WireGuard in Omada geen verbinding met AdGuard in Docker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04
Ik heb hier een TP-Link Omada-setup waarop ik een WireGuard VPN heb ingesteld. Mijn lokale subnet is 10.0.0.0/24 en de WireGuard-cliënten komen binnen op 10.8.0.0/24. Tot zover niks spannends, de cliënten kunnen de verbinding opzetten, alleen lukt het mij niet om mijn AdGuard DNS te gebruiken voor internet. Als ik de DNS in de WireGuard-cliënten handmatig aanpas naar Google (8.8.8.8) werkt internet direct.

AdGuard draait op mijn TrueNAS (10.0.0.50) in Docker en heeft in Docker blijkbaar het lokale ip-adres 172.16.2.2.
Wanneer ik mijn tweede WireGuard installatie (wg-easy, ook in Docker) gebruik, werkt de AdGuard DNS direct! Daar vul ik dan ook gewoon 10.0.0.50 in. Ook hier komen ze binnen op subnet 10.8.0.0/24. Dat het werkt neem ik aan dat dat komt omdat ze beide in Docker draaien en elkaar kunnen vinden en onder water 172.16.2.0/24 gebruiken?

Mijn vraag: hoe kan ik de WireGuard VPN in Omada laten praten met de AdGuard DNS in Docker? Moet ik een static route instellen of zo? Of wat anders?

Even los van de vraag of ik daadwerkelijk twee instanties van WireGuard wil hebben, maar goed, omdat het kan en omdat soms bepaalde poortjes (ik noem een 51820) geblokkeerd worden als je ergens bent.

Alle reacties

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22
Ik heb hier ook mee gezeten, bij mij was het de oplossing om mijn interne netwerk IP-reeks, waarop mijn AdGuard instantie ook bereikbaar op is, toe te voegen in de client config bij AllowedIPs.

Nu gebruik ik geen TP-Link Omada, maar draait Wireguard op mijn Debian server (niet in Docker) waar ook Docker met de AdGuard container op draait.

[ Voor 43% gewijzigd door Ringgss op 14-11-2024 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04
Na flink prutsen heb ik het blijkbaar opgelost, het probleem zat hem in 10.8.0.0/24 waar de cliënten op binnen kwamen. Deze conflicteerde op een of andere manier met mijn andere WireGuard in Docker die dezelfde reeks gebruikt. In Omada de reeks aangepast naar 10.10.0.0/24, de cliënten ook aangepast en bam, het werkt direct :)

Dus het was geen firewall, routing of poortjes in dit geval, gewoon een ouderwets IP-conflict.