter het contact zit in je stuurkolom. Auto uit, gaat die unit ook uit.

Dat ding zal je accu niet leegtrekken als je die achter de geschakelde 12v lijn aangesloten zit ;)

Ey!! Macarena \o/

• Lukassss
Het probleem is dat ik wel een beetje een leek ben op dat gebied.😬 Is er niet een andere product oplossing die wel uit gaat als de auto uit gaat? Wil er namelijk de stroom van de ledverlichting onder het dashboard vandaan halen dus als dat blijft branden dan heb ik wel een probleempje ja.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Welke variant was je van plan om te gaan kopen? Die je inplugt, of die je moet inbouwen?

Bij inbouw zal het er aan liggen of je deze aansluit op de bedrading welke constant stroom krijgt, of de bedrading welke alleen bij contact stroom krijgt. Het ding heeft 2 draden, en zal waarschijnlijk niet slim schakelen gebaseerd op het voltage van de accu.

Bij inpluggen speelt het zelfde riedeltje; krijgt de plug stroom wanneer je de auto van het contact af haalt? Die in mijn auto niet.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 14-11-2024 16:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 16:09

DataGhost

iPL dev

Lukassss schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:13:
Het probleem is dat ik wel een beetje een leek ben op dat gebied.😬 Is er niet een andere product oplossing die wel uit gaat als de auto uit gaat? Wil er namelijk de stroom van de ledverlichting onder het dashboard vandaan halen dus als dat blijft branden dan heb ik wel een probleempje ja.
De enige manier om dat zeker te weten is door zoals gezegd dit ding aan te sluiten op de geschakelde 12V-lijn, niet op de permanente. Daarbij moet je wel opletten dat je die aansluit op een lijn waar minimaal 15A doorheen mag plus alle andere verbruikers op die lijn, aangezien dat is waar dit apparaat op gezekerd is. Van alles wat je op de permanente lijn aansluit ben je afhankelijk van de kwaliteit van de uit-stand van het aangesloten apparaat. Meestal is die wel in orde maar vooral bij lage kwaliteit meuk blijft deze nog steeds "minimaal" energie verbruiken en kan inderdaad je accu een beetje (of snel) leeglopen. Deze heeft inderdaad geen "sense" draad of iets dergelijks dus als je die op de permanente lijn aansluit zal deze niet vanzelf aan/uit schakelen met je auto en moet je dat zelf doen dmv een knop erop. Als die knop geen fysieke onderbreking is maar een drukknop zal ook dit apparaat een minimaal verbruik hebben in de uit-stand.

[ Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 14-11-2024 16:25 ]

• Lukassss
Ja juist, klinkt misschien dom maar de geschakelde lijn hoe moet ik dat zien. Is dat gewoon een aparte + - op de accu zelf waar ik m zo aan schroef zoals de bedoeling is van het product of dien ik hem dan ergens anders vandaan te halen?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:07
Lukassss schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:44:
Dat ligt er aan of de 12v aansluiting geschakeld is op het contactslot. Als je de sleutel in het contactslot op uit zet en sleutel eruit trekt en die lader gaat uit is er niks aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 16:09

DataGhost

iPL dev

De geschakelde lijn zit niet op de accu. Waar je die kan vinden kan je hopelijk in het boekje van je auto vinden, anders in een werkplaatshandleiding met bedradingsdiagrammen. Maar persoonlijk zou ik het bij deze vraagstelling laten inbouwen door iemand die er verstand van heeft voordat je straks in het gunstigste geval een lege accu hebt en in het slechtste geval een gesloopte kabelboom.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

franssie

Save the albatross

Lukassss schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:13:
Hoe is die ledverlichting afgezekerd? En wat wil je hierop aansluiten vwb verbruikers? Zou best kunnen dat de bedrading voor de ledverlichting niet dik genoeg is voor zware stromen.

Waarom plug je 'm niet in de sigaretten aansteker aamsluiting? Die worden voor zover ik weet altijd wel keurig mee-geschakeld met het contact.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Lukassss schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:25:
Ja juist, klinkt misschien dom maar de geschakelde lijn hoe moet ik dat zien. Is dat gewoon een aparte + - op de accu zelf waar ik m zo aan schroef zoals de bedoeling is van het product of dien ik hem dan ergens anders vandaan te halen?
Google is je beste vriend, dit verschilt per auto.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je geen kaas gegeten hebt van zelf de elektronica aansluiten en ook niemand in je omgeving hebt die je daarbij kan helpen zou ik gewoon even checken of je sigarettenaansteker aansluiting uitschakelt wanneer je de auto uit zet. En zo ja: de variant met kant en klare stekker nemen in plaats van die versie met draden die je zelf moet monteren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
@Lukassss
Enige wat je kan doen om het zeker te weten, is meten bij je zekeringen in je auto. Contact uit = 0v dus veilig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:00
Wat @Orian84, het klinkt alsof het allemaal echt totaal onbekend is voor je, ik zou daarom zeker niet zelf aan zoiets beginnen met eventuele gevolgen van dien. Uiteraard is dit Tweakers en zal je verwachten dat DYI-en moeten worden aangemoedigd, maar het moet wel verstandig blijven.

Ik zou ook gewoon checken of jouw 12v plug uitschakelt wanneer je de auto uitschakelt, bij de meeste auto's gebeurd dit wel maar het hoeft niet... mijn vorige auto bleef de spanning er gewoon op staan! Bij mijn huidige auto schakelt de stroom van de plug in het dashboard wel uit, maar ik heb er ook 1 in de kofferbak en die krijgt wel constant 12v.

Wil je het toch netter dan zo'n grote lompe plug in je 12V aansluiting, ga dan naar je lokale garage en laat het daar doen... voor een leek ingewikkeld, voor een ervaren monteur een klusje van 30 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukassss
Duidelijk, dan denk ik toch dat ik het iemand anders laat doen. Bedankt allemaal voor de hulp, informatie en advies!
Pagina: 1