@
MAX3400 zoals ik het lees staat er nu in mijn arbeidsovereenkomst partner + kinderen. Dat mijn kinderen nu nog <18 jaar zijn (en dus geen zorgpremie betalen) doet daar niks aan af. Op een gegeven moment worden ze wel >18 jaar en zegt mijn arbeidsovereenkomst dat ze 100% (minus maximale zorgtoeslag) vergoed krijgen. Aangezien ik nu op € 260 van de € 300 zit, geeft aan wat er gaat gebeuren. Zodra de 1e >18 wordt, ga ik dus al (ruim) over de tegemoetkoming heen en wordt ik "gekort" ten opzichte van hoe de regeling nu is (geen maximum).
In het schrijven is niet aangegeven of het voorstel ook langs de OR is gegaan. En die hebben we zeker, want het bedrijf heeft een kleine 6.200 medewerkers in dienst.
Dat ze paal en perk stellen aan de regeling, begrijp ik ook heel goed want het gaat om serieus geld dat ze hiermee kunnen besparen. Echter is mijn vraag of ze dit op bestaande contracten kunnen (en mogen) aanpassen, of dat ze dit alleen bij nieuwe collega's mogen doen.
@
ZeRoC00L Nee, er is in het schrijven geen rede gegeven om dit aan te passen.
Zoals gezegd, het bedrijf kent een kleine 6.200 medewerkers en dat is al jaren redelijk constant. Het is dus niet dat we in korte tijd enorm gegroeid zijn. Ook de financiële cijfers zijn in die zin al jaren redelijk constant en maken we de afgelopen jaren eigenlijk goede jaren mee i.t.t. een paar jaar geleden.
@
jurjen_g In het schrijven staat niet aangegeven of het wel/niet langs de OR is gegaan. Deze vraag kan ik inderdaad nog wel eens stellen.